Tema u fokusu

Janja Jovanović: LinkedIn je online vizit kartica


Edukatorica i konsultantica u oblasti digitalnog marketinga Janja Jovanović stručnjakinja je u oblasti LinkedIna, Personal Brandinga, Content Writinga i Outreacha. Od 2019. godine kroz njene je treninge, plaćene i besplatne, prošlo gotovo tri hiljade ljudi

Radim ono što želim, koliko želim, odakle želim i s kim želim, kaže za Poslovne novine Janja, koja će na predstojećoj konferenciji Brzorastuće kompanije – Heroji ovog doba, u organizaciji Poslovnih novina, biti jedan od predavača.  

O prednostima LinkedIna

Zašto nam stvarno treba profil baš na LinkedInu? Jasno je da se radi o poslovnoj mreži, ali poslovnjaci su i na X-u i Facebooku…

LinkedIn je danas online vizit kartica neophodna svima koji žele da napreuju u karijeri. To je također najveća poslovna društvena mreža i broj 1 mreža za B2B (business to business). To znači da je ova mreža sjajna za ljude koji traže posao, za one koji traže kandidate za posao, za marketare, ljude u prodaji, dizajnere, freelancere, vlasnike kompanija, arhitekte, programere, građevinske inžinjere, advokate, konsultante itd. 

Instagram ili TikTok više su za ljude koji imaju B2C biznise kao što su frizeri, treneri u teretani, make up umjetnici, žene koje prodaju garderobu i svi ostali koji imaju biznise čija su ciljna grupa fizička lica.

Koja je najveća prednost LinkedIna u odnosu na spomenute mreže? Je li to povećana vidljivost ili činjenica da je fokus prvenstveno na onome što radimo, ne na onome što nas zabavlja?

To što je LinkedIn prevashodno B2B mreža i to što je poslovna mreža, pa su ljudi navikli da dobijaju poslovne ponude u inboks, za razliku od nekih drugih mreža gdje to ne mora biti slučaj.

Kako biste opisali dobar, a kako loš profil na ovoj mreži?

Dobar profil je sređen kao prodajna stranica, a ne kao online CV. Poenta je da nas naši profili prodaju. Svako ko tu od naše ciljne grupe „sleti“ treba da poželi da radi sa nama. Da bi se to desilo mora da im bude jasno kao dan šta radimo, kako možemo da im pomognemo i zašto da rade baš sa nama.

O greškama na kojima se uči

Šta savjetujete svojim klijentima, šta je najvažnija stvar na koju treba da obrate pažnju, ne samo kada formiraju profil, nego generalno i kako da komuniciraju na LinkedInu?

Uh, ovde ima puno važnih stvari. Odgovore na ova pitanja pokriva cijeli moj mentorski program .

Koje su najčešće greške koje ljudi prave na LinkedInu?

Ne znaju kako funkcioniše ova mreža, pa gube vrijeme na njoj, ne znaju da srede svoje profile kao prodajne stranice, ne grade odnose, već se fokusiraju na građenje mreže (puko dodavanje konekcija koje ničemu ne služi), nemaju jasnu strategiju i cilj na ovoj mreži i tako dalje. 

Ko su ljudi koji su konkretno Vaša ciljna skupina, ko su ljudi kojima se obraćate?

Klijenti sa kojima radim su stručnjaci koji imaju 10+ godina iskustva i pružaju mahom B2B usluge, ljudi kojima su klijenti uglavnom dolazili preko preporuke, a sada žele da izgrade jako online prisustvo i izabrali su LinkedIn jer je tu ciljna grupa. Moji su klijenti online pismeni, vide sebe kao uporne, snalažljive, sposobne i istrajne, vole da rade na sebi i ulažu novac u svoj biznis i glavu. Moji su klijenti ljudi od akcije, koji ne čekaju da im nešto padne sa neba, nego se sami postaraju da uzmu ono što im treba, ljudi koji rade sve po redu šta se dogovorimo i ne zaostaju u programu, vrednuju više vrijeme od novca, žele da im skratim put i zahvalni su što u ovom trenutku mogu da rade sa mnom po datoj cijeni i jedva čekaju da krenemo. 

Svoje klijente učim da, osim što definišu svoju idealnu ciljnu grupu, obavezno definišu i sve one ljude sa kojima su imali do sada nekog dodira, a nisu bili njihova idealna ciljna grupa kako bi ih u širokom luku zaobišli.

O građenju ličnog brenda

Referirajući se na one s kojima volite raditi, ko su oni s kojima ne volite ili ne želite? 

Klijenti koje želim da zaobiđem su oni koji nikada nemaju dovoljno vremena i ne znaju da poslože prioritete, oni koji ne vole grupni rad niti razumiju ogromne prednosti takvoga rada, oni koji imaju proizvodne biznise ili rade isključivo offline, oni koji nemaju novac za moj program i oni kojima je sve skupo. Dalje, tu su oni koji nikada do sada nisu radili sa mentorom/koučem/psihoterapeutom jer je velika vjerovatnoća da nisu coachable, oni koji misle, ako su kupili jednom nešto od mene, da mi imaju zauvijek pristup i oni koji stalno u drugima traže krivca za svoje “nerezultate”. Ne volim da radim ni sa onima koji i pored uslova saradnje koje prihvate poslije traže da se neke stvari promijene da bi išle njima u korist, sa onima koji nisu spremni da izdvoje vreme da se pojave na Zoom pozivima i da rade šta se dogovorimo, kao ni sa onima koji u svemu vide samo probleme umjesto mogućnosti. Ne volim raditi s ljudima koji očekuju da ih vučem, motivišem, podsjećam i guram, onima koji konstantno traže posebnu pažnju i tretman, onima koji opanjkavaju mentore sa kojima su do sada radili te onima koji hoće da plaćaju program na rate ili bilo šta drugo što nije definisano programom. 


Šta se u Vašem slučaju, kada ste Vi gradili vlastiti brend, pokazalo kao najvažniji korak?

Građenje ličnog brenda je jedan dugoročni maraton. Najviše se isplatio rad na sebi, biznisu i neodustajanje.

O fokusu i ciljevima

Koju vrstu usluge koju radite najčešće traže potencijalni i stvarni klijenti?

Najviše traže program Uvod u Linkedin za biznis gdje ih učim kako da koriste ovu mrežu tako da mnogo brže dođu do željenih rezultata. Definišemo ciljeve, sređujemo profile kao prodajne stranice i definišemo strategiju. Dobijaju mnogo znanja oko toga kako funkcioniše LinkedIn i kakve tipove sadržaja treba da kreiraju da bi došli do rezultata.

Koji je Vaš finalni cilj što se tiče LinkedIna?

To još ne znam, ali znam da mi je želja da naučim što više stručnjaka koji su definisani mojom ciljnom grupom kako da maksimalno iskoriste LinkedIn za biznis. Za sada su mi fokus dva moja mentorska programa kroz koje to radim.

Na predstojećoj konferenciji u Sarajevu za brzorastuće kompanije jedan ste od predavača. Na čemu će biti fokus Vašega predavanja?

Fokus će mi biti da objasnim ljudima zašto je Linkedin sjajna mreža za građenje brenda, dolaženja do klijenata/zaposlenih/saradnji i ostalih poslovnih ciljeva.