Tema u fokusu

Porsche BH je jedan od najuspješnijih uvoznika vozila iz VW koncerna u evropskim i svjetskim okvirima


Fleksibilnost, inovativnost, kao i novi koncepti prodaje i usluge bili su ključni faktori zahvaljujući kojim se kompanija Porsche BH, „kćerka“ Porsche Holding iz Salzburga, uspješno izborila sa problemima u poslovanju, nastalim zbog pandemije COVID-19.

I u najtežim uslovima uspjeli su zadržati, pa i unaprijediti lidersku poziciju na bh. tržištu kad je u pitanju uvoz i distribucija novih vozila iz VW koncerna, kao i ostalih marki: Škode, AUDI, Seat i Porsche, koje zastupaju u BiH.

Ukupni udio Porsche BH u prodaji novih vozila već dugi niz godina kreće se oko 40% , što ih svrstava u red najuspješnijih uvoznika vozila iz VW koncerna kako u evropskim, tako i u svjetskim okvirima.

Sa Senadom Olovčićem, direktorom Porsche BH d.o.o. Sarajevo, razgovarali smo o ostvarenim poslovnim rezultatima, uvođenju trendova elektromobilnosti i digitalizacije, ali i problemima u poslovanju, realizovanim projektima itd.

Predstavite ukratko za naše čitaoce kompaniju Porsche BH d.o.o. Sarajevo?

“Kompanija Porsche BH postala je operativna preuzimanjem poslova uvozništva vozila iz VW koncerna za tržiste Bosne i Hercegovine od polovine 2015. godine. Mi smo kompanija “kćerka” Porsche Holding iz Salzburga, koja ima također svoje kompanije koje se bave istim poslom u državama od Centralne, Jugoistočne do Istočne Evrope.

Naš primarni zadatak, pored uvoza i distribucije novih vozila, jeste i pružanje svih drugih usluga vezanih za tzv. postprodajni proces. Svakako, kao uvoznik za BiH, naš osnovni zadatak je kreiranje i implementacija strategije prodaje, unapređenje naših usluga, te konstantan rad na unapređenju ovih procesa kroz implementaciju standarda prodaje marki iz VW koncerna.

Firma trenutno zapošljava oko 180 uposlenika, koji obavljaju svoje poslovne zadatke unutar tri sektora: kod uvoznika Porsche BH, u našoj maloprodaji Porsche Inter Auto (PIA) i u Porsche Leasingu BiH koji pruža finansijsku podršku.

Recite nešto više o markama automobila koje zastupate u BiH ?

“Dakle, kao zastupnik svih marki iz VW koncerna, firma Porsche BH u svom portfoliju ima marke VW putnički i komercijalni program, ali i marke Škoda, AUDI, Seat i Porsche.

Naš ukupni udio u prodaji novih vozila već dugi niz godina iznosi oko 40%, što nas svrstava u red jednog od najuspješnijih importera vozila iz VW koncerna kako u evropskim, tako i u svjetskim okvirima. Zaista smo ponosni na činjenicu da naša marka Škoda ima treći najbolji prodajni rezultat (20% tržišnog udjela) u svjetskim okvirima, iza “domaćih” Češke Republike i Slovačke.

Pečat našoj jako dobroj prodaji tradicionalno daju i obje marke VW, te premium marke AUDI i Porsche. Marka Seat se etablira zadnjih godina na bh. tržištu u vrlo konkurentnog ponuđača.”

Koji faktori doprinose poslovnom uspjehu Porsche BH i kakva je politika kvaliteta?

“Prije svega rekao bih da su za naš uspjeh presudni kvalitet naših brendova, kao i izvanredan imidž VW proizvoda na bh. tržištu. Ovo datira još od prijeratne proizvodnje modela VW Golf u Vogošći, kada je VW koncern imao značajna ulaganja, pa sve do danas kada je gotovo svako drugo vozilo na bh. cestama iz VW koncerna.

Ova činjenica, kao i najbolje organizirana prodajno-servisna mreža i po kvanitetu i kvalitetu, osigurali su našu jako dobru poziciju na tržistu.Također, jedan od ključnih faktora našeg uspjeha jeste sigurno educiranost našeg osoblja koje, osim prodajnih usluga, pruža i postprodajne usluge po najvećim svjetskim standardima.”

Koje su prednosti Vaše kompanije u odnosu na konkurenciju ?

“Mislim da je naša prednost to što je Porsche Holding Salzburg omogućio da se uvozništvo radi iz BiH, uz angažman odličnih domaćih resursa i izvrsno koncipiranu prodajno- servisnu mreže na prostoru cijele naše države.

Uz već pomenute aspekte kvaliteta i imidža VW proizvoda na našem tržištu, ovo nam je pomoglo i u konačnici obezbijedilo lidersku poziciju koju zauzimamo već dugi niz godina.

Našu poziciju koju imamo na bh. tržištu shvatamo i kao odgovornost, koju želimo unaprijediti kroz naš stalni rad i djelovanje.”

U kolikoj mjeri se pandemija COVID-19 odrazila na poslovanje Porsche BH?

“Naša intencija je bila da kroz razne aktivnosti pokušamo umanjiti efekte ove situacije, koja je bila nova i zasigurno nepredvidiva. Fleksibilnost, inovativnost, novi koncepti prodaje i usluge su bili naši ključni faktori, tako da smo i pored svih problema, 2020. godinu kao kompanija apsolvirali vrlo uspješno, pa čak i unaprijedili našu poziciju na tržištu.

U ovom dijelu smo imali ogromnu podršku i sinergiju sa našom finansijskom institucijom Porsche Leasing BiH.”

 

Kakvi su Vaši poslovni rezultati ostvareni u prvih osam mjeseci 2021.?

“Naši poslovni rezultati u 2021. godini izvjesno nastavljaju jednu uspješnu poslovnu priču koja je naravno u sjeni pandemijskih kretanja. Naša ukupna prodaja, te prihod i dobit, su u porastu u odnosu na 2020. godinu.

Ovi rezultati bi zasigurno bili i bolji da se ne susrećemo sa problemom nabavke vozila, izazvanog nedostatkom komponenata neophodnih za proizvodnju novih vozila na globalnom nivou. Generalno gledajući, rokovi isporuka su produženi, ali pokušavamo sa našim kupcima, kao i uvijek, iznaći najbolji mogući model kupoprodaje.

Ovaj aktuelan problem nije isključivo vezan za naše marke, nego i za ostale svjetske brendove.”

Koje najznačajnije projekte ste realizovali u vrijeme pandemije COVID-19?

“Jedan od naših najupečatljivijih projekata, koji smo osnažili tokom prve godine pandemije i koji koristimo ove godine, je projekt kupovine vozila pod povoljnim uslovima. Tu nam je od velike pomoći naša finansijska kuća Porsche Leasing, koja skupa sa nama osmišlja različite kvalitetne vrste proizvoda/ponude sa ciljem završetka kompletnog procesa kupovine do registracije vozila: obaviti sve na jednom mjestu – našem prodajno – servisnom centru. Smatram da smo vrlo uspješno implementirali ovaj proces, koji priliči najvećim svjetskim standardima.

Svakako, nastavak naših uspješnih projekata iz 2020. godine je jačanje naše prodajno – servisne mreže kroz implementaciju standarda vezanih kako za prodaju, tako i post prodaju.

Počeli smo sa uvođenjem naših aktivnosti vezanih za aspekt elektromobilnosti i digitalizacije, kao trenda koji će biti nezaobilazan u bliskoj budućnosti kada je u pitanju auto industrija. Naša paleta električnih vozila iz VW koncerna se povećava, tako da nam je ovo već standardan zadatak koji iziskuje rad na infrastrukturi, kada je u pitanju mreža punionica u BiH.”

Šta u poslovnom smislu za Vašu kompaniju donosi 2021. i da li ste optimistični kad je u pitanju implementacija projekta elektromobilnosti u BiH?

“Uslovi poslovanja u 2021 godini su neznatno bolji u odnosu na prošlu 2020. godinu. Generalno postoje velike promjene i trendovi koji su vezani u dva uža pravca. Jedan su ekonomska dešavanja i drugi trend klimatskih promjena koji za sobom povlače neka nova rješenja u našem slučaju oličena kroz implentaciju elektromobilnosti, čiji je krajnji rezultat mnogo više električnih vozila na našim cestama.

Kada je u pitanju realizaciju ovog koncepta u BiH vrlo smo skeptični, jer još uvijek ne postoji dobra volja nadležnih struktura vlasti da se nešto promjeni. Te promjene bi trebale uključivati prvenstveno stvaranje benefita za one kupce, koji se opredijele za kupovinu električnog vozila i samim tim doprinesu većoj ekološkoj osviještenosti. S druge strane, korištenje naše energije, dakle električne energije proizvedene u BiH, bio bi nemjerljiv benefit. U ovom momentu jako smo daleko od evropskih, pa čak i regionalnih okvira, kada je u pitanju implementacija elektromobilnosti u BiH zbog otežanih zakonskih regulativa.”

Piše: Irena Vasić Dobrić