Tema u fokusu

Lidija Žigić, predsjednica Uprave NLB banke d. d. Sarajevo: Povoljnije kreditne linije i noviteti u segmentu kartičnog poslovanja


Protekla godina je za NLB banku u Federaciji BiH bila godina rasta u svim segmentima poslovanja, kako sa fizičkim tako i sa pravnim licima. Renomirana kuća GfK, koja provodi istraživanja zadovoljstva klijenata, pokazala je da su i u 2018. godini bili u samom vrhu bankarskog sektora u BiH, počevši od kvaliteta usluge i zadovoljstva klijenata, pa sve do kvalitete proizvoda.

Kako ocjenjujete poslovnu godinu koja je iza nas? Kakvi su bili poslovni rezultati i da li ste zadovoljni?

„U protekloj godini smo zaista uradili mnogo toga kako bismo naše usluge unaprijedili, te smo proširili spektar ponude prilagođene potrebama naših klijenata. Osiguravali smo značajne popuste za plaćanje NLB MasterCard i Visa karticama. Imali smo odlične akcije kredita, učestvovali smo u mnogim društveno odgovornim aktivnostima kako bismo dio našeg uspjeha podijelili s onima kojima je pomoć zaista potrebna. Osim toga, nastojeći da našim klijentima budemo dostupni 24/7, otvorili smo novu samouslužnu zonu bankomata u Tuzli, te smo renovirali poslovnicu u Čapljini u skladu sa standardima koji klijentima omogućavaju još bolju i direktniju komunikaciju sa savjetnicima u Banci. Također, zauzeli smo drugo mjesto u finansijskom sektoru u izboru za najpoželjnijeg poslodavca u BiH, na šta sam posebno ponosna.“

Šta je fokus poslovanja NLB banke u 2019. godini?

„Kao i u proteklom periodu, NLB banka će i tokom ove godine nastaviti sa unapređenjem svojih usluga. U 2019. godini ćemo nastaviti da našim klijentima osiguravamo nove ponude koje će našu saradnju učiniti još kvalitetnijom. U ovoj godini smo već predstavili jednu novu uslugu, i to među prvima na bh. tržištu, a u pitanju je mobilna aplikacija NLB Pay koja nudi mogućnost plaćanja telefonom za sve korisnike MasterCard kartica. NLB Pay korisnicima omogućuje sigurno, brzo i lako beskontaktno plaćanje i pregled svih transakcija te povezivanje svih MasterCard kartica na pametni android telefon bez odlaska u banku. To je samo jedan od noviteta za ovu godinu. Napomenula bih da ćemo u 2019. godini poseban akcenat staviti na digitalni aspekt bankarstva kroz promoviranje e-rješanja Banke koja su  transparentna, jednostavna za upotrebu i koja će uštedjeti vrijeme naših klijenata. Kako Banka prati trendove u digitalizaciji, u 2019. godini ćemo, uz tradicionalne marketinške kanale, staviti još snažniji fokus na online oglašavanje, oglašavanje putem društvenih mreža, SMS-a i mobilnih aplikacija.“

Šta je to što vas izdvaja na tržištu u odnosu na druge?

„NLB banka prati trendove savremenog bankarskog poslovanja.To znači da mnogo pažnje posvećujemo digitalnom bankarstvu, jer ono osigurava klijentima dostupnost gdje god im je poslovanje s bankom neophodno. Uz to, našim klijentima osiguravamo najviši stepen sigurnosti korištenja digitalnog bankarstva kroz dvostruki stepen autentifikacije samog pristupa aplikaciji, te prilikom svakog plaćanja. Na ovaj način se mogućnost bilo kakve zloupotrebe odlično prevenira. Također, dodatni benefit za klijente je da korištenjem elektronskog bankarstva štede vrijeme i novac pa upravo zbog toga konstantno radimo na unapređenju usluga iz oblasti digitalnog bankarstva. Osim toga, napomenula bih da svoje poslovanje baziramo na odgovornosti prema klijentima i njihove potrebe stavljamo na prvo mjesto, čime im omogućujemo sigurnost i dostupnost u svakom trenutku. Naše poslovanje temeljimo na individualnom pristupu svakom klijentu kako bismo u razgovoru s njima iznjedrili najbolja rješenja za njihove potrebe, u cilju izgradnje uzajamnog odnosa koji je baziran na principima povjerenja i razumijevanja.“

Kada je riječ o kreditiranju privrede, na šta stavljate fokus?

„U svom poslovanju snažan akcenat stavljamo na podršku malim i srednjim preduzećima osiguravajući njima prilagođene usluge, pažljivo kreirane proizvode te pružajući sveobuhvatnu podršku u cilju što uspješnijeg poslovanja naših klijenata. Kada je riječ o saradnji s pravnim licima, želimo da istaknemo da su savjetnici za pravna lica u NLB banci kvalificirani za sveobuhvatno finansijsko savjetovanje. Na temelju cjelovite ponude i stručnog znanja, klijentima nude partnerski odnos kako bi im pružili podršku kroz cijeli razvojni ciklus preduzeća, u zemlji i inozemstvu, te kroz sinergiju NLB Grupe koja je ekspert za preduzeća u regiji.

NLB banka d. d. Sarajevo je već odavno opredijeljena da kontinuirano podržava projekte koji promoviraju privredni i ekonomski sektor, znanstvene potencijale i afirmiraju razvoj zemlje. Privreda i privrednici imaju našu punu podršku i ponudu visokokvalitetnih usluga, a ulaganje i razvoj partnerskih odnosa sa njima su dio korporativnih vrijednosti koje nastojimo kontinuirano njegovati.

U segmentu poslovanja s privredom, nastavit ćemo poslovati s jasno definiranom poslovnom strategijom razvoja naših poslovnih aktivnosti u skladu sa našom vizijom, misijom i vrijednostima, ali i potrebama i očekivanjima naših klijenata i tržišta.

Naglasila bih da učestvujemo na mnogim privrednim sajmovima u našoj zemlji kako bismo što bolje upoznali naše klijente i omogućili im pristup finansiranju njihovog poslovanja. Za naše vjerne klijente organiziramo radionice i druženja kako bi se međusobno upoznali, razmijenili kontakte i unaprijedili svoje poslovanje.

Jedan važan projekat koji podržavamo su svakako i Brzorastuće kompanije u BiH. Trudimo se da im kroz partnerski odnos ponudimo sve što će njihovo poslovanje učiniti još boljim i konkurentnijim.“

U bogatoj paleti bankarskih proizvoda i usluga koju biste izdvojili?

„Definitivno bih izdvojila digitalno bankarstvo na kojem radimo konstantno, jer ono osigurava klijentima dostupnost tamo gdje im je to najpotrebnije. Neprestano radimo na unapređenju usluga iz te oblasti kako bismo klijentima uštedjeli i vrijeme i novac. Izuzetno sam ponosna na našu najnoviju aplikaciju iz te oblasti plaćanja mobilnim telefonom NLB Pay koju smo uveli početkom ove godine, a posebno mi je drago što smo među prvima na bh. tržištu to učinili. Također, krajem prošle godine, našim smo klijentima, korisnicima NLB Mastercard Charge kartice, omogućili novi, brži i jednostavniji način podjele na rate prilikom kupovine, i to na svim POS terminalima u zemlji i svijetu, te prilikom online kupovine. To znači da će naši klijenti kupovinu moći podijeliti do 24 rate putem SMS-a. Ovaj način kupovine na rate je jedinstven na našem tržištu, a uz to je vrlo jednostavan i povoljan za klijenta. I u ovoj godini ćemo sigurno nastaviti sa uvođenju noviteta iz ove oblasti.

Koliko imate zaposlenih i da li ćete povećavati taj broj?

„NLB banka svake godine obnavlja svoj kadar pa tako planiramo nastaviti i u ovoj godini. Trenutno zapošljavamo 453 ljudi. Najveći broj zaposlenih je na radnim mjestima komercijalist-blagajnik, ali i na drugim stručnim pozicijama gdje se ukaže potreba. Cilj nam je da privučemo najkvalitetnije kadrove pa je mogućnost samoinicijativne prijave uvijek otvorena i dobrodošla.“

Kako se boriti sa odlaskom radne snage iz naše zemlje?

„NLB banka pruža punu potporu mladim kadrovima kako bi u ostali u zemlji, jer smatramo da sa njihovim entuzijazmom i upornošću a iskustvom starijih kolega možemo stvoriti stub naše zemlje i privrede, te smanjiti odliv radne snage. Također, mladima bih poručila da se konstantno usavršavaju i specijaliziraju, jer je to neophodno da bi ispunili svoje ciljeve. Iskoristila bih priliku da poručim da budu uporni i istrajni u svemu što rade, bez obzira na probleme i poteškoće sa kojima se suočavaju i da nikada ne odustaju.“