Novosti

Ikea mijenja strategiju prodaje


Najveći svjetski trgovac namještajem bori se s problemima u lancu snabdijevanja, no uprkos tome online prodaja je za vrijeme pandemije znatno porasla, prenosi Bloomberg.

Ikea je posljednji veliki trgovac koji je upozorio na probleme koji su snašli ovu industriju, rekavši u četvrtak da će nestašica zaliha vjerovatno potrajati još godinu dana.

Izvještavajući o godišnjim rezultatima, pokazalo se da je pandemija zapravo pomogla poslovanju i ubrzala njegovu transformaciju. Prodaja do kraja avgusta porasla je za 6 posto u odnosu na prethodnu godinu na rekordnih 41,9 milijardi eura, podstaknuta gotovo udvostručenjem internet prodaje.

– Predviđamo da će se izazov dostupnosti sirovina nastaviti. Ova nestašica je potrajala puno duže nego što smo mislili na početku krize – rekao je za Financial Times Jon Abrahamsson Ring, izvršni direktor Ikee.

Jesper Brodin, izvršni direktor najveće Ikeine franšize Ingka, rekao je da je Ikea ubrzala prelazak s prodaje s velikih trgovina izvan grada na više manjim trgovina u centru gradova i prodaje putem e-trgovine, koja je porasla sa 7% od ukupnog broja u 2019. godine i 18 posto prošle godine na više od 30 posto sada.

– Ta nam je situacija dala vjetar u leđa, sad brže no ikad želimo transformaciju – rekao je, prenosi Seebiz.eu.

Ikea je do sada koristila vozove za prevoz robe iz Azije u Evropu te je kupila i unajmila vlastite kontejnere jer se i dalje suočava s problemima u lancu snabdijevanja, zajedno s gotovo svim trgovcima na malo, jer su cijene dostave porasle, a luke diljem svijeta postale zakrčene.

Brodin je rekao da je Ingka, koja čini oko 90 posto prodaje Ikee, posljednjih godina uložila 2,2 milijarde eura u nove formate trgovina, uključujući trgovine usmjerene samo na kuhinje ili spavaće sobe, kao i u manje opšte trgovine u gradskim centrima.

– Još uvijek naporno radimo na razbijanju koda oko asortimana proizvoda i logistike. No, promet je bio fenomenalan i povećao je naš tržišni udio u gradovima – dodao je.

Ikea je naglasak stavila na održivost, istodobno pokušavajući smanjiti cijene pri otvaranju podružnica u zemljama poput Indije.

Upravo zbog toga što njihova nova proizvodnja počiva na održivim resursima, Ikea sada reciklira madrace i pretvara ih u nove predmete, promovira LED rasvjetu i u svoje restorane uvodi jela na biljnoj bazi.