Tema u fokusu

Dejan Tubić: Olymp sport je više od fitnesa i više od teretane


Kažu da sve velike priče, pa i poslovne, nastaju iz jednako velikih ljubavi ili strasti. Dejana Tubića iz Banje Luke strast prema svijetu fitnesa, koja se rodila još u srednjoškolskim danima, dovela je do stvaranja najozbiljnije bosanskohercegovačke priče u ovoj vrlo kompetitivnoj industriji.

Projekt koji je zapravo bio prvi korak ka stvaranju Olymp sporta u obliku u kojem je danas, bio je osnivanje fitnes centra 4Life, sada već davne 2009. godine. Trebala su nam samo tri mjeseca da nam taj kapacitet postane premali, što me je natjeralo da razmišljam o promjeni lokacije.

Zastupništva velikih brendova

Već naredne godine mijenjamo lokaciju i selimo u prostor od hiljadu kvadratnih metara, što je bio ogroman zalogaj i velika hrabrost (ili ludost, ne znam). Znam samo da smo već tada postali najveći fitnes centar u državi, kaže za Poslovne novine Dejan Tubić, opisujući početke Olymp sporta, koji, kao društvo sa ograničenom odgovornošću, postoji već punih 13 godina. Danas je to uspješna priča koja je više od fitnesa i više od teretane.

Nismo dugo ostali samo fitnes i teretana. Prvi projekt koji smo uradili za drugog klijenta, odnosno za prodaju, je fitnes Blue Line u Banja Luci na Gradskom olimpijskom bazenu, čime je započelo naše putovanje kroz razne projekte opremanja fitnesa različitih namjena u Bosni i Hercegovini i regionu. Individualni pristup svakom projektu je bio odraz strasti i želja da se napravi uvijek nešto novo, drugačije i bolje. Danas gotovo da nema grada u BiH u kojem nismo opremili ili cijeli fitnes centar ili bar prodali dio opreme, kaže.

Godine 2012. Tubić osniva Olymp sport d.o.o. i dodaje mu još jednu usko vezanu granu, a to je sportska suplementacija svima poznatog brenda Proteini.si, kada kreće njihova ekspanzija i rad na podizanju svijesti za potrebom bavljenja rekreativnim fitnesom.

Za naše ste, ali i regionalno tržište zastupnik nekih od najpoznatijih svjetskih brendova fitnes opreme. Kako je do tih suradnji došlo?

Olymp sport je oficijelni zastupnik svjetskih brendova Matrix, Sports Art, 4Life, Renegade, Vision Fitness, Diadora, Fassi, Mspa i poddistributer brenda Panatta. Do saradnji je dolazilo na velikim svjetskim sajmovima, uz predstavljanje potencijala tržišta i ideja, koje su naišle na veliko interesovanje čiji je rezultat saradnja. Kompletna naša ponuda dostupna je na stranicama www.fitnesoprema.ba i www.fitnesoprema.eu.

Pratimo svjetske trendove, ali…

U ponudi Vaše kompanije, na njenim prodajnim kanalima, uključujući pomenute stranice, najveći je izbor nove, ali i polovne fitnes opreme u regiji. Za čime je realno veća potražnja?

U početku su veća potražnja i veći fokus bili na polovnoj fitnes opremi, koja je zahtijevala dodatno servisiranje i veću pripremu prije isporuke, a samim tim i dosta nižu tržišnu cijenu od nove. Niska cijena članarina u fitnes centrima jednostavno nije „dozvoljavala“ kupovinu nove opreme. Nije se isplatilo jer je povrat investicije bio nemoguć. Novu opremu u početku su kupovali samo hoteli, a kasnije, sa razvojem tržišta i konkurentnosti, nova oprema počinje da bude predmet interesovanja i većih i modernijih fitnes centara, naročito u većim gradovima u BiH. Danas se situacija dosta promijenila, pa se više kupuje nova oprema jer je u fitnes industriji dosta veća konkurentnost, pa samim tim i borba za tržište.

Prate li vlasnici naših teretana svjetske trendove? Šta je na svjetskim tržištima novo, a da još nije došlo do nas, ima li takvih proizvoda?

Na našim samim počecima u ponudi su bile bijele mašine četvrtastih profila, koje kasnije zamjenjuju modernije, u srebrenoj boji i ovalnih profila. Kad je u pitanju cardio oprema (trake za trčanje, orbitreci i bicikla) pojavljuju se i noviteti, poput cardio opreme sa TV prijemnikom. Danas je cardio oprema dovedena do savršenstva sa velikim TV smart uređajima sa integrisanom android multimedijom.

Ako govorimo o praćenju trendova, da bi se trendovi i novosti u industriji pratili, poželjno bi bilo da fitnes centri imaju odgovarajuću cijenu za uslugu koju nude. Cijena usluga u fitnes centrima u BiH mora biti dosta veća. Prosječna cijena usluge, kada govorimo o mjesečnoj članarini je od 40 do 80 maraka, ovisno od grada do grada, dok je to u inostranstvu od 60 do 100 Eura.

Što se tiče samih cijena, primjera radi cardio opreme, one se po jedinici kreću od 2.500 do 20.000 Eura (bicikli i trake za trčanje), dok se cijene mašina za snagu od 3.500 do 7.000 Eura po jedinici.

Dodatni problem za kupovinu novih modela fitnes opreme, osim cijene, jeste i način finansiranja. Bosna i Hercegovina ne poznaje način finansiranja opreme kroz lizing. Nekoliko puta smo pokušavali preko lizing kuća u našoj zemlji da probudimo interes, ali još uvijek bez uspjeha. Povoljniji načini finansiranja uz povećanje cijena usluga svakako bi omogućili i bolje praćenje trendova u fitnes industriji, a našim vježbačima omogućilo da vježbaju na kvalitetnijoj i boljoj opremi.

Zašto nam je važna autocesta?

Ne nudite samo opremu, nego i servisiranje!?

Olymp sport je trenutno jedini serviser fitnes opreme u BiH. Trudimo se da budemo brzi i kvalitetni, ali nedovoljno razvijena putna komunikacija izazov je za naš posao. Kada bismo imali autoceste bilo bi mnogo lakše odgovoriti izazovima. Zamislite samo koliko treba vožnje da biste na servis otišli u jedno Trebinje, Goražde ili Foču.

Opremili ste neke od najvećih i najpoznatijih teretana na području bivše Jugoslavije. Sjećate li se prvog velikog posla u toj oblasti ispod kojeg je „Vaš potpis“?  

Prvi veliki posao i jedan od najdražih je fitnes centar 4Life Banja Luka, koji se vremenom nadograđivao kroz renoviranja i podizanja na viši nivo. Odmah nakon njega, meni jako drag, je impresivni Hotel Grand u Neumu, kao i Fitnes FIT BEAT u Celju (Slovenija).

Na koje ste projekte ponosni, koje izdvajate kao nešto što bi moglo biti „lična karta“ Olymp sporta?

Lična karta Olymp sporta bi mogla biti tri fitnesa u naša tri velika grada – Sarajevo (Fit 4life), Hotel Nomad Bjelašnica, Banja Luka Gym 4Life dva fitnesa i Tuzla Fitnes Forma, također dva fitnesa. Napomenuo bih da smo opremili i trening kamp Fudbalske reprezentacije BiH u Zenici i nekoliko policijskih agencija širom BiH.

All inclusive usluga

Vi zapravo ne radite samo klasičnu prodaju nego je Vašu firmu moguće unajmiti i za opremanje teretane ili fitnes prostora po principu ključ u ruke – od ideje šta uraditi od potpuno praznog prostora do realizacije – ready to use!?

Kompletan paket usluge podrazumijeva analizu tržišta, odabir lokacije, izbor odgovarajuće opreme za odabrani prostor (kompletan Know-How za upravljanje fitnesom), obuku radnika, pomoć u uređenju enterijera, isporuku i montažu opreme, garanciju i servisiranje nakon isteka garancije. Jednostavno “all inclusive“ usluga.

Raste li sa približavanjem ljeta potražnja za spravama za kućnu upotrebu?

Iskren da budem, nakon COVID-a, podizanje svijesti o rekreativnom fitnessu kao prevenciji za razna oboljenja i podizanje imuniteta, jako je utjecalo na prodaju opreme. Svijest se dosta promijenila i već sada možemo svakodnevno vidjeti koliko više ljudi trenira u prirodi. Kada pričamo o ljetu, odmah pomislimo kako smo se opustili zimi i malo više unosili kalorija, pa je proljeće idealno vrijeme da poradimo malo na ličnom izgledu i uklonimo višak kilograma. S buđenjem proljeća raste prodaja opreme za kućni fitnes, ali i suplemenata za sagorijevanje masti.  

Povjerenje kao kapital

Je li na poziciju u industriji u kojoj ste bilo teže doći ili na njoj o(p)stati i zašto?

Kada radite posao koji volite i živite ovaj način života 24/7, ništa vam nije teško. Rad i trud koji uložite u bilo koji posao nosi sa sobom određeni uspjeh. Ako uložite cijelog sebe, onda je uspjeh zagarantovan, a samim tim i pozicija i liderstvo u industriji. Zato u Olymp sportu stalno radimo na proširenju asortimana, pa možemo da se pohvalimo da smo od prošle godine fitnes opremi dodali i welness opremu (saune, jacuzzi), idealnu za vile, hotele i kuće za odmor.

Koliko je u svijetu ozbiljnog biznisa, posebno ukoliko govorimo o poslovanju sa inostranstvom, važno povjerenje koje suradnici ili partneri imaju jedni u druge?

Tačnost i preciznost u svakom su poslu vrline neophodne za izgradnju povjerenja i partnerstva. Povjerenje se stiče vremenom, a jednim pogrešnim potezom gubi preko noći. Zato je u svijetu ozbiljnog biznisa jako važno iz dana u dan graditi povjerenje, kako bi bilo što snažnije. U svakom poslu imate izazove koji bez prave partnerske podrške ne mogu da se savladaju.