Tema u fokusu

Grohe otvara predstavništvo u Bosni i Hercegovini


Razgovarali smo sa gospodinom Enesom Polimac, Leader, North Adria Commercial, LIXIL EMENA o prisustvu GROHE brenda na tržištu i inovacijama koje nas očekuju te o najvažnijim lokalnim aktivnostima poput GIVE programa.

Koliko je važno prisustvo GROHE brenda na tržištu BiH?

Mi stvaramo bolje domove za sve, svugdje. S robnom markom GROHE, pod krovom LIXIL-a, ne želimo samo ponuditi visokokvalitetne proizvode krajnjim potrošačima, već i biti pouzdan partner profesionalnim kupcima kao što su instalateri i arhitekti te im olakšati život. Svaki se GROHE proizvod temelji na naše četiri središnje vrijednosti brenda – kvaliteti, tehnologiji, dizajnu i održivosti, koje osiguravaju dosljedno iskustvo s markom u svim segmentima i na tržištima. Zahvaljujući tome, izgradili smo vrlo snažnu i prepoznatljivu marku u sanitarnoj industriji, kako u regiji tako i u BiH. Stekli smo povjerenje investitora, arhitekata i poslovnih partnera. Zbog toga smo sada vodeći u mnogim kategorijama proizvoda. Možete vidjeti naše vodstvo u kupaonskim elementima, tuševima kao i sanitarnim sistemima.

Kakav je odgovor tržišta na trenutne promjene koje dolaze sa GROHE brendom?

Izuzetno pozitivan. GROHE ulaže u razvoj proizvoda koji uveliko olakšavaju svakodnevnicu krajnjih kupaca radi obostranog zadovoljstva. Bitno nam je da su naši kupci sretni sa ponuđenim proizvodima i rješenjima, te da su ona svuda na svijetu iskoristiva i dostupna. Želimo se maksimalno približiti našim korisnicima kroz proizvode, komunikaciju, sudjelovanje na lokalnim sajmovima, društveno odgovornim poslovanjem. Sve ovo mi uistinu živimo svaki dan i upravo zbog toga već godinama uživamo povjerenje naših korisnika.

Budućnost je u inovacijama, podržavate različite evente i događaje, radite na obrazovanju mladih, šta su to glavni koraci koje tržište BiH može očekivati u skorijoj budućnosti od GROHE brenda?

Doći će do nekih promjena u našem komercijalnom pristupu, za koje se nadamo da će nam omogućiti da bolje služimo pojedinačnim kupcima i njihovim potrebama unutar njihovih kanala. Želimo imati prave proizvode na pravom mjestu uz istovremeno održavanje temeljnih vrijednosti GROHE-a – kvaliteta, tehnologija, održivosti i dizajna. Osim toga, nastavit ćemo ulagati u održivost i donijeti više inovativnih proizvoda GROHE u maloprodajni kanal, nadovezujući se na uspjeh iz 2020. godine.

Trinaest godina djelujete na teritoriji BiH, ali ove godine ste otvorili predstavništvo. Izuzetno hrabar potez, s obzirom da Svjetska zdravstvena organizacija još nije proglasila kraj pandemije COVID-19?

Pandemija koronavirusa je svjetsku privredu, plastično pojašnjeno, bacila na koljena. U prošloj godini ugašene su 43 zrakoplovne kompanije širom svijeta, stotine miliona ljudi širom svijeta je ostalo bez posla, samo u Evropi posao je izgubilo 5,7 miliona ljudi. S druge strane pojedine kompanije su ostvarile nikad veću dobit, neke su ostvarile rast i od 40+%. Poslovati nakon pandemije neće biti lako, ali uz motivisan tim stručnjaka i jasne vizije, koje proizilaze iz pažljivo pisane strategije, pojedini biznisi u 2021. godini mogu doživjeti procvat. 7.000 zaposlenika u 150 zemalja širom svijeta svjedoče da se GROHE tim snalazi u svakoj situaciji. Velika porodica uposlenika pandemiju nije prihvatila kao izgovor i odustala od širenja i isporučivanja najkvalitetnijih i prestižnih proizvoda već je tražila načine da svojim kupcima omogući dostupnost svojih proizvoda tokom i nakon pandemije. GROHE je njemački brend čije luksuzne proizvode kreiraju dizajneri iz Tokija, Tokonameua, New Yorka, Londona, Dizeldorfa i Bangkoka. Želimo da sjaj kupaonica evropskih i svjetskih metropola nastavi sijati i u domovima u BiH.

Pandemija je preko noći digitalizovala svijet, jeste li Vi dio te digitalizacije?

I ne samo to. GROHE je digitalizaciju započeo davno prije pandemije, ali smo period pandemije iskoristili za dodatno digitalizovanje. Naše virtualno prisustvo i dostupnost u svijetu se upoređuju s plaformama za distribuciju filmova. U martu smo pokrenuli platformu za digitalno iskustvo GROHE X. Do sada smo održali 400 online događaja širom svijeta. “Novo normalno” za nas je bio alarm da naši kupci imaju potrebu za novim, digitalnim i jednostavnim pristupom. Mi smo im to i omogućili. Naši događaji za GROHE imaju značaj koliko virtuelne izložbe znače galerijama i muzejima. Stvorili smo digitalni izložbeni salon s mogućnošću savjetovanja i kontaktiranja.

GROHE nije jedini brend u oblasti u kojoj poslujete, po čemu ste Vi drugačiji od ostalih proizvođača?

Ljudi u Bosni i Hercegovini, a iskustvo njemačkih proizvođača automobila ih je tome naučilo, vrlo dobro znaju da su proizvodi s oznakom “Made in Germany/Deutschland” kvalitetni, estetski atraktivni i učinkoviti. GROHE je hybrid elegancije i kvalitete. Naši proizvodi nisu estetski neodoljivi kako bismo kompenzirali kvalitet već upravo suprotno – naše kvalitetne proizvode dovodimo do estetskog savršenstva. Cjelovita rješenja za kupaonice i kuhinjske armature traju decenijama. Ukratko, svaki pojedinačni proizvod GROHE donosi četiri vrijednosti marke (kvalitet, tehnologija, dizajn, održivost). Kvalitet GROHE proizvoda je univerzalan i jednak je u Njemačkoj, Japanu, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini. Naš kvalitet je prepoznat od šire zajednice o čemu svjedoči broj naših kupaca, ali i stručne javnosti. Dvostruki smo dobitnici Njemačke nagrade za održivost 2021.. Samo u proteklih deset godina, dobili smo više od 490 nagrada za dizajn i inovacije, što potvrđuje GROHE-ove uspjehe. GROHE proizvodi osim dugog životnog vijeka daju eleganciju vašem kupatilu, ali i čine da postanete dio globalne mreže naših korisnika. Dom se po GROHE-u poznaje.

Šta Vam garantuje sigurnost u poslovanju?

Milioni zadovoljnih kupaca GROHE brenda širom svijeta dokaz su našeg kontinuiteta i odrednica perspektivne budućnosti. Naše proizvode konstantno usavršavamo i trudimo se pratiti razvoj društva, iako su naši proizvodi stilizovani i kreirani na način da oni nikada ne postanu proizvodi prošlosti nego kontinuiteta. GROHE je dio grupacije LIXIL što nam daje dodatnu sigurnost. LIXIL je globalna organizacija sa 16 milijardi dolara prihoda čije je sjedište u Tokiju u Japanu. Ova grupacija je razvila 103 najsavremenija proizvodna postrojenja širom svijeta. Prisutan je u preko 150 zemalja i zapošljava 75.000 ljudi. Preko milijardu potrošača svakodnevno koristi proizvode 17 brendova iz portfolija LIXIL-a.

Da li je vizija GROHE usmjerena samo na profit?

Ne, nikako. Naša vizija su isključivo zadovoljni korisnici koji uživaju u našim proizvodima koji su ujedno i personifikacija kvalitete njihovog života. Nimalo manje važna vizija GROHE-a su zadovoljni radnici koji su motor naše kompanije koja je lider kupaoničkih proizvoda. Mi smo društveno odgovorna kompanija koja kontinuirano pomaže društvenoj zajednici. Trenutno radimo na prvom GIVE programu u Srednjoj školi metalskih zanimanja u Sarajevu gdje ćemo za učenike opremiti GROHE kabinet za vježbu. Znanje se množi dijeljenjem, pa će GROHE podijeliti dio svojih resursa za generacije koje dolaze i koje će možda sutra biti dijelom GROHE porodice. Znamo da se uslovi u obrazovanju uvijek mogu poboljšavati i mi ćemo dati svoj doprinos za kvalitetnije i obrazovanije društvo. Mi nismo orijentisani na probleme, nas zanimaju rješenja. Ponudili smo rješenje ovoj školi čiji je menadžment pozitivno reagovao na ponudu čija je realizacija pri kraju. Izuzetno nas raduje što ćemo finansirati poboljšanje uslova u ovoj školi, jer je od izuzetne važnosti za opstanak bosanskohercegovačke privrede koja je pokretač društva. GROHE vrlo ozbiljno shvata svoju korporativnu odgovornost i fokusira se na lanac vrijednosti koji štedi resurse. Od aprila 2020. godine, naš sanitarni brend proizvodi neutralni CO2 širom svijeta. GROHE je također sebi postavio cilj da koristi ambalažu bez plastike. To je naš doprinos smanjenju stakleničkog gasa CO2 koji je najveća prijetnja po globalno zatopljenje, koje prijeti da dovede do izumiranja brojnih biljnih vrsta. GROHE je prvi u svojoj industriji osvojio nagradu CSR-a njemačke savezne vlade i njemačku nagradu za održivost 2021. u kategorijama “Resursi” i “Dizajn”. U okviru kampanje za održivost i klimu “50 lidera za održivost i klimu”, GROHE također pokreće održivu transformaciju.

Kada ste već pomenuli smanjenje CO2, koliko ste Vi ekološki orijentisana kompanija?

GROHE je snažno i nedvosmisleno uključen u ekološke aktivnosti. Održivost je neizostavan element GROHE-ove korporativne strategije već skoro 20 godina. 2000. godine smo odlučili i izdali principe za održivost jer je već tada naš cilj bio ekološka održivost i zaštita okoliša. Neke kompanije imaju cilj uštediti energiju do 6%, a GROHE je uspio povećati svoju energetsku efikasnost za 24% i smanjiti emisiju stakleničkih gasova za nevjerovatnih 40%. To je vrlo zavidan rezultat.

Vratimo se na GIVE program koji ste predstavili, šta on tačno predstavlja?

GIVE program jača socijalnu dimenziju angažiranosti brenda održivosti. Kao dio programa GIVE, brend podržava škole vodoinstalatera u stvaranju vrhunskog okvira za obuku instaliranjem modernih objekata, pružanjem materijala za učenje, a sve to uz pomoć iskusnih tehničkih trenera. Učenici koji završe specifičnu obuku za proizvode koju je osmislio GROHE, dobijaju međunarodno priznati certifikat.

Suočeni smo s deficitom pojedinih zanimanja i odliva radne snage što je uzrok nedostatka kvalificiranih instalatera u sanitarnoj industriji. Znajući to, sada je važnije nego ikad ponuditi atraktivan program obuke, koji mladim ljudima pomaže da izgrade temelje za prosperitetnu budućnost. Zbog toga je GROHE pokrenuo svoj program “GROHE Installer Vocational Training and Education” (GIVE). Naš program nudi mladim profesionalcima najbolji početak njihove karijere.

Koji izazovi čekaju LIXIL i GROHE?

LIXIL je otac 17 brendova i čine ga pojedinačne marke. GROHE je naš ključni pokretač izvanrednog rasta. Nastojimo poticati integraciju GROHE proizvodne, tehnološke i komercijalne imovine. Pred nama je period u kojem moramo odgovoriti na potrebe svjetske populacije koja kreće u obnavljanje novog života nakon pandemije.

Godinama podržavate Dane Arhitekture, prije pandemije ste organizovali i gala večere, da li ćete nastaviti tu tradiciju?

Pandemija je usporila ili promijenila mnoge procese, pa i održavanje Dana Arhitekture Sarajevo. Taj događaj je od velikog značaja za sve studente, buduće ali i aktuelne arhitekte. To je svojevrsni meeting point za domaće i regionalne arhitekte i vrhunske stručnjake iz oblasti arhitekture. S ponosom govorimo da smo generalni sponzor Dana arhitekture. Plan je da se ove godine Dani Arhitekture ponovno održe offline i to nas iznimno veseli. Svake godine predstavimo proizvodne novitete kao i nove, inteligentne tehnologije i inovacije, zahvaljujući kojima nastavljamo osvajati tržište. GROHE, učestvovanjem na Danima arhitekture i predstavljanjem inteligentnih tehnologija, koje su sastavni dio GROHE novih proizvoda, daje podršku mladim arhitektima i razvoju njihovih potencijala kako bi se stvorila nova kvalitetna i savremena arhitektonska ostvarenja. Suštinski mi smo spona eminentnih imena arhitekture i budućih arhitekti.