Tema u fokusu

Nermin Alić: Najveća prepreka u poslovanju je neusaglašeno entitetsko zakonodavstvo


U grupi finansijski stabilnih privrednih subjekata u BiH, već nekoliko godina zaredom je i TQM Institut za kvalitet, standardizaciju i ekologiju d.o.o. Lukavac, lider u oblasti laboratorijskih ispitivanja onečišćenja okoliša i projektovanja iz oblasti zaštite okoliša u FBiH.

Rezultati ispitivanja stručnog tima ovog instituta sve više su prepoznati i u EU, a klijenti u njihovom radu cijene prije svega kvalitet, stručnost i kompletnost pri obavljanju poslova, pouzdanost u rezultate ispitivanja, kao i veoma veliki broj akreditiranih metoda ispitivanja.

Kako je izjavio za Poslovne novine Nermin Alić, direktor TQM Instituta za kvalitet, standardizaciju i ekologiju d.o.o. Lukavac, u 2022. godini krenuli su sa realizacijom kapitalnog projekta.

Trenutno smo usmjerili sve naše snage i finansijske izvore u izgradnju nove poslovne zgrade i prenos sjedišta privrednog društva iz Lukavca u Tuzlu (Poslovna zona – Kreka Sjever). Cilj nam je završiti sa izgradnjom što je prije moguće, kako bismo imali još bolje uslove za rad i stvorili dodatnu mogućnost za uvođenje novih usluga, kao i proširenje kolektiva“, istaknuo je Alić.

Kakva je Vaša vizija razvoja TQM Instituta u narednim godinama?

“Naša vizija je, svakako da u narednim godinama postanemo „nezaobilazni faktor“ u smislu zapošljavanja dodatnog stručnog kadra, da budemo uključeni u istraživačke projekte, analize i poslove u Bosni i Hercegovini, ali i van njenih granica. Bilo bi nam posebno drago učestvovati u projektima na prostoru EU, te na taj način dodatno obogatiti naše iskustvo.

Koje su najveće prepreke i izazovi s kojima se danas susrećete u poslovanju?

“Najveća prepreka u našem poslovanju je neusaglašeno entitesko zakonodavstvo za usluge kojima se mi bavimo jer, nažalost, tržište BiH nije jedinstveno. Nadamo se da ćemo jednog dana imati priliku raditi na području Republike Srpske, bez potrebe za dodatnom registracijom privrednog društva. Ipak smo mi jedna država i morali bismo se međusobno uvažati i u ovim poslovima. Posebno je zanimljivo što se u mnogim poslovima međusobno konsultujemo sa privrednim društvima iz Republike Srpske, dijelimo sa njima ideje, probleme i razgovaramo o situacijama na tržištu s kojima se oni susreću. Rekao bih da je itekako veliki izazov s kojim se susrećemo poslovanje na entitetu Federacije BiH, koje nije veliko, jer rješenja u ovoj oblasti nisu priznata kako sam već rekao u drugom entitetu, a niti van granica BiH. Jedino, istaknuo bih priznavanje naših rezultata ispitivanja izvan BiH i u EU, kroz EA MLA sporazum (EA Multilateral Agreement).”

Već četvrtu godinu zaredom ste bonitetno pouzdana kompanija. Šta za Vas znači biti pouzdan i steći certifikat bonitetne pouzdanosti?

“Pored ispravnog upravljanja prihodima i troškovima firme, rekao bih da nas klijenti smatraju pouzdanim partnerima zbog kvalitetnog izvršavanja poslova, kao i činjenice da smo uvijek tu za njih. Vjerujem da osjećaju sigurnost u radu sa nama. Biti pouzdan i steći certifikat bonitetne pouzdanosti za mene znači da smo na ispravnom putu, da radimo pravilno i da naši dosadašnji i budući klijenti imaju način provjeriti kakvi smo zaista.”

Šta prema Vašem mišljenju čini uspješnog menadžera?

“Ključ uspjeha u životu i poslu je vrlo jednostavan – rad, red, disciplina i stručnost. Da bi neko bio uspješan menadžer mora, prije svega dobro poznavati rad privrednog društva kojim rukovodi, zatim voditi produktivne razgovore sa svojim kolegama, osluškivati njihove ideje i probleme, ali biti i dobar psiholog. Sve to zajedno čini jednu dobitnu kombinaciju, koju i koristim prilikom obavljanja menadžerskih poslova u TQM-u.”

Kakav je bio Vaš put ka izgradnji TQM Instituta?

“Moj put ka uspjehu u izgradnji TQM-a je bio težak, a mogu reći da i danas nije nešto lakši. Svaki dan se suočavamo sa novim izazovima, ali to i čini ovaj posao zanimljivim. Kada kažem izazovima, mislim na uspostavljanje novih usluga, uvođenje novih metoda ispitivanja i analiza, proučavanje novih standarda, izučavanje novih tehnologija koje će olakšati rad našim zaposlenicima, te mnogi drugi. Ono što mi je posebno drago jeste da smo uspjeli steći povjerenje klijenata koji vjeruju u kvalitet naših usluga.”

Da li je bilo nekih zanimljivih situacija u poslovanju?

“Pa, recimo da su za nas uvijek smiješne situacije u kojima imamo posjetu određene komisije koja će npr. izvršiti provjeru našeg rada i baš na taj dan dođe do kvara određenog uređaja na kojem je potrebno izvršiti provjeru. Čudimo se kako da nam se to desi, kad uvijek poduzmemo sve poteze da se tako nešto ne dogodi. Ali, sve je to sastavni dio poslovanja. Zanimljivih situacija uvijek bude na našim druženjima, gdje se u potpunosti opustimo i zabavimo do maksimuma. Uvijek se radujemo druženjima, veselimo se, organizujemo karaoke i super se provedemo.”

Koje inovacije su bile ključne za stabilnost Instituta u vrijeme velike krize izazvane koronavirusom?

“U našem radu smo uvijek bili za varijantu održavanja sastanaka uživo, međutim za vrijeme COVID-a smo mnoge sastanke održavali online i na taj način obavljali pola posla. Da bismo sačuvali naše zdravlje, uveli smo rad i pristup serveru od kuće. Rekao bih da to nisu neke posebne inovacije, ali su za nas predstavljale promjenu u tom trenutku, a istovremeno bile dobitna kombinacija kako bismo se izvukli iz tih teških dana.”

Da li ste nekada morali podrediti interes kompanije, kako biste ispunili zahtjeve klijenata?

“Naši klijenti su nam veoma važni i uvijek smo tu za njih da im objasnimo, pomognemo i pronađemo zajednički jezik, kako bismo riješili njihove eventualne nedoumice i probleme. Znalo se desiti da ukoliko klijent to traži, znatno pojačamo tempo u radu, kako bi završili sve poslove prije roka. Trudimo se da određene usluge odradimo gratis, kako bismo i na taj način pokazali klijentima da ih izuzetno poštujemo i da su nam od iznimne važnosti. Jer, zadovoljan klijent će se uvijek vratiti po novu uslugu.”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić