Tema u fokusu

Mirza Bavčić: Zaposlenici Express Courier-a su naša najveća vrijednost


Lider na bh. tržištu u oblasti kompletnih logističkih usluga, Express Courier d.o.o. Sarajevo uspio je realizirati sve zacrtane ciljeve u 2022. godini i razviti spektar dodatnih usluga, posebno u oblasti skladišne logistike i skladištenja.

Express Courier se istaknuo kroz pouzdanost, integritet, timski rad, stručnost kadra, te kvalitet usluge

Tokom niza godina uspješnog poslovanja, Express Courier se istaknuo kroz pouzdanost, integritet, timski rad, stručnost kadra, kvalitet usluge, učinkovitost, inovativnost i povjerenje prema zaposlenicima, klijentima i partnerima. Osnovan je 2010. godine kao kompanija za usluge iz oblasti međunarodne špedicije, skladištenja i transporta, a od 2011. Express Courier je jedini ovlašteni zastupnik za UPS (United Parcel Service) u Bosni i Hercegovini. Na čelu ovog, izuzetno uspješnog, kolektiva nalazi se Mirza Bavčić, dugogodišnji direktor kompanije koji nam je otkrio šta znači biti uspješan i dobar menadžer, a koji je 2022. godine ostvario punoljetstvo na poziciji Country menadžera za UPS u BiH.

Mirza Bavčić: “Potrebna je izuzetna odlučnost, a smatram da je bolje donositi više poslovnih odluka, nego se ustručavati u njihovom donošenju”.

„Biti uspješan menadžer podrazumijeva izgradnju i održavanje povjerenja između zaposlenika, klijenata, poslovnih partnera, te spremnost na prevazilaženje teških situacija, zajedničko djelovanje, predlaganje, slušanje drugih prijedloga u realizaciji povjerenih zadataka i na kraju nesebično dijeljenje uspjeha sa svima. Potrebna je izuzetna odlučnost, a smatram da je bolje donositi više poslovnih odluka, nego se ustručavati u njihovom donošenju. Moja poruka svima je da je potrebno izaći iz zone komfora, ali, naravno, preuzimajući odgovornost za to“, kaže Bavčić.

Kaže se da je svaki početak težak i izazovan, a takav je bio i ulazak kompanije Express Courier na poslovnu scenu.

„Za mene je najvažnija karika u lancu izgradnje uspješne kompanije bilo povjerenje koje je od samog početka postojalo između najbližih saradnika, kao i čvrsta veza u viziju kompanije koju smo zajednički željeli izgraditi. Koliko su naša želja i volja bile neprikosnovene govori činjenica da smo na samom startu u bankama založili vlastiti krov nad glavom kao kolateral koji nam je osigurao bankovne garancije i uspješan poslovni početak. Kad vjeruješ u nešto, bez obzira na to koliko teška odluka bila, uspjeh je izvjestan, a smatram da je jedan od najbitnijih faktora uspjeha, ispravan stav. Ništa, naime, ne može spriječiti čovjeka sa ispravnim stavom da postigne svoj cilj. Veoma je važno da stav bude pozitivan i optimističan, jer samo pobjednici i oni sa ispravnim i pozitivnim stavom vide šire mogućnosti i nove prilike“, istaknuo je Bavčić koji nam je otkrio na koji način uspješno vodi kompaniju dugi niz godina.

„Potrebno je liderstvo koje podrazumijeva kontinuiranu komunikaciju sa saradnicima i zaposlenicima, podršku, razumijevanje, uzajamno poštovanje, osluškivanje i ispunjavanje potreba u svim sektorima kompanije, bez zanemarivanja i najmanjih izazova koji se mogu pojaviti u radu. Svakodnevno se trudimo da motivišemo i inspirišemo zaposlenike za lični i profesionalni razvoj i uspjeh. Smatram da smo dosadašnjim radom kao tim, uspjeli u namjeri da na tržištu budemo prepoznati i cijenjeni kao odgovorna, brižna i održiva kompanija u zajednicama u kojima služimo. Da bi napravili značajan iskorak na tržištu, potrebno je da budete dominantni jer nije dovoljno biti samo konkurentan”, tvrdi Bavčić.

Express Courier d.o.o. uspješno djeluje od 2010. godine, a od osnivanja do danas dešavale su se brojne zanimljive situacije koje su u velikoj mjeri doprinijele uspjehu kompanije. „Posebno bih istaknuo neformalne, opuštenije razgovore, koji su rezultirali sklapanjem nekih od danas veoma uspješnih poslovnih saradnji. Jedna od najznačajnijih prekretnica u poslovanju kompanije donesena je na potpuno neplaniran, neformalan i, rekao bih, neočekivan način kroz opušten i prijateljski razgovor u okruženju drugačijem od svakodnevnog poslovnog ambijenta. Prilagoditi se neplaniranom i brzo djelovati u nesvakidašnjim i neočekivanim situacijama, upravo je ono što našu kompaniju čini drugačijom od konkurencije i zbog čega nas klijenti pamte, cijene i posluju sa nama“, govori prvi čovjek ove bonitetno pouzdane kompanije.

Bavčić je prethodno u više navrata govorio kako su diferencijacija, konstantna transformacija i prilagođavanje zahtjevima i potrebama tržišta, ali i klijentima sa kojima sarađuju, njihova strategija kreiranja dodane vrijednosti poslovanju.

Ugled naše kompanije omogućio nam je da privučemo i zadržimo najbolje ljude i lojalne klijente

„Ugled naše kompanije u pogledu etičkog ponašanja omogućio nam je da privučemo i zadržimo najbolje ljude i lojalne klijente. Otvorio nam je vrata novim globalnim tržištima i onim u nastajanju, te omogućio da transformiramo naše poslovanje i zadovoljimo potrebe klijenata koje se svakodnevno mijenjaju i evoluiraju. Međutim, nismo i nećemo zanemariti poštivanje propisa na kojima kompanija počiva, te da u svakodnevnom djelovanju, bez obzira na eventualne poteškoće, naša predanost integritetu uvijek jeste i ostaje nepokolebljiva“, naglasio je Bavčić.

Već duži niz godina Express Courier drži primat u BiH, ali i u regionu, kao bonitetno pouzdana kompanija, a direktor Bavčić otkrio nam je šta za njih znači biti pouzdan i zbog čega ih klijenti smatraju najboljim partnerom.

„Biti pouzdan, znači biti iskren, voditi brigu o ljudima sa kojima radite, poslujete, ostvarujete poslovni odnos i partnerstvo. Naša kompanija ima za cilj da ostane prepoznata kao pouzdan partner, dostojan svih izazova tržišta i kompleksnosti branše. Veoma je bitno za nas da slovimo kao pouzdan saradnik, da nas takvog prepoznaju na tržištu, ali je podjednako bitno da se i mi možemo uvjeriti u pouzdanost naših poslovnih partnera“.

Iza kompanije je još jedna uspješna poslovna godina, a zanimalo nas je da li su ostvareni svi zacrtani ciljevi i koje su to inovacije uvedene u poslovanje kompanije. „Uspjeli smo realizirati sve zacrtane ciljeve koji su finansijske, investicione i kadrovske prirode, a napravili smo značajan iskorak u smislu povećanja svih fizičkih pokazatelja. Tu prvenstveno mislim na uvozne i izvozne pošiljke, broj carinskih deklaracija, kao i rast svih drugih ključnih parametara iz portfolija novih implementiranih usluga. Mogu reći da smo u 2022. godini razvili spektar dodatnih usluga, a posebno ističemo skladišnu logistiku i skladištenje. Zavisno od potreba i zahtjeva klijenta, vrši se privremeno ili trajno uskladištenje ocarinjene ili neocarinjene robe, u vlastitim ili iznajmljenim skladišnim prostorima koji u potpunosti ispunjavaju sve propisane norme. U skladištima se koriste najsavremenije informacijske tehnologije, softverska i kadrovska rješenja, a na taj način korisnicima omogućavamo adekvatan, jednostavan i brz pristup informacijama. Značajan iskorak napravili smo i u oblastima digitalizacije, tehnološke inovatizacije i automatizacije procesa, implementirajući neka od najsavremenijih IT rješenja. Naš trajni cilj je ostati dominantan učesnik i lider na bh. tržištu u oblasti kompletnih logističkih usluga, odnosno da naši klijenti u bilo kojem trenutku imaju servisnu podršku za bilo koji logistički zahtjev“, kaže Bavčić.

Prateći svjetske trendove, te stanje na globalnom i na našem tržištu, evidentno je da je trenutno jedan od najvećih izazova problem radne snage, posebno u ovoj industriji.

„Bili smo svjedoci da poteškoće u globalnim lancima snabdijevanja, odnosno logističkim tokovima, mogu u velikoj mjeri uzdrmati bilo koje tržište što se manifestovalo prevashodno kroz povećanje cijena transporta, ali isto tako i zbog nedostatka radne snage (vozači, manipulativni radnici…). Ipak, mi imamo neznatnu fluktaciju ljudi s obzirom na to da je poseban fokus stavljen na zadovoljstvo zaposlenih. Trudimo se ponuditi najbolje uslove za naše zaposlene, a da bismo uspjeli, posebno danas, potrebno je uvijek raditi više i bolje nego što to radi konkurencija. Drugim riječima, potrebno je raditi prave stvari i na pravi način. Mi stvaramo pobjedničke navike i težimo da naše usluge budu na najvišem nivou, te da kao takve budu standard koji se podrazumijeva u našoj interakciji sa klijentima. Povjerenje koje gradimo je temelj na kojem počiva naša reputacija i zahvaljujući kojem mreža zadovoljnih korisnika svakog dana raste, Također, sa povećanjem poslovanja, broj naših zaposlenika kontinuirano raste. Sa ponosom mogu istaknuti kako su zaposlenici Express Courier-a naša najveća vrijednost“, istaknuo je Bavčić.

Na kraju intervjua, Bavčić nam je otkrio planove za 2023. godinu. „Nastavljamo našu strategiju diferencijacije i konstantne transformacije prilagođavanja uslovima na tržištu. Nastavit ćemo dalje uvoditi i razvijati premium usluge, a koje su nam stvorile konkurentni, dominantni položaj na tržištu i dovele na lidersku poziciju. Također, vodimo se primjerom odgovorne, brižne i održive kompanije koja potiče zaposlenike, poslovne partnere i klijente da dugoročno gradimo naše odnose, uz kontinuiran rast i razvoj“, rekao je Bavčić.

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić