Tema u fokusu

Huso Hasanović, CEO Dresscode: Po mjeri šivana odjeća kao definicija stila


Upravljati kao menadžer modnom kućom, istovremeno se uključivati u kreativni proces nastajanja jednog komada odjeće, pri tome pažljivo vodeći računa da se ne pređu nevidljive granice, što bi dovelo u pitanje kredibilitet kreativaca, zna biti ravno plesu po žici. Upravo to radi Huso Hasanović, prvi čovjek omiljenog bosanskohercegovačkog brenda Dresscode.

Uključen sam u kreativne procese, ali moja uloga se uglavnom fokusira na budžet i vrijeme koji su dostupni za izradu kolekcije. Dizajnerski tim je taj koji se bavi konceptom i kreiranjem kolekcije, oni su stručnjaci u svom području i generalno puno bolje razumiju što su trenutni trendovi i što potrošači žele. Ipak, uvijek dajem sugestije i mišljenja o kolekciji, ali važno mi je da se uvažavaju sugestije i mišljenja cijele kompanije, ne samo moja. Na kraju krajeva, sve odluke se donose na temelju zajedničkih razgovora, kaže Hasanović na početku razgovora za Poslovne novine.

O visokoj modi u Bosni i Hercegovni

Koji su najveći izazovi sa kojima se susrećete na varljivom modnom tržištu i kako se nosite s njima?

Postoji nekoliko velikih izazova. Među najvećim je brzina modnog lanca. Modni trendovi se brzo mijenjaju, pa je izazov prilagoditi se promjenama i osigurati da imamo relevantnu i atraktivnu kolekciju uz istovremeno održavanje visokih standarda kvalitete. Tu je, naravno, i konkurencija. Modna industrija je vrlo konkurentna, s puno igrača na tržištu. Važna je koncepcija koja nas izdvaja od konkurencije, a to su zasigurno naš kvalitet, standard i dosljednost našeg brenda. Također, svakim danom sve više kupaca traži održive i ekološki prihvatljive opcije u kupovini odjeće. Stoga je važno razviti adekvatnu metodologiju za izradu odjeće od takvih materijala, a istovremeno održati razinu pristupačne cijene i profitabilnosti.

Naravno, kako se nosimo s tim izazovima, ovisi o strategiji kompanije, a ono što je ključno jeste kontinuirano ispitivanje tržišta i potrebe kupaca.

Ima li na našem tržištu i generalno među bosanskohercegovačkim muškarcima, da se fokusiramo na njih, prostora za visoku ili da budemo realni, mušku modu koja će biti daleko od konfekcije? Kakva su Vaša dosadašnja iskustva?

Postoji potencijal za visoku modu među našim muškarcima, postoji određena skupina kupaca koji potražuju kvalitetne, luksuzne i unikatne komade, koji se razlikuju od masovne, u većini trgovina dostupne, konfekcije. Dosadašnja iskustva pokazuju da je potražnja za takvim proizvodima u BiH ograničena, ali postoji stalna nedostatna ponuda i potražnja među kupcima koja ne zadovoljava njihove potrebe za modom koja se razlikuje od konfekcije. Kupci iz BiH spremni su uložiti više novca i vremena u kvalitetne i jedinstvene komade, dizajnirane na način da odražavaju jedinstveni stil i karakter njihovih vlasnika. Postoji nekoliko brendova koji se bave visokom modom u BiH, kao i brojni manji kreatori koji nude unikatne proizvode. Međutim, većina potrošača i dalje kupuje konfekcijske proizvode ili naručuje s internacionalnih web shopova. Kako bi se potencijalni dugoročni kupci zainteresirali za visoku modu, neophodno je da brendovi pruže više informacija o dizajnu i kvaliteti materijala na njihovim web stranicama i kroz digitalne kampanje. Širenje i podizanje svijesti o brendu kroz društvene mreže, kampanje i modna događanja mogu privući ciljnu skupinu kupaca koja traži visoku modu.

O saradnji sa Džananom Musom

Naš proslavljeni košarkaš Džanan Musa zaštitno je lice brenda. Jeste li do sada zadovolini povratom investicije u tu saradnju?

Uopće bi to bilo prerano zaključiti jer su marketinške strategije često dugoročne i mogu se zapažati tek nakon dužeg vremena. Poznavajući popularnost Džanana Muse kao proslavljenog košarkaša, išlo bi se u prilog tome da bi suradnja s njim, kao zaštitnim licem, mogla biti uspješna u dugoročnom periodu. Kao i u svakom poslovnom potezu, ulaganje u brendiranje zahtijeva strpljenje i vrijeme za procjenu uspjeha u smislu pozicije brenda na tržištu i prihoda od prodaje.

Pretpostavljam da kao prvi čovjek branda nosite ono što se u kompaniji koju vodite i proizvede i na taj je način promovirate. Ipak moram pitati, kako gledate na konkurenciju i koje brendove birate, osim DC-a?

Kao što ste naveli, kao prvi čovjek brenda – ja i cjelokupan tim dakako se ponosimo našim proizvodima i ponosno ih nosimo kako bismo ih promovirali. Kada je riječ o konkurenciji, pratimo što drugi brendovi nude, ali smo usredotočeni na to kako unaprijediti naše proizvode i usluge kako bismo bili najbolji u industriji.

Što se tiče osobnih odabira, uvijek sam težio brendovima koji odgovaraju mom osobnom stilu i vrijednostima. Volim brendove koji su kvalitetni i funkcionalni, a istovremeno imaju privlačan i moderan dizajn. Također sam skloniji birati brendove koji promoviraju održivost i društvenu odgovornost u svome poslovanju.

O jedinstvenosti Dresscode brenda

Po čemu se Dresscode razlikuje od ostalih domaćih brendova muške odjeće?

Dresscode je bosanskohercegovački brend odjeće koji se ističe inovativnim, sofisticiranim i suvremenim stilom. Ima prepoznatljivu estetiku koja se temelji na kvalitetnoj izradi, preciznosti u detaljima i pažljivo odabranim materijalima. Jedinstveni dizajn, kao i ručna izrada kvalitetne odjeće zahtijevaju puno pažnje i vremena kod izrade i zbog toga je svaka kreacija Dresscode brenda jedinstvena. Koristimo samo najbolje materijale, što rezultira trajno visokom kvalitetom proizvoda. Težimo kontinuiranom razvoju i promišljenom pristupu korištenjem novih tehnologija u proizvodnji kako bi se osigurao vrhunski krajnji proizvod. Uz to, Dresscode nudi šivanje, prilagođavanje i personalizaciju odjevnih komada sukladno željama i potrebama kupca.

Zašto bi neko birao Dresscode? Kažu da svaka žena mora imati bijelu košulju, malu crnu haljinu i crveni ruž, a muškarac dobar sat i po mjeri šivano odijelo. Slažete li se s tim?

Kao što sam rekao, prednosti izbora Dresscode brenda su kvaliteta i izrada odjeće, sofisticiran i suvremen dizajn te personalizacija odjevnih komada željama i potrebama kupca. Upravo su to razlozi biranja našeg brenda i pronalaska idealnog odjevnog komada. Slažem se da su neki od navedenih komada odjeće, poput bijele košulje i šivanog odijela, klasični i neizbježni dio garderobe. Međutim, želja za tim komadima ovisi o individualnom ukusu i stilu svakog pojedinca. Dresscode nudi širok izbor odjevnih komada, uključujući košulje, odijela, sakoe, hlače, majice i druge dijelove muške i ženske garderobe koji će zadovoljiti potrebe različitih kupaca, kako onih koji preferiraju klasičan, tako i onih koji traže suvremen i inovativan stil. U svakom slučaju, u Dresscode trgovinama sigurno ćete pronaći savršeni odjevni komad za sebe koji će odgovarati vašim potrebama i stilu.

O bh. modnoj industriji

Fast fashion nije opcija za Desscode i to je jasno. Koliko je teško (ili lako) nositi se sa sveprisutnom brzom modom koja na dnevnoj bazi servira nove komade odjeće?Gdje vidite mjesto Dresscode u toj priči? Može li kvalitet Vaše odjeće biti adekvatan odgovor na to?

Dresscode se ističe dugotrajnim odjevnim komadima, izrađenim od najkvalitetnijih materijala. Kvalitet je za nas iznimno važan i uvijek stremimo tome da naši kupci dobiju najkvalitetniji proizvod. Upravo zbog toga smatramo da je Dresscode idealna alternativa brzoj modi koja se fokusira na jeftine, jednokratne i kratkotrajne proizvode. Sveprisutnost brze mode koja neprestano proizvodi nove modne trendove i proizvode može biti teška za brendove poput Dresscode koji se fokusiraju na kvalitetu i trajnost. Međutim, smatramo da postoji rastuća svjesnost potrebe za kvalitetnim i trajnim odjevnim komadima te da takvi proizvodi imaju dugoročnu vrijednost i pružaju zadovoljstvo kupcima. Mislimo da je Dresscode idealna opcija za one koji žele odjeću koja će trajati dugo vremena te pružiti udobnost, kvalitetu i stil.

Kakvim generalno vidite stanje bh. tekstilne, ali i modne industrije? Šta biste promijenili, kada biste imali priliku ili mogućnost?

Općenito, stanje bi se moglo opisati kao izazovno. Postoji puno prostora za razvoj, ali i niz prepreka koje treba prevladati. Neki od problema su nedostatak investicija, manjkav sistem obrazovanja u ovom području, problemi s logistikom, nedovoljna podrška države te nedostatak povezivanja među pojedincima i kompanijama u branši. Kada bih imao priliku ili mogućnost, promijenio bih nekoliko stvari. Prije svega, uložio bih više novca u razvoj industrije, kroz podršku razvoju novih inovativnih proizvoda, modernizaciju proizvodnih pogona te poboljšanje logistike. Zalagao bih se za poboljšanje sistema obrazovanja u području tekstilne i modne industrije. Smatram da je to ključno za razvoj kvalitetnih, izvrsnih radnika i stručnjaka potrebnih ovom sektoru. Zagovarao bih i stvaranje boljih uvjeta za poslovanje u ovom sektoru, uključujući smanjenje birokracije, olakšavanje uvoza i izvoza robe te stvaranje povoljnijih okvira za razvoj malih i srednjih poduzeća. Neophodno je stvaranje programa podrške poduzetništvu u ovom sektoru, kako bi se potaknula kreativnost i inovativnost te pomoglo stvaranje novih poslovnih prilika za mlade poduzetnike.

O konkurenciji i planovima

Dresscode je mlada kuća, koja Vam doslovce raste pred očima. Gdje je vidite za pet godina, pravite li dugoročne planove?

Dresscode je kuća koja je u proteklom razdoblju pokazala inovativnost i kvalitetu proizvoda. S obzirom na to da smo usmjereni na proizvodnju bezvremenskih odjevnih komada, vjerujem da ćemo u idućih pet godina ostvariti značajne uspjehe na tržištu. Prilikom promišljanja o dugoročnim planovima za Dresscode, ključno je imati na umu daljnji razvoj trendova u modnoj industriji, preferencije potrošača i konkurenciju. U tom smislu, uvijek je korisno procijeniti trendove u modnom svijetu te prilagoditi i/ili nadograđivati asortiman proizvoda i usluga kako bismo ostali konkurentni i uspješni. Dresscode je fokusiran i na proizvodnju odjeće po mjeri, pa svakodnevno radimo na daljnjem i opsežnijem razvoju te domene, kako bismo našim klijentima omogućili jednostavniji i brži proces naručivanja tekstila i, naravno, pristupačne cijene za vrhunsku kvalitetu izrade.

Sa kvalitetnim proizvodima i uslugama, te snažnom marketinškom strategijom, težimo ostvariti značajne uspjehe u narednih pet godina i postati jedan od vodećih brendova u području odjeće u regiji.

Gdje bi moglo biti mjesto Dresscoda na međunarodnim tržištima?

Težimo da proučimo svako tržište koje želimo targetirati i želimo biti svjesni kulturnih i modnih razlika u tim područjima. Radimo na tome da Dresscode ima mjesto u međunarodnom tržištu te se želimo usmjeriti na zemlje u kojima je potražnja za kvalitetnom odjećom u porastu. Razvijamo brend kako bi postao prepoznatljiv na globalnoj razini, što bi nam omogućilo lakše osvajanje novih tržišta. Uspješnost na inozemnim tržištima ovisi i o ekonomskim uvjetima, regulativama i političkim prilikama. Stoga pažljivo pratimo ove promjene. S obzirom na uspješnu proizvodnju visokokvalitetne odjeće, vjerujemo kako bi se Dresscode mogao pozicionirati kao brend koji puno pridaje kvaliteti i individualnosti. To će zasigurno osigurati autentičnost i prepoznatljivost među globalnom klijentelom.

Brojne kompanije prepoznale su kvalitet koji nosi Dresscod potpis i rado s Vama surađuju. Recite nam nešto o tim suradnjama.

Reputacijom i kvalitetom privukli smo mnoge domaće kompanije. Naša suradnja s njima uglavnom se temelji na proizvodnji korporativne odjeće po mjeri. Korporativna odjeća odražava brend i imidž jedne kompanije, pa se trudimo svakom klijentu pristupiti individualno i s puno pažnje i stručnosti stvoriti jedinstveni dizajn koji će zadovoljiti zahtjeve i potrebe kompanije. Radimo s različitim kompanijama u različitim sektorima, naši klijenti cijene visoku kvalitetu naše proizvodnje i pristupačne cijene, pa su nam mnogi postali stalni klijenti.