Tema u fokusu

Poslovanje na daljinu uz pomoć Halcom One od oktobra 2022.


Poslovanje na daljinu putem mobilne aplikacije je nešto što današnje tržište željno očekuje, a uskoro će biti dostupno i u BiH, zahvaljujući kompaniji Halcom d.o.o. Sarajevo, vodećem bh.provajderu elektronskog bankarstva i prvom akreditiranom izdavatelju kvalifikovanog elektronskog certfikata

Kompanija Halcom d.o.o. plasirala je svoj proizvod Halcom One na tržištu Slovenije i Srbije tokom 2021. godine, dok je za bosansko tržište njegova realizacija u završnoj fazi.

Prema riječima Amele Muftić, direktorice Halcom d.o.o. Sarajevo, očekuju da će se Halcom One aplikacija već početkom oktobra naći na Google i Apple storu.

Iz ugla korisnika, to je aplikacija koja omogućava digitalno potpisivanje dokumenta na mobitelu sa istom pravnom snagom, koju ima svojeručni potpis, kao i prijavu (nedvojbenu potvrdu svog identiteta) na različite web portale institucija, koje budu integrisane sa ovom aplikacijom. Riječ je o mobilnoj aplikaciji dizajniranoj kao univerzalni identifikator ovlaštene osobe, pravnog ili fizičkog lica, putem koje vlasnik kvalifikovanog digitalnog certifikata dostupa do svog certifikata pohranjenog u cloud-u, u momentu kada je potrebno da izvrši identifikaciju na nekom digitalnom prijavnom mjestu (log in) ili u momentu kada je potrebno da potpiše elektronski dokument sa svojim elektronskim potpisom“, kaže Muftić.

Na koji način se obavlja digitalno potpisivanje dokumenata?

“Obavlja se na način da kreator elektronskog dokumenta (institucija koja se integrisala sa Halcom One sistemom), pošalje dokument u Halcom One engine putem sigurnih protokola, gdje se sadržaj poslanog zahtijeva ili dokumenta vizualizira, kako bi se u mobilnoj aplikaciji krajnjem korisniku prikazao u izvornom obliku (što vidim, to potpisujem). Korisnik u aplikaciji dobije obavijest da ima zahtijev na čekanju, te po pregledu zahtjeva isti može odbiti ili prihvatiti, odnosno potpisati ili odbiti potpis dokumenta sa svojim cloud certifikatom. Potpisani dokumenti se vraća pošiljaocu, a krajnjem korisniku ostaje arhiva svih zahtjeva sa statusima.”

Da li je predviđena mogućnost korištenja Halcom One-a izvan integrisanih sistema?

“Da, Halcom je također predvidio mogućnosti korištenja Halcom One-a i u slučajevima kada se razmjena elektronskih dokumenta vrši izvan integrisanih sistema, na primjer, putem e-maila. Stoga je kreirao besplatan potpisni portal, na kojem jednostavno priložimo dokument koji želimo potpisati, potpišemo ga i pošaljemo primaocu na e-mail ili direktno u njegovu Halcom One aplikaciju. Na ovaj način je Halcom želio omogućiti svim korisnicima, a posebno fizičkim licima upotrebu Halcom One-a.”

Koje biste još istaknuli benefite koje Halcom One ima za korisnike?

“Posebno bitna funkcionalnost Halcom One je i dijeljenje identitete, odnosno korisnik aplikacije može podijeliti podatke sa svog certifikata sa bilo kojim pravnim ili fizičkim licem. Na taj način Halcom One postaje i odličan onbording alat.Također, tu je i mogućnost slanja poruka i obavještenja korisnicima Halcom One-a
U pogledu sigurnosnog aspekta posebno smo ponosni što pružamo uslugu koja korisnicima garantuje sigurnost, povjerljivost, integritet i stabilnost, jer je Halcom One u potpunosti usklađen sa GDPR, eIDAS i PSD2 direktivama.”

Možete li navesti neke od uspješno realizovanih integracija Halcom One u regiji?

“Od početka lansiranja Halcom One-a u regiji, imali smo već uspješne integracije sa : AIK Bank, Mikrocop, Mikrografija doo, Comtrade, Setcce, Ministarstvo javne uprave Slovenije, CloudIT doo.

Sve zainteresovane institucije mogu vrlo brzo integrisati Halcom One u bilo koje od svojih internih sistema, web portala ili mobilnih aplikcija. Svu potrebnu dokumentaciju, kao i tehničku podršku pruža Halcom, kako bi ovaj proces trajao od 3 do 5 dana, ako su prethodno ispunjeni svi tehnički uslovi.”

E-fakture su nova funkcionalnost u elektronskom bankarstvu Hal E-bank. Kolika je zainteresovanost bh. firmi za korištenje elektronskih faktura?

“Fokus Halcoma u 2022.godini je i projekat Hal E-Fakture. E-fakture su fakture/računi koji se izdaju, primaju i obrađuju isključivo elektronskim putem. Drugim riječima, one predstavljaju razmjenu računa (faktura) i propratnih informacija od preduzeća do njegovih klijenata, koristeći elektronsku infrastrukturu, uglavnom internet.

Standard koji se koristi za e-fakture je ISO 20022. Pomoću ovog standarda klijent može slati bilo koji dokument, npr. knjižna odobrenja, otpremnice, brošure, katalozi… Poslani prilozi mogu biti u bilo kom formatu.
Hal E-Fakture za distribuciju e-faktura koriste sigurnosne i bezbjedne već postojeće e-banking kanale. Upravo iz tog razloga nije potrebno ulagati u skupa i nestandardna rješenja, jer Halcomova elektronska banka nudi jednostavno izdavanje, prijem, plaćanje i arhiviranje elektronskih računa i dokumenata.”

Koje su prednosti razmjene e-faktura za sve učesnike?

“U razmjeni elektronskih faktura učestvuju izdavaoci, primaoci i banke. Primalac, koji je pravno lice, može lako, prije plaćanja, da uveze fakturu u svoj informacioni sistem (ERP) i izvrši likvidaciju.

E-fakture omogućavaju izdavaocu optimizaciju troškova, poslovnih procesa i jednostavno zatvaranje izdatih računa. Banka, kao treći učesnik, uvođenjem e-faktura svojim klijentima obezbjeđuje širi spektar usluga. Svi platni nalozi kao i e -fakture, te popratna dokumentacija se potpisuje (ne) kvalifikovanim certifikatima.”

Halcom već 30 godina gradi razna rješenja za finansijske institucije. Namjeravate li ih objediniti i stvoriti modernu platformu, koja će bankama omogućiti znatno brži razvoj?

“Halcomovo rešenje Digital Journey Platform omogućava bankama brzu implementaciju različitih inovativnih interakcija sa klijentima na svim digitalnim kanalima banke, a koji su u potpunosti integrirani sa svim pozadinskim sistemima u banci.
Poslovni procesi u bankama su redovno izuzetno komplicirani i povezuju više različitih informacionih sistema i poslovnih odjela. Digital Journey Platforma pojednostavljuje proces projektovanja informacionog sistema, kroz automatsko kreiranje poslovne i tehničke dokumentaciju, te vizuelizaciju cijelog procesa.

Uvođenje novog ili modificiranog postojećeg Digital Journey-a preko mobilnih i web kanala je jednostavno, bez potrebe za instaliranjem novih aplikacija. Istovremeno, platforma je u potpunosti integrisana sa Halcomovim postojećim digital banking sistemima (Multipay, digitalno bankarstvo za SME i retail korisnike). Posebno je bitno naglasiti da je platforma integrirana sa Halcom One sistemom za potpisivanje dokumenata sa kvalificiranim digitalnim certifikatima, što osigurava pravnu neporecivost svih transakcija i procesa koji se realiziraju sa Digital Journey Platformom.Dodatno, Digital Journey Platform omogućava bankama da brzo i jednostavno kreiraju različite inovativne prodajno- promotivne kampanje.”

Možete li dati ocjenu poslovanja Halcom d.o.o u prvoj polovini 2022.?

“Možemo biti vrlo zadovoljni postignutim, posebno ako se osvrnemo na situaciju koja je prouzrokovana krizom rata u Ukrajini, ali i još prisutnim posljedicama pandemije. Iako su promjene na tržištu svakodnevne, kompanije se sve više opredjeljuju za nove načine rada, pa tako možemo vidjeti različite varijante on – line i digitalnog poslovanja u svim granama privrede. U domenu naše vrste djelatnosti, evidentan je porast korisnika elektronskog bankarstva i usluga od povjerenja, pa je tako broj platnih transakcija u Hal E-bank porastao za 12,6% u odnosu na prvo polugodište 2021. i prelazi čak 20 % u nastavku 2022. godine.”

Kompanija Halcom je dio velike kanadske korporacije. Možete li nam pojasniti vlasničku strukturu Halcom-a?

“Kompanija Halcom osnovana je 1992 godine u Ljubljani, s tim da je 2016. godine ušla u portfolio konglomerata Constellation Software Inc. (CSI) (www.csisoftware.com), čiji prihodi prelaze US$ 4 biliona i broji preko 600 ureda u svijetu u kojima radi oko 20.000 zaposlenika. Halcom je dio portfolia Juniper Group (https://www.juniper-group.com/), a koji je dio CSI divizije Vela (www.velasoftwaregroup.com).”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić