Tema u fokusu

Coly Company uskoro predstavlja novi asortiman proizvoda


U djelatnosti proizvodnja makarona, rezanaca i sličnih proizvoda od brašna i ove godine kompanija Coly Company d.o.o. iz Lukavca vodeća je po ostvarenom prihodu u prošloj godini. Uspješno nastavljaju dvadesetpet godina dugu priču o proizvodnji najkvalitetnijih tjestenina, jufki za pite i baklave i konditorskih proizvoda. Posljednji novitet iz Coly Company d.o.o. bile su gotove supe, ali na ovom nemaju namjeru stati, već rade na pripremama za proširenje asortimana. Kontinuitet uspjeha i pomjeranja granica u poslovanju, nastavljaju uz rad i zalaganje skoro šezdeset uposlenih, a koji su, kako u razgovoru za Poslovne novine ističe direktor Safet Kolić, kapital koji predstavlja pokretačku snagu i determinantu uspjeha.

Prehrambena industrija u našoj zemlji je suočena sa jakim uplivom regionalnih i drugih inostranih brendova. Da li je teško steći povjerenje domaćih kupaca i koji je najpouzdaniji recept da se do njega dođe?

„Univerzalni recept ne postoji. Mi smo se uvijek trudili da izgradimo jak i prepoznatljiv identitet kroz jedinstven način komunikacije s kupcima. Borba za kvalitet nam se najviše isplatila jer je ona uvijek vraćala kupce po naše proizvode. Dodatna unapređenja smo ostvarili našom korisničkom podrškom na osnovu koje smo dobili povratne informacije o našim proizvodima i kojom smo na kraju izgradili povjerenje između kupaca što nam je osiguralo kontinuitet u prodaji.“

Prema Vašim podacima koje COLY proizvode kupci najviše vole?

„Asortiman COLY proizvoda je dostupan našim kupcima gotovo dvadesetpet godina i parametri kao i kontinutet prodaje govore da je to brend koji je kupcima poznat i kome vjeruju. Postoje kupci koji striktno traže određeni asortiman, nekada je potražnja određenja sezonskim uvjetima ili praznicima, tako da je teško odrediti ličnu percepciju kupca. Međutim, u zadnje vrijeme, konstantno imamo pozitivan trend odličnih povratnih informacija o kvaliteti naših jufki za pite i baklave, kao i za integralne jufke i jufke od heljde, čiju smo prodaju uduplali u odnosu na prošlu godinu.“

Recite nam nešto više o usklađivanju proizvodnje sa svjetskim ekološkim standardima?

„Coly Company je svoju proizvodnju uskladio sa ekološkim pravilima Evropske unije u dijelu koliko je obuhvaćena njegova proizvodanja i proizvodi. Naši su proizvodi proizvedeni bez upotrebe štetnih hemijskih inputa, aditiva ili metoda u bilo kom procesu sve do krajnjeg potrošača. Temeljito upravljamo kontrolom kvalitete proizvoda u skladu sa ISO 9001 i HACCP standardom godinama unazad čime osiguravamo održivost na našem proizvodnom procesu.  Rad u unapređenju postojećih stanja i usvajanju novih standarda konstantno je prisutan.“

Posljednji novitet iz kompanije Coly Company je linija tradicionalnih supa. Da li ste zadovoljni odgovorom tržišta i planirate li nešto novo?

„Naša kompanija je uvijek predstavljala poligon za testiranje kako novih tako i unapređenje postojećih proizvoda. Cilj nam je uvijek bio dati kupcu više za njegov novac, a takve ambicije se vjerovatno rađaju  u okruženju u kojem radite posao koji volite, a vjetar u leđa vam svakako daju pozitivne reakcije sa svih strana. Trenutno smo u potrazi za novim asortimanom proizvoda koji ćemo uskoro predstaviti, vjerovatno krajem godine nakon što se urade cjelovita testiranja u proizvodnji.“

Proizvođači često ističu cijene sirovina kao otežavajući faktor. Koji su prema Vašem viđenju najveći izazovi s kojima se susrećete u svojoj branši?

Posljednja dešavanja na svjetskoj sceni mogu potvrditi da su cijene ili  eventualna dostupnost sirovina svakako nestabilan faktor, što otežava ekonomske aktivnosti  i dalje utiče na putanju razvoja svakog društva. Nama najveću prijetnju predstavljaju ograničeni domaći kapaciteti snabdijevanja sirovinama, zbog čega ovisimo o viškovima proizvodnje sirovina od zemalja regiona, često po cijenama koje diktira njihovo tržište, a što je teško ponekad uskladiti sa našim tržištem. Zbog toga, kako možemo primijetiti na policama, cijene proizvoda učeštalo variraju.“

Kakvo je Vaše viđenje društvene odgovornosti, ulaganja u obnovljive izvore energije, održivi razvoj i zaštitu okoliša, kao faktor povećanja konkurentnosti kompanija?

„U cilju osiguranja dugoričnosti poslovanja smatramo da su društvene odgovornosti  veoma bitne odrednice svakog oblika društva kako bi se osigurala što bolja konkurentnost i koncepcija uspjeha. Kao kompanija vodimo veoma odgovornu društvenu politiku, o čemu svjedoče brojni projekti prisutni na našim oglašivačkim medijima. Posljedni značajan projekt bila je instalacija solarne elektarne na našim objektima gdje smo među prvim postavili standarne obnovljive energine u našoj općini. Sve benefite iz ovih projekata smo usmjerili na bolju konkurentnost i pozicioniranje naše kompanije na tržištu.“

Kolika je mogućnost da se Vaši potencijali razvijaju kroz saradnju sa restoranskim i turističkim sektorom?

„Možemo istaći da mi već imamo ostvarenu saradnju sa brojnim restoranskim subjetima, nerijetko imamo upite za naš asortiman od većeg dijela subjekata i to su uglavnom pozitivne povratne informacije jer se osjeti da kupci imaju povjerenje u naše proizvode. To nam daje prostor za razmišljanje i  ulaganje u razvoj u ostalim pravcima, a turiskički sektor svakako predstavlja veliki potrecijal.“

Na koji način država može olakšati poslovanje firmama iz prehrambene industrije?

„Globalno posmatrajući, prehrambena industrija značajno se prodrmala zadnjim geopolitičkim nemirima uzrokovanim ratom u Ukrajini. Tada se politički faktor prelio na ekonomske faktore u okviru rapidnog povećanja cijena roba, nafte, plina i slično. Uloga države je da svoju privredu zaštiti ekspanzivnom fiskalnom politikom, postavi ograničenja  prevelikog rasta cijena proizvoda i prelaska rizika porasta cijena na krajnje potrošače. Kako bi se zaštitila domaća proizvodnja, ili osnovne životne namirnice uopšte potrebno je osigurati što nižu cijenu koštanja prozvodnje takvih proizvoda. Tu država ima brojne instrumente koje je ovdje opširno navoditi, ali ukoliko ih bude, oni će se svakako prenijeti na kupca.“

Gdje će Coly Company biti za deset godina?

„U narednih deset godina naša vizija je predani rad na ujedinjenju svježih, pažljivo odabranih i prirodno uzgojenih sirovina, kako bi obezbijedili kupcima zdrave i sigurne proizvode za njihovu porodicu, te kako bi osigurali vrhunski kvalitet proizvoda uz prihvatljive cijene.“

Vrijeme je godišnjih odmora. Na koji način se najbolje odmara menadžer koji ima obim posla i odgovornost kao što Vi imate?

„Planiranje je jedna od temeljnih funkcija svakog menadžmenta i bitno je sve aktivnosti posložiti pravoremeno. Međutim, kao porodičan čovjek, najbolji odmor, ma koliko trajao, najdraži je s porodicom na okupu gdje se svaki čovjek osjeća najpotpunije.“