Tema u fokusu

ZIRA – Naši proizvodi su globalno prepoznati i implementiraju se u preko 30 država u svijetu


Vodeća domaća IT kompanija ZIRA d.o.o. Sarajevo, protekle dvije godine pamtit će po porastu novih, respektabilnih klijenata, širenju na europsko tržište i otvaranju novog ureda u Nizozemskoj, ali i značajnom broju novouposlenih, te pokretanju ZIRA Talent Akademije.

ZIRA-ini proizvodi su globalno prepoznati i implementiraju se u preko 30 država u svijetu, gdje služe preko 50 telekom operatera i kroz koje se obradi milijarde transakcija svakog dana.

Sa Sabinom Selvić Orućević, direktoricom kompanije ZIRA d.o.o. Sarajevo, razgovarali smo o projektima i investicijama, kao i očekivanjima u 2021., konkurentnosti na svjetskom tržištu, brojnim osvojenim nagradama i priznanjima, receptu za uspjeh itd.

Možete li za naše čitaoce predstaviti ukratko kompaniju ZIRA d.o.o. Sarajevo?

“ZIRA je domaća IT kompanija sa 25 godina iskustva, fokusirana na razvoj vlastitih sotfverskih produkata koje plasira na globalno tržište. Specijalizirani smo u razvoju Business Support Sistema za automatizaciju poslovanja i podizanje produktivnosti telekom operatera i drugih provider-a digitalnih usluga. Nudimo proizvode iz područja upravljanja, korisnicima i partnerima, te upravljanja prihodom, rizicima i narudžbama. Naši proizvodi su globalno prepoznati i implementiraju se u preko 30 država u svijetu, gdje služimo preko 50 telekom operatera. Kroz naše proizvode se obradi milijarde transakcija svakog dana. Imamo podružnice u pet zemalja (BiH, Hrvatska, Nizozemska, Turska i SAD).

Prema viziji našeg osnivača i dugogodišnjeg direktora, od samog početka smo usmjereni na razvoj proizvoda u specifičnoj niši, koja je maksimalno dinamična sa brzim promjenama i stalnim uvođenjem novih tehnologija, što podrazumijeva vertikalnu orjentaciju na jednu vrstu korisnika i sistema, te stvaranje specifične ekspertize kod naših stručnjaka, koja je jako cijenjena i relativno rijetka u regiji. Samim tim, u centru našeg djelovanja je i jaka posvećenost uposlenicima, njihovoj edukaciji i razvoju, što jeste misija naše firme: pružiti izazovno okruženje za rad, gdje će mladi ljudi moći dokazati sebi da ništa nije nemoguće i da vrijedi ostati u BiH.”

ZIRA d.o.o. se nalazi na rang-listi „100 najvećih u BiH“ u oblasti  softverske industrije. Možete li reći nešto više o tome i koji je Vaš recept za uspjeh?

“Recept za uspjeh je vrlo jednostavan: Nulla dies sine linea (ni jedan dan bez poteza) uz čvrstu vjeru u naše mogućnosti i hrabrost da izađemo na tržište i ravnopravno ponudimo naša rješenja u konkurenciji sa velikim USA, UK, EU kompanijama slične specijalizacije. Upravo naša produktna orjentacija je ono što nas izdvaja i razlikuje od ostalih kompanija softverske industrije u BiH. Trebala je odvažnost za takav pristup, vjera u ono što znamo, razvijamo i što možemo ponuditi globanom tržištu. Naši proizvodi su prepoznati kod naših klijenata i veoma ih cijene, pa stoga imamo i dugogodišnja partnerstva sa velikim globalnim brandovima iz telekomunikacijske industrije. Imamo iza sebe 25 godina kontinuiranih inovacija, potkrijepljenih međunarodnim nagradama.”

Spomenuli ste osvojene nagrade, da li biste neke izdvojili?

“Zahvaljujući produktnoj orijeniranosti i kulturi inovacije, tokom ovih godina ZIRA je dobila više od dvadeset nagrada iz deset različitih zemalja. Sve su nam nagrade drage, ali bismo htjeli izdvojiti naše nagrade za inovacije: prva je “𝘾𝙚𝙧𝙩𝙞𝙛𝙞𝙘𝙖𝙩𝙞𝙤𝙣 𝙤𝙛 𝙄𝙣𝙣𝙤𝙫𝙖𝙩𝙞𝙤𝙣” naših najvrjednijih partnera i “𝙂𝙡𝙤𝙗𝙖𝙡 𝙏𝙚𝙡𝙚𝙘𝙤𝙢𝙨 𝘽𝙪𝙨𝙞𝙣𝙚𝙨𝙨 𝙄𝙣𝙣𝙤𝙫𝙖𝙩𝙞𝙤𝙣 𝘼𝙬𝙖𝙧𝙙” (koju smo dobili dva puta u nizu), kao i prestižnu nagradu 𝙎𝙏𝘾 𝙂𝙧𝙤𝙪𝙥 “𝘿𝘼𝙍𝙀” 𝙎𝙩𝙧𝙖𝙩𝙚𝙜𝙮 𝘼𝙬𝙖𝙧𝙙 𝙞𝙣 𝙩𝙝𝙚 𝘿𝙞𝙜𝙞𝙩𝙖𝙡𝙞𝙨𝙖𝙩𝙞𝙤𝙣, jer ZIRA-ini proizvodi  pokazuju pravu vrijednost digitalne ere. Ali i dalje smatramo da je naše najveće postignuće u tome što imamo odličan kreativan i posvećen tim ljudi koji vole raditi u ZIRA-i. U našoj misiji je da ZIRA bude mjesto gdje će mladi talenti moći ostvariti svoj potencijal i biti zadovoljni.”

Kakva je  poslovna strategija i politika kvaliteta Vaše kompanije?

“Poslovna strategija i politika kvaliteta je biti konkurentan na globalnom tržištu. Na otvorenom globalnom tržištu se prepoznaje samo kvalitet i inovativnost, pogotovo kada govorimo o velikim sistemima i značajnim procesima gdje se primjenjuju naši proizvodi. Inovacije, znanje i predanost su ono što nas je stavilo i održava na međunarodnoj mapi. Jednako je teško dobiti nove klijente, kao i produžiti neki ugovor. Kvalitet je osnova, ono što se podrazumjeva, a inovacija je ono što nam “otvara vrata” i daje priliku da dobijemo posao u konkurenciji sa većim i jačim kompanijama.”

U kolikoj mjeri je pandemija COVID-19 uticala na poslovanje ZIRA-e?

“S obzirom da smo vrlo vezani za telekom vertikalu i oblast pružanje digitalnih servisa, i to sa sistemima bez kojih naši korisnici ne mogu normalno funkcionisati, pandemija nije imala veći uticaj na naše poslovanje. Međutim, donijela je značajne promjene u organizaciji rada. Prešli smo na full remote način rada odmah sa početkom pandemije. Vrlo brzo, dodala bih i uspješno, smo se prilagodili takvom načinu rada. Prioritet nam je bio zaštititi zdravlje uposlenih, te im omogućiti maksimalnu podršku na svim nivoima.

Iako je pandemija, nastavili smo sa našim dugogodišnjim projektom stipendiranja mladih i talentovanih studenata, kao i pokrenuli ZIRA Talent Akademiju – na kojoj mladi ljudi imaju priliku produbiti svoja znanja i konkretno ih primjeniti u praksi pod vodstvom iskusnih ZIRA mentora.

Kraj 2020. i prva polovina 2021. u ZIRA-i ćemo pamtiti po porastu novih, respektabilnih klijenata, širenju na europsko tržište, otvoranjem novog ureda u Nizozemskoj, ali i značajnom broju novouposlenih koji su izabrali da svoju karijeru nastave ili započnu u ZIRA-i. Trenutno radimo u hibridnom modelu, koji pokazuje zadovoljavajuće rezultate.”

U koje oblasti ste najviše ulagali u protekloj godini?

“Ulagali smo u edukaciju i dodatni razvoj naših proizvoda, što je bio izazov uz porast obima posla. Neki novi klijenti u EU rade na ZIRA proizvodima, a dobili smo i potvrdu kvalitete produžavanjem ugovora sa dugogodišnjim korisnicima. Zadovoljni smo poslovnim rezultatima iz protekle godine, kao i prvom polovinom ove godine.”

Da li  planirate realizovati još neke značajne investicije do kraja 2021.?

“U pripremi je jedna značajna investicija koja će podržati novi hibridni način rada. To je projekat koji smo započeli, a čiju realizaciju se nadamo provesti krajem naredne godine. Nova paradigma zahtjeva i neke nove postavke načina realizacije posla, koje planiramo kombinovati sa socijalno odgovornim djelovanjem i uključenjem šire zajednice. Generalno, fokus nam je i dalje na edukaciji uposlenih i inovacijama u našim proizvodima, što nam je ključni prioritet svih ulaganja.

Šta u poslovnom smislu za kompaniju ZIRA d.o.o. donosi 2021. i kakva su Vaša očekivanja, kao i daljnji planovi razvoja?

Mi u ZIRA-i vjerujemo da je integritet bitan sastojak za održiv, dugoročan poslovni rast i uspjeh. Već smo više puta naglasili da nam je edukacija i razvoj našeg tima prioritet. To je jedini recept za uspjeh i održanje na globalnom tržištu, gdje su nam konkurenti velike svjetske kompanije. Planiramo dalje širenje mreže predstavništa, kao i dodatno povećanje broja uposlenih u 2021-2022. Naša neprestana potraga za novim tehnologijama i znanjem čini nemoguće mogućim – što nam kontinuirano postavlja nove izazove i tjera nas da idemo dalje.”

Više o ZIRA-i pročitajte na: https://zira.com.ba/

Piše: Irena Vasić Dobrić