Tema u fokusu

Kliping BH svojom uslugom olakšava poslovanje drugima


Broj informacija koje su svakodnevno dostupne na medijskom tržištu je ogroman – bilo da se radi o tradicionalnim medijima – odnosno štampi i elektronskim medijima – bilo da se radi o online medijima i društvenim mrežama.

U tom obilju informacija, zadatak media monitoring agencija je pronaći i filtrirati te u konačnici isporučiti klijentima samo one informacije koje su njima bitne i relevantne. Ne treba posebno ni naglašavati važnost koju mediji imaju kako na poslovni svijet i proces donošenja odluka tako i na formiranje tržišnih navika, javno mnijenje i općenito potrošače.

Direktor agencije Sean Ćorović u razgovoru za Poslovne novine govorio je uslugama koje nudi Kliping BH, kakva je situacija na tržištu BiH, otkrio nam je koji su to neki od klijenata sa kojima sarađuju…

Šta je to media monitoring i kako ove usluge mogu pomoći u poslovanju?

”Poslovni rezultati mogu se značajno poboljšati koristeći usluge praćenja i analize medija. U današnjem poslovnom svijetu, velike kompanije ne mogu zamisliti svoje poslovanje bez praćenja tradicionalnih medija (štampani, elektronski mediji) kao i svega što se objavljuje na Inernetu kako na portalima tako i na društvenim mrežama. Usluge media monitoringa, odnosno praćenja medija, podrazumijevaju prikupljanje informacija koje govore o tome šta mediji i javnost misle o nama i našim aktivnostima, što nam pomaže da znamo kakva je naša slika u javnosti. Ove usluge također podrazumijevaju praćenje informacija o konkurenciji, događajima na tržištu, politici, ekonomiji, finansijskim kretanjima, učincima javnih nastupa, rezultatima kampanja. Bez obzira na to da li želite pratiti medije samo nekoliko dana ili kontinuirano tokom godine, uvijek je bitno imati pravu informaciju o tome šta mediji govore o vama, vašem tržištu ili polju djelovanja, konkurenciji, proizvodima ili bilo kojoj drugoj temi koja vam je interesantna. Najčešće pitanje s kojim se u industriji susrećemo je – čemu služi i kome je namijenjen media monitoring. Najjednostavniji odgovor je – media monitoring je zapravo potreban svima i primjenjiv je u svim sferama društva i poslovanja bilo da se radi o pojedincima, državnim i privatnim kompanijama, vladinom sektoru, nevladinim organizacijama, sportskim društvima, humanitarnim organizacijama, PR profesionalcima.”

Kakva je situacija kada su u pitanju društvene mreže?

”Društvene mreže danas zauzimaju sve značajniji položaj kada je riječ o odnosu kompanija i njihovih klijenata, jer predstavljaju izvrstan alat putem kojeg kompanije iz prve ruke mogu saznati šta to njihovi kupci zaista misle o njihovim proizvodima, te čak i stupiti u direktnu komunikaciju s njima. Osim toga, ova vrsta medija pruža nevjerovatne benefite jer omogućava da jednim klikom dođete do miliona klijenata širom svijeta, te da na taj način povećate vašu poslovnu vidljivost. Putem društvenih medija možete analizirati i rad vaše konkurencije. Trend praćenja objava na društvenim medijima je posljednjih godina u velikom porastu. Prateći aktuelna zbivanja na tržištu, agencija Kliping BH klijentima pruža usluge praćenja sadržaja obava na društvenim mrežama preko vlastitog programa za tu namjenu – Metricom – koji je razvijen u saradnji s partnerima iz naše Newton Media Grupe. Metricom je program kojim se objedinjeno prate sve aktivne društvene mreže (Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Youtube..,) kao i najposjećeniji portali i forumi u BiH, po ključnim riječima/pojmovima koje određuju klijenti.”

Kako analize medijskih sadržaja mogu koristiti klijentima?

”Praćenje i analiza medija predstavlja moćan instrument te najefikasniji, a ujedno i najjeftiniji način ocjenjivanja uspješnosti jedne PR kampanje. Stvaranjem baze informacija o tome kako mediji, a time i javnost, percipiraju vašu kompaniju i njeno okruženje, dobijamo analitičku podlogu za obradu, analizu i projekciju podataka koji su važnan faktor u procesu donošenje poslovnih odluka. Bez takve baze podataka i poznavanja informacija u današnjem poslovnom svijetu globalne i digitalne povezanosti, nije moguće ozbiljno i uspješno voditi bilo kakvu kompaniju, ustanovu ili organizaciju. Analiza medijskih objava, naročito kvalitativna koja, između ostalog, govori o intonaciji teksta ili stava autora/urednika/medija pa i javnosti prema određenoj temi (u smislu da li su medijske objave pozitivne/negativne/neutralne), umnogome pomaže pri određivanju komunikacijskih strategija, te je značajna za krizno komuniciranje. Na našem tržištu često se dešava da se kompanije okreću media monitoring uslugama tek kada nastupi određena krizna situacija odnosno tek kada se desi nešto loše što im može ugroziti reputaciju ili poziciju na tržištu.. No, to je pogrešan pristup. S obzirom na važnost medija u današnjem poslovnom svijetu i društvu općenito, ispravan pristup podrazumijeva da budete informirani na vrijeme o svemu što je relevantno za vaše poslovanje kako bi na vrijeme mogli predvidjeti i spriječiti eventualnu krizu.”

Kakva je situacija na tržištu praćenja medija u Bosni i Hercegovini?

”Dok je u svijetu to već odavno trend, bh. tržište se postepeno, ali kontinuirano otvara prema uslugama koje nudi media intelligence industrija. Tako u posljednjim godinama Kliping BH, ali i generalno agencije koje posluju na ovom polju bilježe rast prodaje usluga jer poslovni svijet u Bosni i Hercegovini sve više prepoznaje važnost media monitoring biznisa. Ipak, primjetno je da naša industrija i usluge koje nudimo još predstavljaju nepoznanicu značajnom broju kompanija, institucija, organizacija tako da se može zaključiti da i dalje postoji značajan prostor za napredak te za još bolje razumijevanje važnosti media monitoring usluga.”

Kako posluje Kliping BH i koje su tržišne prednosti vaše agencije?

”Kliping BH je agencija specijalizirana za pružanje media intelligence usluga tj. usluga praćenja tradicionalnih medija i društvenih mreža brojnim lokalnim i međunarodnim klijentima. Tokom više od 18 godina postojanja, agencija Kliping BH se konstantno razvijala prateći i uvodeći najsavremenija tehnološka rješenja u industriji te osluškujući i prilagođavajući se potrebama tržišta s ciljem da našim klijentima pružimo optimalnu uslugu i pravovremen izvor korisnih i relevantnih informacija. Kliping BH je danas ponosni član najveće grupacije media monitoring agencija u srednjoj i južnoj Evropi – Newton Media Group. Media intelligence rješenja koja Kliping BH i njeni partneri unutar Newton Media Grupacije nude su praćenje i analiza međunarodnih i regionalnih medija, istraživanja tržišta, softver za pretvaranje govora u tekst (speech-to-text recognition tools), arhiviranje medijskih objava te usluge savjetovanja i edukacije.”

Ko su vaši klijenti?

”Potrebu za našim uslugama, ali i kvalitet našeg rada prepoznale su brojne domaće i međunarodne kompanije, organizacije, institucije te s ponosom možemo pomenuti samo neke od naših dugogodipnjih klijenata: Vanjskotrgovinska komora BiH, CIK, RAK, SIPA, DEI, PARCO, UNDP, OSCE, USAID, GIZ, ambasade SAD-a, Francuske, Švicarske, Norveške, Švedske, Coca Cola HBC BH, Uniqa Osiguranje, Bosnalijek, Roche, Lutrija BiH, SOC, SFF, brojna ministarstva i vladine organizacije, organizacije iz NGO sektora i drugi. Također, preko Newton Media Grupe, naše usluge koriste i regionalni klijenti tako da informacije iz bh. medija dobijaju i kompanije iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Makedonije, Crne Gore, Češke, Poljske, Slovačke…”

”Naša agencija posjeduje vlastitu online platformu – Kliping MAP – na kojoj se čuvaju svi podaci prikupljeni u okviru usluga klipinga i pružanja medija. Također, posjedujemo vlastiti alat za istraživanje tržišta i analizu podataka o zadovoljstvu kupaca – Crispy. S obzirom na to da smo regionalno i globalno uvezani s ostalim članicama Newton Media Grupacije, bitno je napomenuti da istu Kliping MAP platformu i Crispy i Metricom programe možete koristiti i ako pratite medije/radite tržišna istraživanja i iz ostalih zemalja regije po principu ‘sve na jednom mjestu’ što značajno olakšava pristup, ali i upravljanje informacijama i dobijenim podacima”.

Razgovarao: Alen MEHANOVIĆ