Tema u fokusu

Ferretto Group Central Europe d.o.o. – Cilj nam je povećati prisutnost kompanije na bh. tržištu


Ferretto Group Central Europe d.o.o. je dio italijanske grupacije Ferretto Group S.p.A. koja se može pohvaliti šezdesetogodišnjim postojanjem i djelovanjem na svjetskom tržištu.

Obuhvatajući cjelokupan tehnološki proces u okviru grupacije, Ferretto Group je postao prepoznat kao pouzdan partner u oblasti skladišnih sistema s pogonima u Italiji, Kini i Indiji, pružajući cjelokupna logistička rješenja, od softvera, hardvera i proizvodnje, do same instalacije ponuđenih rješenja.

U cilju proširenja svog poslovanja na područje Centralne, Istočne Evrope i Balkana, Ferretto Group se odlučio na dolazak na područje BiH otvaranjem posebne firme Ferretto Group Central Europe d.o.o. (FGCE) u Usori.

„Osnovni razlog odabira Bosne i Hercegovine za ovu investiciju bio je povoljan geografski položaj s obzirom na potencijal ciljanog tržišta i povezanost s EU i Italijom, sposobna radna snaga i ranija poslovna saradnja s bh. tržištem“, kaže na početku razgovora generalni direktor Ferretto Group Central Europe d.o.o. Šemsudin Ljevaković.

Društvo FGCE je osnovano krajem 2015. godine s osnovnom djelatnošću – proizvodnja elemenata za skladišne sisteme. Odmah po osnivanju pristupilo se kupnji zemljišta i izgradnji proizvodnog pogona.

„Izgradnja proizvodne hale površine cca 20.000 m2, opremljena najsavremenijom opremom, dovršena je početkom 2018. godine kada se počelo s uvozom neophodnih mašina i tehnologija, kao i sa samom proizvodnjom, pri čemu je osnovna usmjerenost poslovanja bila je na proizvodnji profila za visokoregalna skladišta. Početna 2018. godina bi se mogla okarakterisati kao start up godina u kojoj je osnovni cilj bio popunjavanje proizvodnih kapaciteta, osposobljavanje uposlenika, te odabir i selekcija dobavljača repromaterijala. Do sada je u sam projekat uloženo cca 15.000.000 KM od čega je 5.000.000 KM investirano u 2018. godini. Na osnovu ove investicije FGCE je uvršten među 10 najznačajnijih investitora u BiH za 2018. godinu“, kaže Ljevaković.

Jedan od najvećih poslovnih izazova s kojima se FGCE susreo jeste nabavka sirovina odgovarajućeg kvaliteta na prostoru BiH i okruženja.„Ovaj izazov posebno je došao do izražaja prilikom poslovanja u okviru izrade profila, pri čemu nije bilo moguće naći sirovine odgovarajućeg kvaliteta za potrebe proizvodnje zbog čega su se sirovine nabavljale iz inostranstva, što je utjecalo na povećanje troškova i rokove isporuka konačnog proizvoda“, smatra Ljevaković.

Zbog navedenih izazova društvo je odlučilo da izvrši promjenu strategije poslovanja kroz donošenje dugoročnog plana poslovanja koji će osigurati stabilan razvoj kompanije.

„S ranije profilature prešli smo na karpenteriju/bravariju, što predstavlja drugi segment u proizvodnji dijelova za skladišna rješenja. Izvršena je promjena osnovnog proizvoda, promjena tehnologija rada, pripajanje sestrinske kompanije, promjena vlasničke strukture, te uvođenje novog partnera u poslovanje društva“, kaže Ljevaković.

Izvršenom reorganizacijom i promjenom strategije, prevaziđen je izazov nabavke sirovina, te je iste sada moguće pronaći na području BiH. Time je prevaziđen i izazov povećanja troškova i skraćeni su rokovi isporuke krajnjeg proizvoda.

„Kao još jedan od izazova s kojima smo se susreli jeste nedostatak potrebnog znanja i vještina radne snage. U proizvodnom dijelu omogućena je praktičnu obuku radnika u matičnoj firmi u Italiji. Većinski dio radnika na upravljačkim funkcijama u firmi je također prošao obuku u matičnoj firmi, u oblasti samog upravljanja i proizvodnog procesa“, dodaje prvi operativac ove brzorastuće kompanije.

Osnovne odlike poslovne strategije kompanije ogledaju se u izvozno orijentisanom poslovanju, zadovoljnom kupcu, zadovoljnim zaposlenicima, te aktivnom učešću i podršci lokalnoj zajednici.

Cilj kompanije od samog početka je bio zapošljavanje mladog kadra. Prednost se data mladom kadru s ciljem i planom osposobljavanja istog za dugogodišnji rad u ovoj kompaniji. Cilj je postići zadovoljstvo zaposlenika, privrženost firmi te dugoročno zaposlenje. Također, jedan od ciljeva je i osigurati aktivno učešće u lokalnoj zajednici kroz razne vrste podrške lokalnog razvoja, a prije svega podrške obrazovnog sistema.

„FGCE je većinskim dijelom izvozno orijentisana kompanija pri čemu najveći dio svojih proizvoda izvozi na tržište Italije. Ulaskom novog partnera FGCE pokreće i novi projekat proizvodnje kotlova za peći na pelet, proizvod također namijenjen za izvoz, pri čemu će se u okviru partnerske firme vršiti poslovi montaže peći na pelet. U narednom periodu cilj nam je povećati prisutnost kompanije na tržištu BiH nudeći usluge farbanja praškastim bojama. FGCE ima jednu od možda najvećih lakirnica za praškasto farbanje na području BiH koja je u potpunosti automatizovana. Trenutno se vrše završne radnje na osposobljavanju lakirnice, po završetku čega očekujemo zapošaljavnje novih zaposlenika i povećanje prisutnosti na bh. tržištu“, zaključuje Ljevaković.

Piše: Samila IVKOVIĆ