Novosti

Privredna komora FBiH – Predstavljeni pozitivni modeli poslovanja u vrijeme COVID-19


Na lokalitetu Baš Bašća u Brezi realizovana je aktivnost „Kriza kao šansa u poljoprivrednoj djelatnosti“ koja je okupila različite predstavnike lanca vrijednosti na tržištu BiH.

Inicijator ove aktivnosti je Privredne komore FBiH u kooperaciji sa kompanijom Esof d.o.o. i
Udruženjem kuhara Bosne Hercegovine, a njen cilj je da podstakne dijalog državnog i realnog sektora, predstavi pozitivne primjere digitalizacije te istakne važnost brandinga proizvoda domaćih
poljoprivrednika.

„Viši nivo saradnje Privredne komore FBiH sa zadružnim sektorom u F BiH i drugim nosiocima razvoja poljoprivrede i prehrambene industrije, ima za cilj da zajednički razvijamo i zaštitimo poljoprivredni sektor u pogledu što veće neovisnosti o uvozu i promociji domaće proizvodnje. Međunarodne ugovore o slobodnoj trgovini trebamo poštovati, ali strateška odrednica nam je da naši proizvođači dobiju prioritet u plasmanu svojih sezonskih proizvoda u dijelu biljne i animalne proizvodnje,“ izjavio je Mirsad Jašarspahić ispred Privredne komore FBiH.

Kompanija Esof je zaista u proteklom periodu ponudila pozitivan aspekt djelovanja kada je u pitanju digitalizacija procesa te usmjerenje ka najefektivnijem pozicioniranju.

Enver Avdić, predstavnik realnog sektora i direktor kompanije Esof, izjavio je:

„Suočeni sa krizom koja je izazvana prisutvom virusa COVID-19, morali smo svoje poslovanje usmjeriti ka digitalnom načinu komuniciranja. Ono što je proizašlo pozitivno za kompaniju Esof jeste da smo uspjeli razviti online Horeca kanal,koji ima svrhu da smanjimo troškove komercijalnih aktivnosti te usmjerimo ih ka ulaganju u infrastrukturu logistike. Kompanija Esof je 80% svojih dosadašnjih kapaciteta usmjerila ka izvozu te kao takva direktno učestvuje određenim procentom u smanjenju deficita kada je u pitanju kategorija svježeg voća i povrća. Zajednički rad i interesi nam omogućuju da obezbjedimo sigurno područje za buduće generacije. Za to smo svi odgovorni. Očekujem stalnu kooperaciju kada je u pitanju unapređenje.“

Kao potvrdu kvaliteta domaćih proizvoda, uz pripremu i prezentaciju različitih jela, Udruženje kuhara je uzelo učešće u generalnom stavu da usmjerenje ugostitelja definitivno primarno treba biti ka domaćem.

S tim, u vezi kao glavni akteri u odabiru proizvoda u različitim ugostiteljskim objektima, aktivno su nastupili na tržištu te uz primjenu online načina poslovanja, podržali su ovu ideju.

„Bosna i Hercegovina ima mnogo prednosti te poražavajuće je čuti da određenih proizvoda uvozimo tri puta više nego što izvozimo. Zaista, odgovornost svakog pojedinca je da svojim odlukama poboljšamo stanje domaćih poljoprivrednika. Ovaj period krize izazvan prisustvom COVID-19 nam je definitivno pružio priliku da uvidimo značaj domaćih proizvoda. Kao predsjednik Udruženja kuhara BiH pozivam sve kuhare da podrže ove aktivnosti domaćih poljoprivrednika te da u svojim kuhinjama oslobode prostor za naše, za ono što je sa domaćih poljana. Samo tako se možemo razvijati kao zajednica,“, izjavio je Nermin Hodžić, predsjednik Udruženja kuhara BiH.

Također, prisutni predstavnici maloprodajnih lanaca, državnih institucija i vlasti, te privrednici su imali priliku da učestvuju u panel diskusiji te prate prezentaciju „Značaj brandinga proizvoda domaćih poljoprivrednika“ koju su vodili Almin Mališević i Zerina Čolaković.

Poruka je jasna – da zajedničkim usmjerenjem i radom možemo napraviti pozitivniji ambijent na području BiH. Kooperativnost je najbitnija stavka u poslovanju te postizanju rezultata. Jasno da prvenstveno moramo cijeniti sebe kako bi nas cijenili i drugi.