Novosti

Ekonomska olimpijada 2023.- plasman u Regionalni krug izborila 143 učenika iz BiH


U Regionalni krug takmičenja treće po redu Ekonomske olimpijade u BiH plasman su izborila 143 učenika od ukupno njih 485 iz 49 srednjih škola širom iz BiH, koji su 20. i 24. aprila  testirali znanje u prvom (Općem) krugu održanom na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu.

Ekonomska olimpijada je međunarodno takmičenje iz oblasti ekonomije i finansija namijenjeno evropskim srednjoškolcima, a od  2021. godine Bosne i Hercegovina uzima aktivno učešće u ovom takmičenju.

Pripreme za prvi krug  takmičenja treće po redu Ekonomske olimpijade (EO) u BiH  započele su  29. marta na Ekonomskom fakultetu  u Sarajevu, koji je  prepoznao značaj ovog pojekta i  postao  partner zajedno sa NGO Liberalni forum – Pokret za slobodno društvo.

Nakon mjesec dana priprema, ukupno 485 takmičara iz 49 srednjih škola širom  BiH pristupilo je testiranju 20. i  24.aprila na  (prvom) Općem krugu takmičenja, a za  prolaz u (drugi) Regionalni krug bilo je neophodno da odgovore tačno na minimalno 60% pitanja.

Plasman 143 učenika u Regionalni krug

Prema riječima Aide Hasanagić, koordinatora projekta Ekonomska olimpijada ispred NGO Liberalni forum – Pokret za slobodno društvo,  svoj plasman u Regionalni krug takmičenja izborilo je 143 učenika iz 38 srednjih škola u BiH.

“I ove godine, kao i prethodne dvije, mogu reći da dame dominiraju takmičanjem Ekonomska olimpijada. Od preko 500 prijavljenih učesnika takmičenja, 68,8% su takmičarke. Ovo je samo jasan pokazatelj da mlade žene danas žele spremnije da uđu na tržište rada, a to podrazumijeva da su ekonomski i finansijski pismene”, kaže Hasanagić.

Ajdin Ajanović pobjednik Općeg kruga Ekonomske olimpijade

Najbolje plasirani takmičar na Općem krugu takmičenja, Ajdin Ajanović dolazi iz srednje škole Richmond Park International Secondary Sarajevo, drugoplasirani takmičar je Amila Kljajić iz Srednjoškolskog centra Vogošća, a na trećem mjestu je Sara Anjum iz Srednje ekonomske škole Sarajevo

Najbolje plasirana škola u ukupnom poretku škola je Druga Gimnazija Sarajevo, drugoplasirana je Srednja ekonomska škola Sarajevo, a na trećem mjestu je Srednjoškolski centar Vogošća. 

Ljubav prema predmetu koji predaje, kao i želja da ga objasni učenicima na kreativan i veoma interesantan način, motivirala je prof. Azeminu Efendić iz Druge Gimnazije Sarajevo da i ove godine učestvuje u pripremama učenika za Ekonomsku olimpijadu. 

Upoznavanje sa evropskim vršnjacima kruna takmičenja

„Smatram da takmičenje kao što je Ekonomska olimpijada može biti izvrsna prilika za učenike da steknu nova znanja iz različitih područja ekonomije, kao i da razviju kritičko razmišljanje i sposobnost rješavanja različitih problema. Pored navedenog, upoznavanje sa vršnjacima iz drugih zemalja predstavlja krunu ovog takmičenja. Uistinu je  lijepo vidjeti učenike naše zemlje kako razvijaju međunarodne kontakte u oblasti ekonomije i kako sklapaju nova prijateljstva”, kaže  prof. Azemina Efendić.

Samo takmičenje na Ekonomskoj olimpijadi od izuzetnog je značaja za učnike koji planiraju da se u budućnosti bave ekonomijom, ali i engleskim jezikom, smatraju koordinatorice Kosana Božić i Dragana Dodić iz JU Ekonomska škola Brčko.

Prema mišljenju profesorice Kosane Božić, takmičenje je prilika  gdje se takve sposobnosti mogu ispoljiti ili uvježbati.

„Naša filozofija o Ekonomskoj olimpijadi glasi: Takmiči se sa samim sobom, a svako je sposoban da se takmiči““, naglasila je Božić.

Motivi takmičenja

Njena kolegica Dragana Dodić smatra da  motivi takmičenja mogu biti različiti.

„Za nas, koji smo nastavnici ekonomije, mora ostati važno da učenike neprestano podstičemo da sami tragaju za smislom ekonomije i njenim ekonomskim pokazateljima, jer to i jeste početak i cilj ekonomije i njen najizvorniji zadatak“, istaknula je Dodić.

Sudjelovanjem srednjih škola iz BiH na Ekonomskoj olimpijadi  može se  pozitivno utjecati na postignuća u nastavnom procesu, smatra prof. Jurešić Dejan iz Srednje škole “Ivan Goran Kovačić” u Kiseljaku

„Vanastavne aktivnosti koje se realiziraju u školama imaju važno mjesto u odgoju i obrazovanju djece. Svakom se učeniku, kao i profesoru, pruža prilika da otkrije i razvije svoja interesovanja, kao i suradnju s drugima na različitim aktivnostima i projektima, te steknu nova znanja i vještine“, objašnjava Jurešić. 

Pohvale organizatorima Ekonomske olimpijade

I njegova kolegica, prof. Anela Brčaninović iz JU Mještovite elektrotehničke škole Tuzla upućuje sve pohvale organizatorima Ekonomske olimpijade u BiH.

“Ekonomska olimpijada je nešto što je zaista potrebno mladima, jer je ekonomija danas zastupljena u svim sferama života. Iako radim u Elektrotehničkoj školi, učenici sve više pokazuju interesovanje za ovo takmičenje. Ove godine smo imali prijavljeno 13 učenika, a njih šest se plasiralo u Regionalni krug, što  za nas predstavlja veliki uspjeh. Nadamo se da će slijedeće godine biti još više zainteresiranih učenika za ovo izvanredno takmičenje“, rekla je Brčaninović