Novosti

VTK BiH – Kompanije iz BiH na sajmu namještaja ‘Imm Cologne 2020’


Vanjskotrgovinska komora BiH organizirala je 10. jubilarni nastup kompanija iz Bosne i Hercegovine na prestižnom Međunarodnom sajmu namještaja “Imm Cologne 2020”, koji se održava od 13. do 19. januara 2020. u njemačkom Kölnu.

Na zajedničkom štandu predstavit će se sedam bh. kompanija: Elgrad d.o.o. Teslić, Ema-Konjuh Iinternational d.o.o. Sarajevo/Teslić, Formino d.o.o. Teslić, Malak Janj d.o.o. Donji Vakuf, Minalli d.o.o. Živinice, Roccaforte d.o.o. Vitez i Senex d.o.o. Čelić.

U njihovoj ponudi dominiraju proizvodi bazirani na punom drvetu – namještaj za trpezarije, dnevne i spavaće sobe, a dvije kompanije prezentirat će i namještaj za kupaonice.

Svi izlagači štanda Bosne i Hercegovine, ali i još sedam firmi koje izlažu samostalno, predstavljene su i u reklamnoj brošuri Möbel “Made in Bosnia and Herzegovina” koji je, kao poseban dodatak, objavljen u decembarskom izdanju austrijskog stručnog časopisa za namještaj i interijer Wohnkultur.

U deceniji kontinuiranog prisustva na pomenutom sajmu, VTKBiH je u okviru grupnog štanda podržala 76 nastupa firmi iz cijele BiH, a uzevši u obzir sudjelovanje pojedinih firmi na više nastupa, podržano je ukupno 40 različitih kompanija.

Izlagači paviljona Bosne i Hercegovine su prošli faze od ponovne pojave na tržištu i postepenog stjecanja reputacije dobavljača kvalitetnog namještaja po željama kupaca pa sve do izvanrednih dostignuća firmi koje sada individualno izlažu dizajniran namještaj visoke cjenovne kategorije, a nekada su bile dio grupnog štanda BiH.

Slogan nastupa ‘Tradition for Future’, koji se zadržao do danas, nastao je na temelju komparativnih prednosti na koje se oslanjamo u izgradnji budućnosti izvoza namještaja iz Bosne i Hercegovine: obilje šumskih resursa, tradicija obrade drveta i afirmacija domaćeg dizajna.

Pozitivni efekti projekta su višestruki, a dva ključna odnose se na realizirani izvoz i poboljšanje imidža države.

Sumarni rezultati provedenih analiza za period izlaganja od 2011. do 2019. ukazuju da je ukupna izvozna prodaja realizirana po osnovu kontakata ostvarenih na ovom sajmu iznosila oko 9,3 miliona eura, a ukupna očekivanja daljnjeg izvoza u postsajamskom periodu iznose dodatnih 17,8 miliona eura.

Za efekt poboljšanja imidža Bosne i Hercegovine najzaslužnije su kompanije koje su, uz minimalnu institucionalnu podršku, uspjele izgraditi vlastiti brend baziran na originalnom dizajnu namještaja, za što su u najkompetentnijim stručnim krugovima na tržištu Evrope zaslužile najviša priznanja i nagrade.