Novosti

Opala prodaja američkog auto-giganta General motors u Kini


Prodaja automobila američke kompanije General motors (GM) u Kini opala je 17,5 odsto u periodu od jula do septembra.

Glavni krivci za pad prodaje su usporavanje ekonomije usljed kinesko-američkog trgovinskog rata i pojačane konkurencije u segmentu SUV vozila.

GM je u Kini isporučio 689,53 hiljade vozila u trećem ovogodišnjem kvartalu, navodi se u saopćenju kompanije.

To je peti uzastopni kvartal pada prodaje GM-a u Kini, najvećem svjetskom tržištu automobila.

U devet mjeseci ove godine, američka kompanija je isporučila 2,26 miliona vozila u Kinu.

Kineska asocijacija proizvođača automobila (CAAM) saopćila je da budući da prodaja GM-a i Forda u Kini nastavlja da opada, udio američkih automobilskih kompanija u ukupnoj prodaji putničkih vozila u toj zemlji smanjio se na 9,5 odsto u periodu od januara do avgusta, sa 10,7 odsto u istom prošlogodišnjem period.

U istom periodu, udio njemačkih proizvođača automobila porastao je na 23,8 odsto sa 21,6 odsto, a japanskih na 21,7 odsto sa 18,3 odsto.

U Kini, GM ima zajedničko preduzeće sa kompanijom SAIC Motor, koje se bavi proizvodnjojm bjuika, ševroleta i kadilaka.

GM, drugi najveći međunarodni proizvođač automobila u Kini posmatrano po prodaji, prošle godine je u toj zemlji prodao 3,64 miliona jedinica, što je manje u odnosu na 4,04 miliona jedinica u 2017. godini.