Tema u fokusu

Haris Ćeremida, CEO Eduteh d.o.o.: Planiramo ozbiljnije nastupiti na regionalnom tržištu


Specijalizirana za digital signage rješenja, multimedijalno opremanje prostora i digitalni marketing, mlada kompanija Eduteh d.o.o. za kratko vrijeme ne samo da su se uspjela istaći na tržištu, nego čak i rasti, pa se već drugu godinu za redom našla u grupi brzorastućih kompanija u Kantonu Sarajevo. Na tržištu djeluje putem svoje dvije platforme: Bizon.media – cloud bazirane digitalne signage platforme za upravljanje sadržajima i Benchvertising.com – digitalne multimedijalne klupe, a plasiranjem svoje B2BiT aplikacije odigrala je značajnu ulogu u digitalizaciji malih i srednjih preduzeća u Bosni i Hercegovini. O izazovima brzog rasta, načinu na koji su prepoznali potencijalnu konkurentnost na tržištu, značaju digitalizacije domaćih privrednika, te budućim planovima, za Poslovne novine govori Haris Ćeremida, CEO Eduteh d.o.o.

Brzi rast koji ste ostvarili odraz je konkurentnosti i vidljivosti na tržištu. Kako je došlo do dobrog pozicioniranja EDUTEH d.o.o. u tržišnoj utakmici?

„Mi iskreno vjerujemo da smo pronašli jednu tržišnu nišu, uspješno se pozicionirali i postali prepoznatljivi sa našim brendom Bizon.media. Fokusiranje na jednu oblast je uvijek mač sa dvije oštrice – ekpertiza u jednom polju, a to je u našem slučaju digitalno označavanje, interaktivni ekrani i DOOH, koji je u direktnoj proporcionalnosti sa veličinom tržišta, pogotovo u BiH. Puno smo učili, probavali i griješili, odustajali od nekih ideja i uskakali u neke nove. Sada, kada je ovo tržište donekle formirano i digitalizacija svih procesa u punom jeku, puno je lakše planirati naredne korake.“

Da li ste u tom procesu morali vršiti neka prilagođavanja ili izmjene u poslovanju?

„Od samog početka znamo da smo na pravom putu, ali nije baš lako biti mala firma u doba pandemije kada su naši ključni kupci bili u svojim egzistencijalnim problemima. Rast firme naravno nosi svoje izazove, ali ipak su to slatke muke – najčešće finansiranje većih projekata i logistika. Kao i drugi, i mi se susrećemo sa problematikom kvalitetnih ljudskih resursa, naročito iz razloga što se bavimo poslom sa kojim se mnogi prvi put susreću. Ipak, jako promoviramo partnersku priču i outsourcing, pa vjerujemo da zajedničkim nastupima manje firme mogu raditi jako kvalitetne i velike projekte.“

Za privredu Bosne i Hercegovine je od velikog značaja proces digitalizacije malih i srednjih preduzeća. Koliko je domaćim privrednicima teško objasniti prednosti i koristi ovih procesa?

„Mala i srednja preduzeća su najvažniji segment privrede i vidljivo je da su nadležna ministarstva počela davati tome ozbiljnu pažnju. Malim privrednicima treba pomoć, odnosno, treba ih konstantno podsjećati na važnost digitalizacije, uvođenja standarda, IT sigurnosti i sličnih procesa za koje, iz opravdanih razloga, često nemaju vremena.“

Da li su troškovi ono što odbija privrednike kada je riječ o ulaganju u digitalizaciju ili je problem u nedovoljnom informisanju?

„Da, postoji jedan latentni strah u investiranju u BiH, pa se ljudi najčešće odlučuju na neke relativno sigurne oblasti kakve su npr. nekretnine. Vidi se to i po malom broju ozbiljnih start-upa. Jasno je da su svi troškovi porasli, ali mnogi u tome nalaze izgovore. Iskreno vjerujem da nikada nije bilo bolje vrijeme da se radi u oblasti novih tehnologija, u bilo kojoj grani privrede.“

Koje projekte planirate u nadolazećem periodu?

„Bizon.media ima puno toga u planu, nešto se odvija brže, nešto sporije. Prije svega, pokušaćemo ozbiljnije nastupiti na regionalnom tržištu – već imamo nekoliko uspješnih projekata, pa želimo to produbiti sa partnerima. Projekti pametnih gradova konačno dobijaju neki pravi oblik, i tu vidimo jako veliki regionalni potencijal. Ipak, moramo zadržati i fokus na domaćem tržištu i ispratiti prilično veliki broj projekata digitalizacije svih kanala komunikacije.“