Tema u fokusu

Tvornica obuće Sportek nastavila sa investiranjem u 2020.


Jedan od deset najvećih izvoznika u BiH, Tvornica obuće „ Sportek“ d.o.o. Kotor Varoš, koja proizvodi sportsku obuću za poznate svjetske brendove, kao i dijelove za automobilsku industriju i biciklizam, nastavila je sa investiranjem u 2020. uprkos pandemiji COVID-19.

Zahvaljujući dugoročnoj saradnji sa svjetski poznatim kompanijama poput Nike, stalnim unaprjeđenjem poslovnih procesa, ulaganjem u nove tehnologije i ljudski potencijal, Tvornica obuće Sportek iz Kotor Varoši, koja je osnovana 2005. godine sa 300 zaposlenih, danas je izrasla u poslovnog giganta sa 2000 radnika.

Godišnja proizvodnja 15.000 pari gotove obuće

Ukupna proizvodnja u ovoj kompaniji, prema riječima Federica Zecchetta, generalnog direktora Tvornice obuće Sportek, dostigla je 15.000 pari gotove obuće na dnevnom nivou, od čega se oko 3000 pari odnosi na profesionalni program za fudbal i biciklizam.

“Kao grupacija smo zvanični dobavljač za Nike više od 30 godina. Zahvaljujući dugogodišnjoj suradnji s Diamantom, našom matičnom firmom u Italiji, uspjeli smo da stvaramo dodanu vrijednost za ovog našeg važnog kupca, zahvaljujući i činjenici da proizvodnja u Sporteku daje stratešku prednost u brzini isporuke u odnosu na kineske konkurente“, kaže Zecchetto.

Tvornica obuće Sportek bavi se serijskom proizvodnjom sportske obuće (profesionalni modeli za fudbalere-kopačke za Nike korporaciju, te profesionalni modeli za biciklizam za DMT marku koja je u vlasništvu matične firme Dijamant). Osim toga, rade i serijsku proizvodnju obuće (papuče i čizme za kompaniju Crocs), te šivanje i štampanje proizvoda od tekstila za bicikliste (majice, hlače itd).

„Također, u našu djelatnost spada i proizvodnja dijelova od karbonskih vlakana za motocikle i bicikle, te proizvodnja patentiranih nosača stubova za rasvjetu, a patent je u vlasništvu matične kompanije iz Italije“, objašnjava direktor Sporteka, dodajući da ukupna površina objekata u kojim se odvija proizvodnja i skladištenje robe iznosi 30.000 m2.

Poslovna strategija Sportek-a podrazumijeva kontinuirano istraživanje i razvoj novih metoda izrade njihovih proizvoda, orijentiranost na klijente, te korporacijska društvena odgovornost, koja je ugrađena u njihovo poslovanje kao neizostavan dio.

Stoga je Sportek i pored otežanih okolnosti poslovanja zbog pandemije COVID-19, nastavio sa investiranjem u kupovinu novih mašina u 2020. godini.

„Nove mašine, prese, omogućavaju ubrzavanje pojedinih faza proizvodnje i istovremeno se postiže bolji kvalitet na gotovom proizvodu“, istaknuo je Zecchetto

Ukupna ulaganja dva miliona KM u 2019.

Kao i većina privrednih subjekata u BiH, a naročito onih koji su izvozno orijentisani, kompanija Sportek je zbog pandemije COVID-19 pretrpila znatne gubitke. Naime, 27. marta zaustavili su proizvodnju zbog otežane nabavke repromaterijala usljed epidemiološke situacije u Italiji, kao i otežane isporuke gotovih proizvoda iz Kotor Varoši.

„Nažalost, zbog pandemije smo izgubili dva mjeseca posla, što će se odraziti na prihode u ovoj godini. U prvoj polovini 2020. godine ostvarili smo 35% manje prihoda u odnosu na 2019., koja je za nas bila izuzetno uspješna i kada su naša ukupna ulaganja iznosila oko dva miliona KM. Ipak, normalizacijom proizvodnog procesa, ta razlika se u drugoj polovini ove godine smanjuje, tako da će na kraju 2020. godine sigurno biti manja. Ali, ne očekujemo dobit u 2020. godini”, rekao je Zecchetto.

Piše: Irena Vasić-Dobrić

Poslovne novine