Tema u fokusu

Očekujemo rekordnu prodaju oko 600.000 tona cementa u 2020.


Bez obzira na sve nedaće i poslovne izazove proistekle zbog pandemije COVID-19, Tvronica cementa Kakanj uspjela je u potpunosti ispuniti i znatno premašiti svoj plan proizvodnje i prodaje u 2020. godini.

Zahvaljujući tome, svim svojim partnerima u BiH, ali i u inostranstvu, omogućili su kontinuiranu i maksimalno pouzdanu opskrbu cementom i betononom za sve njihove infrastrukturne projekte, koje su implementirali tokom ove godine.

Prema riječima Branimira Muidže, direktora Tvornice cementa Kakanj i i HeidelbergCement grupacije u BiH i Hrvatskoj, veoma je važan nastavak izgradnje infrastrukture, jer javni radovi su od suštinskog značaja za cijelu privredu u BiH.

„Ovo je godina koju ćemo pamtiti po veoma teškim uslovima poslovanja, zbog pandemije koja je u potpunosti promijenila način na koji živimo, poslujemo i djelujemo. Međutim, mi ćemo ovu godinu pamtiti i po zaista dobrim rezultatima, jer očekujemo rekordnu prodaju oko 600.000 tona cementa u 2020., što je najviše u posljednjih deset godina. Najveći dio, kao i ranijih godina, plasirali smo na domaćem tržištu, dok smo skoro 23% izvezli u Hrvatsku i Crnu Goru. Rast proizvodnje i prodaje direktni je rezultat naše strategije i ulaganja iz prethodnih godina, ali i nešto veće potražnje naših proizvoda zbog radova na javnim infrastrukturnim projektima. To svakako preporučujemo kao model, koji treba biti jedan od glavnih nosilaca privrednog razvoja“, rekao je Muidža.

Tvornica cementa Kakanj  je među 20 posto kompanija u BiH, koje imaju ocjenu boniteta 5 u posljednjih pet godina zaredom. Kako uspijevate da održite kontinuitet izvrsnosti?
Glavna politika naše kompanije na kojoj se zasniva naše poslovanje jeste da se na nas mogu osloniti svi naši dionici, od naših dioničara, kupaca i partnera do naših radnika i lokalne zajednice. Svakodnevno činimo napore da aktivno i u što većoj mjeri doprinesemo sveukupnom razvoju i boljitku društva u cjelini. Naši proizvodi su najvažniji za razvoj društva, jer mi pravimo materijal koji se ugrađuje u temelje svega onoga što nam je važno i što želimo da bude stabilno, dugoročno i održivo. Na nas se oslanjaju svi, tako da je naš zadatak da uvijek budemo jaki, stabilni i dugoročno održivi. Svi naši zaposlenici u programu su cjeloživotnog učenja, čime jačaju svoje sposobnosti kojima ovu kompaniju stalno vodimo prema napretku. Svjesni su da je svaki njihov zadatak veoma odgovoran, jer proizvode materijale na kojima se gradi naša i budućnost naše djece. Osim toga, veliku pažnju posvećujemo i efikasnosti svih naših procesa, kako proizvodnih, tako i poslovnih. To nam omogućava i da poslujemo na stabilan način i postižemo stabilne rezultate.

 

Ostali ste bonitetno pouzdana kompanija i u vrijeme pandemije COVID-19?
Izazovna vremena zahtijevaju odlučne i brze odluke, fleksibilnost i dodatnu odgovornost. Veoma sam ponosan na sve naše zaposlenike, koji su zaista ozbiljno i odgovorno pristupili novonastaloj situaciji početkom ove godine. Zahvaljujući njima, mi smo kompanija koje može da se prilagodi svakoj situaciji. Krizna situacija kakva je ova s pandemijom COVID-19 zahtijeva i posebno upravljanje za što su naši rukovodioci posebno obučeni. Razradili smo i aktivirali krizni plan čim su se pojavili prvi slučajevi zaraze u BiH i taj plan je još uvijek na snazi. Procijenili smo sve rizike s kojima bi se mogli suočiti, a zahvaljujući tome što smo dio svjetske grupacije HeidelbergCement, imali smo priliku i da dobijemo informacije iz prve ruke o onome što se dešavalo u drugim državama i regijama. Svi naši radnici su se aktivno uključili u realizaciju kriznog plana, tako da niti u jednom trenutku naši poslovni procesi nisu bili ugroženi. Obezbijedili smo sigurno okruženje za sve zaposlene, ali i za sve naše kupce i partnere. Pored toga, jasno smo postavili ciljeve koji se odnose na finansijske i operativne rizike, te stalno radili na poboljšanju naših novčanih tokova i ciklusa radnog kapitala. Posebnu pažnju smo posvetili transparentnoj komunikacija sa svim našim dionicima, kako bi imali kako bi znali s kakvim se izazovima susrećemo i na koji način da ih rješavamo.

Da li ste ostvarili  sve planove proizvodnje  i  realizovali najvažnije projekte u 2020. ?
Što se tiče naših investicijskih projekata, ove godine smo radili na završetku jedne od naših najvećih i najvažnijih investicija, a to su novi silosi cementa. Nakon što je završena sama izgradnja, ove godine smo radili na opremi za utovar rasutog cementa, što smo i realizirali u prvom dijelu godine. Pored toga, započeli smo investiranje u drugu fazu projekta uvođenja alternativnih goriva. Taj projekat ćemo nastaviti implementirati tokom narednih godina , jer jedan od naših prioritetnih ciljeva jeste smanjenje CO2 emisija i smanjenje upotrebe fosilnih goriva, koji su glavni uzročnik tih emisija.

Zahvaljujući ovom angažmanu, Tvornica cementa Kakanj već dvije godine nosi titulu i Biznis lidera održivog razvoja. U kolikoj mjeri ste ispunili zadate ciljeve?
Veoma smo ponosni na ovu titulu i nagradu, jer nam to pokazuje da su naš rad i zalaganje priznati od strane UN agencija i vlada zemalja, koje nastoje potaknuti što veću uključenost poslovnog i privatnog sektora u ispunjavanje UN Ciljeva održivog razvoja 2030. Oslanjajući se na te Ciljeve, mi smo u okviru HeidelbergCement Grupe definirali naše Obaveze održivog razvoja 2030., odnosno obavezali smo se da ćemo dati svoj maksimalni doprinos unapređenju cjelokupnog društva i nastojanjima da se očuva klima naše planete. Svake godine povećavamo udio alternativnih goriva, što je primarni način ispunjenja cilja smanjenja CO2 emisija. Inovacije kojima se jača bh.ekonomija, jedan su od naših prioriteta. U proteklom periodu uspjeli smo implementirati neke od inovacija, koje nam omogućavaju da pravimo nove vrste proizvoda sa manjim ekološkim otiskom. Jedna od naših obaveza jeste i da potičemo i radimo na uvođenju cirkularne ekonomije, što znači da se resursi iskorištavaju na najbolji mogući način i da se ponovo koriste. Tvornica cementa Kakanj za nove tipove proizvoda upravo koristi otpad drugih industrija, čime maksimalno doprinosi očuvanju prirodnih resursa i smanjenju deponija otpadnih materijala. Nadam se da naš pozitivan primjer može biti putokaz i ohrabrenje drugim kompanijama, da se sa vrlo odgovornim upravljanjem i ulaganjima može postići uspjeh u poslovanju kroz održivi razvoj. Iznimno me raduje da i u BiH postoje ljudi i institucije koji razumiju koliko napora i snage treba za takve poduhvate.

Da li ste uveli neke novine u poslovanju u 2020. i  izašli na nova tržišta i koja?
Tokom proteklih godina intenzivno smo radili na ispitivanjima novih vrsta cementa, za koje se tokom proizvodnje stvara manji ekološki otisak, a koji su specifično dizajnirani prema potrebama naših kupaca. Paralelno smo investirali u opremu koja nam je neophodna za te poduhvate, primarno u separator na mlinu cementa i nove silose za nove vrste cementa. Naša ponuda je sada bogatija za dva tipa cementa, kojima znatno doprinosimo smanjenju emisija CO2, a koji su savršeni za zahtjevne građevinske poduhvate. Naši zaposleni su maksimalno uključeni u sve projekte koji se odnose na okolišne projekte, što je nedavno i rezultiralo osvajanjem zlatne medalje na regionalnom takmičenju najboljih inovacija Sarajevo 2020., a tiče se smanjenja CO2 kombinacijom proizvodnih procesa cementa i sode. Ono što je svakako obilježilo ovu godinu jeste i digitalna transformacija, koju smo vrlo intenzivno započeli prethodnih godina, a u 2019.-oj godini je dodatno intenzivirali. Pandemija nam je, u jednu ruku, pomogla da kompletan proces dodatno ubrzamo, jer potreba za komunikacijom na daljinu, automatizacijom procesa i pametnim radom od kuće nikad nije bila veća.

 Šta smatrate  najvećim ostvarenim uspjehom Tvornice cementa Kakanj u 2020.?
Najveći uspjeh je što smo održali kontinuitet proizvodnje, što smo odmah na početku ozbiljno pristupili zaštiti svih radnika i svih naših partnera kako bi se procesi proizvodnje i logistike mogli nesmetano odvijati. Osim što je važno da uspješno radimo, izuzetno je važno što to uspijevamo bez i jedne ozljede na radu, jer nam je briga za uposlenike na prvom mjestu. Naravno, sve to u kombinaciji sa odgovornim i uspješnim inicijativama i brigom za okoliš predstavlja razloge za zadovoljstvo i može se uistinu nazvati uspjehom. Smatram da smo u ovim izazovnim vremenima još jednom pokazali da smo satkani od betona, da je naš prilagodljivi model poslovanja pravi recept za svaku situaciju. U zaista teškim uslovima rada omogućili smo da naši logistički lanci opskrbe i isporuke funkcioniranju besprijekorno, a da u isto vrijeme sačuvamo sva radna mjesta. Sve je to uticalo da na kraju ove godine imamo veoma dobre proizvodne i poslovne rezultate, što je ujedno i najbolji način da obilježimo 20 godina od kada je Tvornica cementa Kakanj privatizirana, odnosno od kada se priključila prestižnoj njemačkoj grupaciji HeidelbergCement.

Koji su Vaši najvažniji projekti i planovi u 2021. godini i dalje?
Prije svega, održat ćemo vrhunsku kvalitetu svih naših proizvoda po čemu smo poznati u cijeloj regiji. Potrebe naših kupaca uvijek će nam biti na prvom mjestu, jer naši kupci su ljudi koji grade domove, ceste, tunele, puteve, škole, sve ono što je najvažnije u našim životima. Bit ćemo prisutni tamo gdje se traži najbolji cement i najbolja usluga. Prioritet ostaje i sigurnost na radu i zaštita zdravlja svih naših zaposlenika, što ćemo postići dodatnim obukama i jačanjem svijesti o važnosti očuvanja zdravlja. Čvrsto smo opredijeljeni da dalje radimo na ispunjenju naših obaveza koje se odnose na UN Ciljeve održivog razvoja 2030. U okviru toga najveći prioriteti su nam smanjenje naših CO2 emisija, što namjeravamo postići razvojem novih proizvoda čija proizvodnja je manje energetski zahtjevna, te kroz povećanje udjela alternativnih goriva. Osim toga, nastavit ćemo rad na digitalnoj transformaciji i u tom smislu dodatno ćemo ulagati u digitalnu infrastrukturu i edukaciju ljudi.

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić

Poslovne novine