Novosti

5 koraka koji Vam mogu pomoći da Vaš biznis iz krize izađe jači


Zdravstvena kriza izazvana virusom Covid 19 uzrokovala je velike poremećaje u globalnoj ekonomiji. Malo je kompanija koje nisu pogođene ovom krizom, ipak neke su pokazale zavidnu fleksibilnost i prilagodljivost kako bi što prije prebrodili ova izazovna vremena.

U posljednjih nekoliko sedmica američki proizvođač automobila Ford inovirao je i proizveo 2,4 milijuna zaštitnih oklopa za medicinsko osoblje, okupljajući sirovine, proizvodne mogućnosti i ljude tijekom jednog vikenda. Britanska tehnološka tvrtka Dyson za 10 dana odlučila je stvoriti proizvod za proizvode, dok je francuski prodavač modne i luksuzne trgovine Louis Vuitton najavio nedavno da će pretvoriti svoje linije za proizvodnju parfema kako bi započeo izradu sredstava za čišćenje.

Ovo su neki primjeri kako vlasnici malih preduzeća mogu učiti iz brzog razmišlanja velikih kompanija te iz ove krize izaći i jači. U nastavku donosimo 5 koraka koji Vam mogu pomoći da vaša kompanija ili bizis što brže i bezbolnije preboli novonastalu krizu.

Razgovarajte sa svojim klijentimai dobavljačima i slušajte ih.
Bilo da ste vlasnik restorana, građevinskog obrta ili online trgovina, podignite telefon i nazovite svoje kupce i dobavljače. Pitajte ih kako se snalaze i šta rade rade, ali što je još važnije, pitajte koje su trenutno njihove potrebe.

Ako ste vlasnik restorana, pitajte svoje kupce kako danas dobijaju hranu. Naruče li putem interneta ili kuhaju kod kuće? Vlasnici kompanija više nego ikada trebaju ostati u blizini svojih kupaca, biti pažljivi i izgraditi nešto što im treba. Tržište se pomaklo i stvorilo nove uslove i za vlasnike je važno da budu otvoreni i razumiju potrebe svojih kupaca

Prepoznajte prilike koje Vam se pružaju.
Nova vremena nose i nove izazove. Trenutna kriza iz Vašeg biznisa može “izvući” mnogo novih dobrih osobina i principa za koje niste ni znali da postoje. Svjedoci smo da su mnogi kafići, restoratni te trgovine robe široke potrošnje gotovo preko noći pronašli načine da svoju robu i dalje dostavljaju do kupaca. Ukoliko se prilagodite na vrijeme, iz krize možete izaći sa većim iskustvom i širom paletom proizvoda i usluga.

U kritičnim vremenima kao danas, kompanije moraju agresivno provesti promjene. Više nego ikada prije postoji snažna potreba kupaca za hranom, medicinskom skrbi i osnovnim potrepštinama koja im je potrebna.

Smanjite troškove i planirajte sljedećih 6-12 mjeseci.
Posljjedice krize će se zasigurno osjetiti još dugo, stoga je potrebno sve nepotrebne troškove smanjiti i pokušati prikupiti određenu gotovinsku rezervu kako bi se osigurao siguran novčani tok

Smanjenje troškova možete uraditi na nekoliko načina:

Ponovno dogovarajte svoje trenutne najmove, pretplate na mreži i narudžbe lanca nabave.

Smanjite nepotrebne novčane izdatke i o tome unaprijed obavijestite svoj tim.

Pored smanjenja troškova, jako je bitno da pratite odluke vlade u državi u kojoj poslujete, da ustanovite da li možete dobiti određenu novčanu polugu od države ili možda od Vaše banke.

Bolje je započeti rano planirati i predvidjeti da će stanje trajati do 2021. godine, a to će pomoći vašem poslu da se sljedećih mjeseci nađe u financijski ispravnoj situaciji.

Nastavite njegovati vrijednosti Vaše kompanije.
U teškim vremenima poput ovoga, vođe moraju pojačati i podijeliti svoje vrijednosti. Kao što je izvršni direktor Visa-e obećao svom timu, ove godine neće biti otpuštanja. Slično tome, izvršni direktor Zoom-a, Eric Yuan, osigurao je besplatni softver za videokonferencije za sve škole u Americi.

Ovo je prilika da se sva poduzeća, velika ili mala, fokusiraju na vrijednosti i misiju za koju se zalažu. Jack Ma iz Alibabe često govori o fokusiranju na kupce prvo, zaposlenike druge i treće investitore i kako želi osnažiti svoju tvrtku koja će trajati više od 102 godine tako što će svoj tim uskladiti na misiju koja će ih osnažiti.

Imajte plan za 12-18 mjeseci za budućnost.
Nažalost, ova će se kriza povlačiti još mnogo mjeseci. Čak se ni u najboljem scenariju ne očekuje da će cjepivo biti spremno najmanje godinu dana kasnije.

Poduzeća moraju imati strategiju za narednih 12-18 mjeseci. Ovo nije vrijeme za kratkotrajno razmišljanje ili za nadu da će se stvari popraviti u bliskoj budućnosti. Planirajući dugoročno, trebali biste početi štedjeti gotovinske rezerve, dobiti dug od banke i biti transparentni prema zaposlenicima, investitorima i klijentima. Morat ćete osmisliti strategiju kako izići iz trenutne situacije a to možete samo sa brzim razmišljanjem i preuzimanjem određene doze rizika.

Posljednjih 15 godina Tesla uzima tržišni udio od Forda tako što je prednjačio u inovacijama i dizajnu električnih automobila. Međutim, za samo dva dana krize Ford je kroz prozor bacio pravila, regimentirano donošenje odluka i okrenuo proizvodnju prema zaštitnim maskama i vizirima. Pod pritiskom trenutne klime na tržištu, Ford se mogao kretati brzinom kakvom nije uspio u posljednjem desetljeću.

Na isti način, kompanije, počevši od omiljenih kafića iz susjedstva, preko građevinskih kompanija do rastućih lanca hotela mogu iskoristiti priliku za povezivanje s kupcima i pozicionirati se za postkrizno okruženje.

Objavio AktuelneBiznisNovosti.