Novosti

GS-TMT Travnik: EVO je naše prvo bh. električno dostavno vozilo


Travnička firma GS-TMT nedavno je predstavila prvo bh. dostavno električno vozilo namijenjeno za njemačko tržište. Ideja je nastala od partnera iz Njemačke sa zahtjevom da se za DeutscheTelekom razvije dostavno vozilo. Međutim, pandemija COVID-19 potpuno je promijenila situaciju, pa je tako cijeli projekat ostao u rukama mladog inžinjerskog tima i firme GS-TMT. Voditelj projekta “Evo” bila je Lejla Zvrko-Spahić, a Ejub Jašarević i Emir Durmić inžinjerski je dvojac koji je sve finalizirao.

Vozilo EVO je namijenjeno za “last mile delivery”

Prototip naziva “Evo” do kraja godine će završiti homologaciju, a već 2024. godine počinje proizvodnja i plasman na tržište. Tehnički direktor GS-TMT Senad Beganović rado je sa nama podijelio zanimljivu priču nastanka prvog bh. električnog vozila:

Kako je došlo do saradnje sa njemačkim partnerima i same ideje za nastajanje el. vozila “Evo”?
“Logistička kompanija iz Njemačke napravila je zahtjev sa osnovnim specifikacijama vozila kakvo bi im trebalo za optimizaciju dostave pošiljki i paketa prema kompaniji sa kojom mi u GS-TMT -u i biciklani već duži niz godina sarađujemo. Kada je uslijedio period COVID-19 i kompletnog zastoja na globalnom nivou, GS-TMT je u potpunosti preuzeo projekat obzirom da smo prepoznali potencijal projekta.”
Koliko je bilo teško i izazovno raditi takvu vrstu projekta obzirom na trenutnu situaciju u cijelom svijetu kada je sve prilično nestabilno?
“Bilo je izazovno na više polja, od ljudskih resursa do nabavke gotovih komponenti i ostvarivanja stabilne saradnje sa našim dobavljačima. Ali, imali smo veliku želju i sve smo te prepreke uspješno savladali.”
Koja je specifičnost vozila?
“Vozilo je namijenjeno za “last mile delivery” ili , obzirom da težimo još jedan korak ispred, “last meter delivery”. Cilj je uz što manji utrošak vremena i novca dostaviti pakete i pošiljke od logističkih centara do krajnjih adresa kupaca. U poređenju sa postojećim rješenjima na tržištu, EVO posjeduje znatno veću zapreminu cargo prostora te mogućnost utovara EURO palete. Također šta EVO dodatno izdvaja jeste širina manja od 1 metar što omogućava prolazak kroz uske ulice gradskih jezgara, te nosivost od 300 kg.”
Koliko vozila planirati izbaciti na tržište i da li su u planu još neke zemlje osim Njemačke?
“Za tekuću godinu nam je cilj napraviti vozilo koje će od juna biti podvrgnuto testiranjima od strane španske kompanije za homologaciju, te se predstaviti na EURO Bike sajmu u Frankfurtu.  Pored Njemačke i ostalih EU zemalja, svakako da su u planu i ostala tržišta, posebno BiH i zemlje regije.”
Napravili ste veliki iskorak, šta je sljedeće u planu?
“Pored prethodno navedenog, plan nam je raditi na istraživanju i potencijalnoj implementaciji neke od disruptivnih ideja kao što je pogon na hidrogen, te korištenje biorazgradivih materijala.”