Tema u fokusu

Xella BH postala centar za pružanje računovodstvenih i controlling usluga Xella kompanijama iz jugoistočne Evrope


Kompanija Xella BH Tuzla, koja je od 2008. godine članica međunarodne grupacije Xella International iz Njemačke, uvijek je na korak ispred konkurencije kada su u pitanju savremena rješenja u gradnji, upotreba prirodnih sirovina za proizvodnju, razvoj novih tehnologija i briga o zdravom životnom okruženju.

Danas, Xella BH je postala sinonim za jednu od najsavremenijih fabrika porobetona u svijetu, a njihova robna marka YTONG prepoznatljiv je i cijenjen brend u oblasti građevinarstva.

Sa Emirom Kadrićem, generalnim direktorom Xella BH Tuzla, razgovarali smo o tome u kolikoj mjeri je pandemija korona virusa uticala na njihovo poslovanje u 2020., ostvarenim poslovnim rezultatima, uvođenju novina u poslovanju te realizaciji započetih projekata.

Predstavite ukratko kompaniju Xella BH d.o.o. Tuzla?

“Xella BH je kompanija nastala 2008. godine u Tuzli, kada je njemačka kompanija Xella International napravila akviziciju domaćeg renomiranog proizvođača porobetona Siporex d.d. iz Tuzle. Od 2008. godine kompanija Xella BH djeluje na tržištu BiH, ali i na tržištu Hrvatske kroz izvoz i plasman proizvoda preko sestrinske kompanije Ytong Porobeton Zagreb. Naši najvažniji poslovni partneri su veliki investitori, veliki distributeri građevinskog materijala, arhitektonski biroi itd. Kompanija Xella BH broji između 50 i 60 zaposlenih. Usljed modernizacije postrojenja koja je uslijedila odmah nakon preuzimanja, Xella BH predstavlja jedan od najmodernijih proizvodnih pogona u Xella Grupi i time zahtijeva manji broj izvršilaca u proizvodnji. Na drugoj strani Xella BH je postala centar za pružanje računovodstvenih i controlling usluga Xella kompanijama iz jugoistočne Evrope, tako da nam je u budućnosti cilj da zapošljavamo mlade i obrazovane kadrove koji govore strane jezike i pokazuju zavidnu informatičku pismenost”.


Koji faktori doprinose tome da je Xella BH među vodećim kompanijama u svojoj djelatnosti u BiH, ali i regionu i kakva je Vaša poslovna strategija?

“Kombinacijom usluga i posebno razvijenih proizvoda prema različitoj primjeni, klijentima nudimo Ytong sistemska rješenja kojima se olakšava i ubrzava gradnja kako bi se u konačnici dobili visoko energetski efikasni objekti superiornih karakteristika, što za nas predstavlja značajan faktor uspjeha. Ulaganje u ljude i nove tehnologije čini da smo uglavnom uvijek korak ispred konkurencije. Pored toga, naš specifičan tržišni pristup i napredovanje u domenu digitalizacije su dodatni elementi naše strategije koji nam daju prednost”.


U kolikoj mjeri se pandemija COVID-19 odrazila na poslovanje Vaše kompanije?

“Vjerovatno još uvijek nismo u mogućnosti sagledati sve elemente uticaja COVID-19 pandemije na naše poslovanje. Rezultati poslovanja još uvijek ne trpe značajan pritisak zbog činjenice da neki projekti koji su započeti prije pandemije još uvijek traju. Glavno pitanje je da li će neizvjesnost koju proizvodi pandemija uticati na odluke investitora da odgode ili otkažu projekte koje su bili započeli. Na sva ova pitanja je jako teško dati odgovor. Skora mogućnost imunizacije bi svakako otklonila nedoumice vezane za budućnost i omogućila ubrzan oporavak u svim segmentima života, pa i u ekonomiji”.

Kakvi su ostvareni poslovni rezultati Xella BH u prvih šest mjeseci 2020. i da li ste uveli neke novine u poslovanju?

“Pad prihoda je bio intenzivan u aprilu i maju 2020. godine, ali situacija se nakon toga ubrzano stabilizovala. Rezultati za prvih pola godine su u skladu sa rezultatima iz prvog polugodišta 2019., zbog činjenice da su mjeseci prije pandemije, januar i februar 2020. godine, bili najbolji mjeseci u posljednjih nekoliko godina. Novine koje smo uveli su uglavnom vezane za napredak u digitalizaciji, tako da je sada moguće da se većina administrativnih poslova, kao i poslova u drugim segmentima poslovanja obavlja od kuće ili na daljinu. Isto tako, ubrzano se prilagođavamo da sastanke obavljamo putem video konferencijskih alata. Neke od ovih stvari će ostati i u budućnosti nakon što pandemija prođe”.

U kolikoj mjeri je pandemija zaustavila ili usporila određene planove kompanije i da li ste bili primorani reorganizovati poslovanje?

“Pandemija nas je primorala da uradimo dvije stvari: zbog intenzivnog pada prihoda i problema sa izvozom imali smo zastoj u proizvodnji od tri sedmice u maju 2020. Isto tako smo, da bismo izbjegli otpuštanja, u dogovoru sa našim uposlenicima, napravili malu korekciju zarada u mjesecu maju. Sve ovo smo uradili u dogovoru sa sindikatom i našim uposlenicima i izuzetno sam sretan da su naši uposlenici pokazali da imaju sluha za otežanu situaciju na tržištu i time pokazali veliku lojalnost i povjerenje u kompaniju, kao i u menadžment koji upravlja krizom”.

Da li ćete uspjeti realizovati sve planirane projekte i investicije u 2020.?

“Planiramo završiti sve projekte koje smo započeli širom Bosne i Hercegovine – neki od projekata su završeni ili se privode kraju kao što su stambeno naselje Miljacka i novi Bingo City centar u Sarajevu, naselje Park i Cassa Mia u Banjaluci, SPO Anika u Doboju i SPO Luciana u Lukavcu, retail centar Plaza u Mostaru kao i mnogi drugi. Na drugoj strani imamo projekte od kojih ovisi budućnost kompanije, a vezani su za obezbjeđenje osnovne sirovine za rad. To je naš projekat vlastitog ležišta pijeska, a kvarcni pijesak je naša najvažnija sirovina. Ovdje, prije svega, očekujemo podršku vlasti Tuzlanskog Kantona. Sam projekat dodjele koncesije je već nekoliko godina u početnoj fazi odlučivanja i od aktuelne vlade Tuzlanskog kantona očekujemo značajniji angažman da se cijela procedura ubrza”.

Kakve poslovne rezultate očekujete do kraja 2020. godine i dalje?

“Ne očekujemo značajan poslovni rast u 2020. godini, ali bi bar trebali da budemo na nivou iz 2019. godine. U 2021. godini imamo ista očekivanja kao i za 2020., tako da značajniji rast možemo očekivati tek nakon što situacija sa COVID-19 pandemijom postane izvjesnija.

Piše: Irena Vasić-Dobrić

Poslovne novine