Lider na bh. tržištu u oblasti kompletnih logističkih usluga, Express Courier d.o.o. Sarajevo uspio je realizirati sve zacrtane ciljeve u 2022. godini i razviti spektar dodatnih usluga, posebno u oblasti skladišne logistike i skladištenja.
Tokom niza godina uspješnog poslovanja, Express Courier se istaknuo kroz pouzdanost, integritet, timski rad, stručnost kadra, kvalitet usluge, učinkovitost, inovativnost i povjerenje prema zaposlenicima, klijentima i partnerima. Osnovan je 2010. godine kao kompanija za usluge iz oblasti međunarodne špedicije, skladištenja i transporta, a od 2011. Express Courier je jedini ovlašteni zastupnik za UPS (United Parcel Service) u Bosni i Hercegovini. Na čelu ovog, izuzetno uspješnog, kolektiva nalazi se Mirza Bavčić, dugogodišnji direktor kompanije koji nam je otkrio šta znači biti uspješan i dobar menadžer, a koji je 2022. godine ostvario punoljetstvo na poziciji Country menadžera za UPS u BiH.
„Biti uspješan menadžer podrazumijeva izgradnju i održavanje povjerenja između zaposlenika, klijenata, poslovnih partnera, te spremnost na prevazilaženje teških situacija, zajedničko djelovanje, predlaganje, slušanje drugih prijedloga u realizaciji povjerenih zadataka i na kraju nesebično dijeljenje uspjeha sa svima. Potrebna je izuzetna odlučnost, a smatram da je bolje donositi više poslovnih odluka, nego se ustručavati u njihovom donošenju. Moja poruka svima je da je potrebno izaći iz zone komfora, ali, naravno, preuzimajući odgovornost za to“, kaže Bavčić.
Kaže se da je svaki početak težak i izazovan, a takav je bio i ulazak kompanije Express Courier na poslovnu scenu.
„Za mene je najvažnija karika u lancu izgradnje uspješne kompanije bilo povjerenje koje je od samog početka postojalo između najbližih saradnika, kao i čvrsta veza u viziju kompanije koju smo zajednički željeli izgraditi. Koliko su naša želja i volja bile neprikosnovene govori činjenica da smo na samom startu u bankama založili vlastiti krov nad glavom kao kolateral koji nam je osigurao bankovne garancije i uspješan poslovni početak. Kad vjeruješ u nešto, bez obzira na to koliko teška odluka bila, uspjeh je izvjestan, a smatram da je jedan od najbitnijih faktora uspjeha, ispravan stav. Ništa, naime, ne može spriječiti čovjeka sa ispravnim stavom da postigne svoj cilj. Veoma je važno da stav bude pozitivan i optimističan, jer samo pobjednici i oni sa ispravnim i pozitivnim stavom vide šire mogućnosti i nove prilike“, istaknuo je Bavčić koji nam je otkrio na koji način uspješno vodi kompaniju dugi niz godina.
„Potrebno je liderstvo koje podrazumijeva kontinuiranu komunikaciju sa saradnicima i zaposlenicima, podršku, razumijevanje, uzajamno poštovanje, osluškivanje i ispunjavanje potreba u svim sektorima kompanije, bez zanemarivanja i najmanjih izazova koji se mogu pojaviti u radu. Svakodnevno se trudimo da motivišemo i inspirišemo zaposlenike za lični i profesionalni razvoj i uspjeh. Smatram da smo dosadašnjim radom kao tim, uspjeli u namjeri da na tržištu budemo prepoznati i cijenjeni kao odgovorna, brižna i održiva kompanija u zajednicama u kojima služimo. Da bi napravili značajan iskorak na tržištu, potrebno je da budete dominantni jer nije dovoljno biti samo konkurentan”, tvrdi Bavčić.
Express Courier d.o.o. uspješno djeluje od 2010. godine, a od osnivanja do danas dešavale su se brojne zanimljive situacije koje su u velikoj mjeri doprinijele uspjehu kompanije. „Posebno bih istaknuo neformalne, opuštenije razgovore, koji su rezultirali sklapanjem nekih od danas veoma uspješnih poslovnih saradnji. Jedna od najznačajnijih prekretnica u poslovanju kompanije donesena je na potpuno neplaniran, neformalan i, rekao bih, neočekivan način kroz opušten i prijateljski razgovor u okruženju drugačijem od svakodnevnog poslovnog ambijenta. Prilagoditi se neplaniranom i brzo djelovati u nesvakidašnjim i neočekivanim situacijama, upravo je ono što našu kompaniju čini drugačijom od konkurencije i zbog čega nas klijenti pamte, cijene i posluju sa nama“, govori prvi čovjek ove bonitetno pouzdane kompanije.
Bavčić je prethodno u više navrata govorio kako su diferencijacija, konstantna transformacija i prilagođavanje zahtjevima i potrebama tržišta, ali i klijentima sa kojima sarađuju, njihova strategija kreiranja dodane vrijednosti poslovanju.
„Ugled naše kompanije u pogledu etičkog ponašanja omogućio nam je da privučemo i zadržimo najbolje ljude i lojalne klijente. Otvorio nam je vrata novim globalnim tržištima i onim u nastajanju, te omogućio da transformiramo naše poslovanje i zadovoljimo potrebe klijenata koje se svakodnevno mijenjaju i evoluiraju. Međutim, nismo i nećemo zanemariti poštivanje propisa na kojima kompanija počiva, te da u svakodnevnom djelovanju, bez obzira na eventualne poteškoće, naša predanost integritetu uvijek jeste i ostaje nepokolebljiva“, naglasio je Bavčić.
Već duži niz godina Express Courier drži primat u BiH, ali i u regionu, kao bonitetno pouzdana kompanija, a direktor Bavčić otkrio nam je šta za njih znači biti pouzdan i zbog čega ih klijenti smatraju najboljim partnerom.
„Biti pouzdan, znači biti iskren, voditi brigu o ljudima sa kojima radite, poslujete, ostvarujete poslovni odnos i partnerstvo. Naša kompanija ima za cilj da ostane prepoznata kao pouzdan partner, dostojan svih izazova tržišta i kompleksnosti branše. Veoma je bitno za nas da slovimo kao pouzdan saradnik, da nas takvog prepoznaju na tržištu, ali je podjednako bitno da se i mi možemo uvjeriti u pouzdanost naših poslovnih partnera“.
Iza kompanije je još jedna uspješna poslovna godina, a zanimalo nas je da li su ostvareni svi zacrtani ciljevi i koje su to inovacije uvedene u poslovanje kompanije. „Uspjeli smo realizirati sve zacrtane ciljeve koji su finansijske, investicione i kadrovske prirode, a napravili smo značajan iskorak u smislu povećanja svih fizičkih pokazatelja. Tu prvenstveno mislim na uvozne i izvozne pošiljke, broj carinskih deklaracija, kao i rast svih drugih ključnih parametara iz portfolija novih implementiranih usluga. Mogu reći da smo u 2022. godini razvili spektar dodatnih usluga, a posebno ističemo skladišnu logistiku i skladištenje. Zavisno od potreba i zahtjeva klijenta, vrši se privremeno ili trajno uskladištenje ocarinjene ili neocarinjene robe, u vlastitim ili iznajmljenim skladišnim prostorima koji u potpunosti ispunjavaju sve propisane norme. U skladištima se koriste najsavremenije informacijske tehnologije, softverska i kadrovska rješenja, a na taj način korisnicima omogućavamo adekvatan, jednostavan i brz pristup informacijama. Značajan iskorak napravili smo i u oblastima digitalizacije, tehnološke inovatizacije i automatizacije procesa, implementirajući neka od najsavremenijih IT rješenja. Naš trajni cilj je ostati dominantan učesnik i lider na bh. tržištu u oblasti kompletnih logističkih usluga, odnosno da naši klijenti u bilo kojem trenutku imaju servisnu podršku za bilo koji logistički zahtjev“, kaže Bavčić.
Prateći svjetske trendove, te stanje na globalnom i na našem tržištu, evidentno je da je trenutno jedan od najvećih izazova problem radne snage, posebno u ovoj industriji.
„Bili smo svjedoci da poteškoće u globalnim lancima snabdijevanja, odnosno logističkim tokovima, mogu u velikoj mjeri uzdrmati bilo koje tržište što se manifestovalo prevashodno kroz povećanje cijena transporta, ali isto tako i zbog nedostatka radne snage (vozači, manipulativni radnici…). Ipak, mi imamo neznatnu fluktaciju ljudi s obzirom na to da je poseban fokus stavljen na zadovoljstvo zaposlenih. Trudimo se ponuditi najbolje uslove za naše zaposlene, a da bismo uspjeli, posebno danas, potrebno je uvijek raditi više i bolje nego što to radi konkurencija. Drugim riječima, potrebno je raditi prave stvari i na pravi način. Mi stvaramo pobjedničke navike i težimo da naše usluge budu na najvišem nivou, te da kao takve budu standard koji se podrazumijeva u našoj interakciji sa klijentima. Povjerenje koje gradimo je temelj na kojem počiva naša reputacija i zahvaljujući kojem mreža zadovoljnih korisnika svakog dana raste, Također, sa povećanjem poslovanja, broj naših zaposlenika kontinuirano raste. Sa ponosom mogu istaknuti kako su zaposlenici Express Courier-a naša najveća vrijednost“, istaknuo je Bavčić.
Na kraju intervjua, Bavčić nam je otkrio planove za 2023. godinu. „Nastavljamo našu strategiju diferencijacije i konstantne transformacije prilagođavanja uslovima na tržištu. Nastavit ćemo dalje uvoditi i razvijati premium usluge, a koje su nam stvorile konkurentni, dominantni položaj na tržištu i dovele na lidersku poziciju. Također, vodimo se primjerom odgovorne, brižne i održive kompanije koja potiče zaposlenike, poslovne partnere i klijente da dugoročno gradimo naše odnose, uz kontinuiran rast i razvoj“, rekao je Bavčić.
Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić