Tema u fokusu

Almir Jonuz: Uspjeh menadžera ogleda se u timskoj sinergiji koja će ponuditi kvalitet


Vodeća kompanija u oblasti logistike i transporta u BiH, Gebrüder Weiss d.o.o. Sarajevo ostvarila je odlične poslovne rezultate i pored brojnih poteškoća sa kojima su se morali nositi na tržištu.

Uprkos globalnim izazovima u lancu nabavke, kao i rekordnom nivou inflacije, uspjeli su održati produktivnost i kvalitet poslovanja. Prema riječima Almira Jonuza, direktora Gebrüder Weiss d.o.o. Sarajevo, ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez napora njihovog vrijednog tima uposlenika.
“Naše poslovanje u 2022. godini bilo je najizazovnije u posljednjih 15 godina. Jer, pored krize sa COVID-om, došlo je i do konflikta u Ukrajini i velike energetske krize koja je stvorila poremećaje na globalnom tržištu. Udio troškova goriva u ukupnim izdacima za transport robe je značajan, što objašnjava osjetljivost na promjene cijena posljednjih mjeseci. Gebrüder Weiss je poznat po tome što ima stabilne cijene i već dogovorene tarife, koje nerado mijenjamo tokom godine. Zaista je potrebno biti veliki virtuoz da bi kompanija ostala uspješna u ovim uslovima. To smo postigli i odgovorili na izazove tržišta zahvaljujući naporima cijelog tima”, kaže Jonuz.

Šta ste kao tim prvo poduzeli, a da vam je pomoglo u toj situaciji?

Općenito, zaključak Gebrüder Weiss tima u Bosni i Hercegovini bio je da moramo brzo reagirati i napraviti trendove, kako bismo predvidjeli šta će se desiti na tržištu u vrlo kratkim budućim periodima. Međutim, brojne kompanije u BiH upale su u probleme u svom proizvodnom procesu, te smo im pomogli da svoje proizvode transportuju do krajnjeg kupca i osiguraju plasman. U tom kontekstu, kao pouzdan partner, morali smo ponuditi rješenja kupcima i sagledati glavni utjecaj ovih promjena. Postizanjem što realnijeg planiranja i predvidljivosti, kao i zahvaljujući našoj pravilno postavljenoj strategiji, mislim da smo u tome i uspjeli.

Možete li nam otkriti na koji način uspješno vodite kompaniju?

Uspješan rad kompanije ne obavlja menadžer, već samo tim ljudi sa kojima radi. Najveći uspjeh menadžera je ako stvori timsku sinergiju, koja će ponuditi kvalitet.

Naša filijala u Sarajevu ima 40 zaposlenih i pružamo kompletne logističke usluge

Osim sinergije, po čemu je Gebrüder Weiss u BiH i danas prepoznatljiv?

Gebrüder Weiss je na tržište Bosne i Hercegovine ušao 2008. godine. Naša vizija je bila da napredujemo postepeno, primjenjujući kvalitet i održivost u poslovanju. Imamo odlično uređen sistem, koji karakteriše velika fleksibilnost, i zahvaljujući tome možemo da se prilagodimo željama i zahtjevima naših klijenata. Mislim da je kvalitet naše kompanije upravo ta fleksibilnost.

Gebrüder Weiss u Lauterachu

Koje biste druge prednosti Vaše kompanije izdvojili u poređenju sa konkurencijom?

Gebrüder Weiss u Austriji, naša matična kompanija, ima preko 8.000 zaposlenih, a sa svojih 180 filijala ima i veliku logističku pokrivenost tržišta u Evropi i svijetu. Sve to nam daje komparativnu prednost u odnosu na konkurenciju, zajedno sa našim “dodanim vrijednostima”. Naša filijala u Sarajevu ima 40 zaposlenih i pružamo kompletne logističke usluge, kao što su kompletna logistička rješenja, djelimična logistička rješenja koja uključuju kolektivni transport, kompletan utovar, zračni i pomorski saobraćaj, carinjenje, usluge skladištenja i distribuciju robe u BiH. Stoga kompletan logistički lanac predstavlja portfolio usluga naše kompanije.

Već treću godinu zaredom rangirani ste kao visoko pouzdana kompanija. Koliko Vam znači to priznanje?

Da, to priznanje nam zaista puno znači. Biti pouzdan poslovni partner jedna je od najvažnijih osobina, što se ogleda u našem profesionalnom timu i stručnom kadru, koji su u stanju da se nose sa stresom i vanrednim situacijama. Pošto je posao logistike i špedicije najdinamičniji posao u privredi, gdje se promjene dešavaju bukvalno u roku od sat vremena, moramo brzo rješavati probleme i uvijek biti dostupni klijentima.

Primjenjujete li nove trendove u oblasti digitalizacije?

Da, već dugi niz godina investiramo u digitalizaciju. Da bismo uvijek bili dostupni našim klijentima, razvili smo novu digitalnu platformu pod nazivom myGW portal. Naši klijenti mogu brzo i online pratiti svoje pošiljke, njihov status i očekivano vrijeme isporuke (ETA). Također, putem portala klijenti mogu poslati nalog za usluge prevoza, upravljati dokumentima i dobiti kalkulacije troškova transporta. Zahvaljujući transparentnim komunikacionim procesima i informacijama u realnom vremenu, klijentima je omogućeno da na jednom mjestu vide cijeli lanac nabavke, od početka do kraja.

Koji su najvažniji projekti koje ste realizovali ili tek planirate da realizujete?

Gebrüder Weiss se nizom projekata svakako dokazao kao pouzdan logistički partner i kao društveno odgovorna kompanija. Od nekih skorijih projekata mogao bih izdvojiti transport istraživačke opreme za svemirsku misiju Švedske svemirske korporacije (SSC) i projekat pošumljavanja u saradnji sa partnerom za održivost Nature Office u zapadnoj Africi, koji je zahvaljujući kampanji Vožnja biciklom oko svijeta bio veoma uspješan. Također, svojom strategijom održivosti GWcares, kompanija globalno planira velika ulaganja u održivost i alternativne transporte, s ciljem postepenog smanjivanja CO2 na nulu, te do 2030. i potpune klimatske neutralnosti.

Kakvi su Vaši poslovni planovi u 2023. godini i ima li mjesta za nova zapošljavanja?

Gebrüder Weiss BiH će nastaviti doprinositi jačanju ekonomskog razvoja BiH, nudeći najbolja, efikasna i napredna rješenja za lance snabdijevanja relevantnih ekonomskih igrača, te samim tim raditi i na otvaranju mogućnosti za zapošljavanja. Nadam se da će se u 2023. godini nova mlada lica pridružiti našem timu i našoj kompaniji.

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić