Tema u fokusu

Damir Šlosel, direktor dm BiH: Jedan od fokusa dm BiH biće ulaganje u digitalizaciju poslovanja


Prije tri godine kompanija dm drogerie markt je iz ponude trajno povukla jednokratne plastične vrećice, a prije godinu dana dm BiH je proglašen apsolutnim pobjednikom Nagrade za biznis lidere održivog razvoja u BiH za 2022. godinu. Kada je u pitanju društvena odgovornost, prošle godine dm BiH je sa područja cijele Bosne i Hercegovine odabrao 17 ekoloških projekata čija realizacija je od strane ove kompanije podržana sa 60.000 KM.

Kako navedenim, tako i mnogim drugim projetkima dm BiH se pozicionirao kao lider u realizaciji projekata održivog razvoja i očuvanja okoliša, te postavio standarde „zelenog poslovanja“. O znanjima i iskustvima koja iz oblasti očuvanja okoliša i održivog razvoja nose, kao i o aktuelnim i budućim projektima, za Poslovne novine je govorio direktor dm BiH, Damir Šlosel.

„Živjeti sukladno načelima održivosti za nas kao kompaniju podrazumijeva našim kupcima, partnerima i zaposlenicima nuditi održive alternative, kako bismo kao zajednica pridonijeli ekološkom, društvenom i ekonomskom razvoju tržišta na kojemu djelujemo. Kroz različite društveno odgovorne aktivnosti, tokom 17 godina poslovanja u BiH nastojali smo obuhvatiti sve sfere i izazove društva te istovremeno što više „ozeleniti“ poslovanje, stavljajući snažan fokus na održivost u svim segmentima poslovanja. Ponudom naših dm robnih marki jamčimo jedinstvenu kvalitetu u svih četrnaest zemalja u kojima poslujemo. Tako smo kupcima ponudili liniju proizvoda no planet b koji su razvijeni putem takozvanog „upcycling“ – procesa, u kojem se od ostataka na primjer voća i povrća dobijaju novi proizvodi, bez stvaranja otpada. Važno nam je da naši kupci u svim zemljama mogu na isti način vjerovati našoj kvaliteti i našim temeljnim vrijednostima koje u središte našeg djelovanja stavljaju čovjeka. Jedan od važnih aspekata održivog poslovanja svakako jeste i odnos prema zaposlenicima. Stoga kontinuirano ulažemo u razvoj i dobrobit svojih zaposlenika, nudeći im brojne benefite kako bi ostvarili zdravi balans između privatnog i poslovnog života. No, i sami zaposlenici umnogome našim nastojanjima pridonose: tako dm zaposlenici u toku godine odvajaju dan za društveno-korisni angažman, pružajući podršku socijalno ugroženima ili unapređenju životne sredine“, riječi su direktora Šlosela.

Značaj korištenja obnovljivih izvora energije i održivog razvoja davno je prepoznat u dm-u. Tako je dm drogerie markt u Hrvatskoj u potpunosti prešao na zelenu energiju što podrazumijeva da 100% energetskih potreba podmiruje isključivo korištenjem energije proizvedene iz obnovljivih izvora. Kakva su planovi koje po ovom pitanju dm ima u Bosni i Hercegovini? Da li je Bosna i Hercegovina sa svojom političkom klimom specifično okruženje kada su u pitanju obnovljivi izvori energije i održivi razvoj?

Kao kompanija dugoročno smo opredijeljeni da djelujemo sukladno načelima održivosti i odgovornog postupanja prema prirodnim resursima. U poslovnim godinama koje su pred nama, nastavit ćemo raditi i razvijati dobre prakse s ciljem zaštite prirodnih resursa. Već sada, 95% rasvjete koju koristimo u našim prodavnicama, dialogicumu i distribucijskom centru bazirano je na LED rasvjeti, razdvajamo otpad, a za uvoz naših dm robnih marki biramo najkraće transportne rute smanjujući emisiju CO2. Dakako, želimo ići korak dalje i po uzoru na dm u ostalim zemljama dm grupe krenuti s ugradnjom solarnih panela na dm dialogicum, dm distribucijski centar i dm prodavnice na kojima to bude moguće.

Kao gospodarska zajednica koja posluje kao dio velike i uspješne europske grupe, mogli bismo dati značajniji doprinos održivome razvoju, no to u velikoj mjeri ovisi od uvjeta na lokalnom tržištu i bh. zakonodavstva. Definiranjem i usklađivanjem relevantnih zakonskih regulativa unutar zemlje, efikasnije bismo mogli implementirati rješenja koja su se pokazala kao pouzdana i proaktivna na nivou dm grupe. Uvjerenja sam da bi to značajno pridonijelo poboljšanju kvalitete života i očuvanju životne sredine.

dm svojom reputacijom društveno odgovorne kompanije omiljeno je ime među kupcima u Bosni i Hercegovini, sinonim brige za zadovoljstvo kako kupaca, tako i radnika. Formula za postizanje Vašeg velikog uspjeha se čini jednostavna, ali koji faktori su potrebni da se sve ovo sprovede u djelo? Koliko opredjeljenje prema društvenoj odgovornosti i održivom razvoju dugoročno utiče na konkurentnost kompanije?

Jedno od osnovnih načela naše poslovne filozofije jeste oplemeniti potrebe naših kupaca, poslovnih partnera i zaposlenika, te shvatiti ih kao vlastite. Pritom se tu ne radi samo o trenutnim potrebama: kao kompanija želimo ići korak dalje i ponuditi nove i praktične ideje u svim segmentima našega poslovanja. Ponosni smo što smo devet puta, od toga posljednjih sedam godina zaredom, dobitnici priznanja Najpoželjniji poslodavac, a za 2022. godinu dobili smo i priznanje u posebnoj kategoriji „Family-Friendly poslodavac“. To je rezultat predanog rada i konstantnog ulaganja u osobni i profesionalni razvoj dm zaposlenika.

Uspješno poslovanje kompanije dm ogleda se i u konstantnom radu na unapređenju kvalitete života lokalne zajednice u kojoj poslujemo. Upravo imajući u vidu kompleksnost bh. tržišta, vjerujemo da sinergijom i suradnjom, kroz različite društveno odgovorne inicijative i kampanje, možemo biti pokretač, ali i dijelom pozitivnih promjena koje će oplemeniti potrebe naših sugrađana. Neke od naših sada već tradicionalnih aktivnosti su {ZAJEDNO} za bolje sutra, GIVING FRIDAY, dm ženska utrka, dermatološki pregledi, suradnja s lifestyle portalom Bonjour.ba s kojima kreiramo FEEL GOOD majice, a tu je i podrška lokalnoj zajednici kroz donacije koje imamo prilikom svakog novog otvorenja ili preuređenja dm prodavnica. U tekućoj poslovnoj godini, fokus smo stavili na podršku i unapređenje ženskoga zdravlja. Tako smo početkom šestoga mjeseca organizirali stručnu konferenciju dm ženski razgovori, gdje smo ugostili gotovo 300 posjetiteljki koje su imale priliku poslušati predavanja stručnjakinja iz sfere mentalnog i fizičkog ženskog zdravlja. Nadalje ćemo do trećega mjeseca 2024. godine podržati 14 projekata u 14 bh. gradova koji za cilj imaju unapređenje i očuvanje fizičkog i mentalnog zdravlja žena.

Sada svi dm-ovi kupci mogu lakše i jeftinije kupovati zahvaljujući aplikacijama active beauty i moj dm. Čini se da dm zna kako zadržati stare i steći nove kupce. Jeste li zadovoljni odzivom tržišta na ove aplikacije i da li imate u planu neke novitete?

dm active beauty program startao je s početkom 2022. godine i prvi smo u BiH, ali i u cijeloj dm grupi, koji takav program pogodnosti sprovodi isključivo putem mobilne aplikacije i digitalne kartice, sprječavajući i na taj način stvaranje dodatnog, plastičnog otpada. Krajem prošle kalendarske godine uveli smo dm online shop i ‘Moj dm’ aplikaciju koji, uvezani s dm active beauty računom, kupcima nude dodatne pogodnosti i mogućnosti uštede. Tako smo od prvoga mjeseca ove godine, kada smo proslavili prvi dm active beauty rođendan, kupcima ponudili više od 200 online kupona, zahvaljujući kojih su sakupili više od 228 miliona bodova. Već sada, active beauty program lojalnosti predstavlja odličan temelj za preciznije oplemenjivanje stvarnih potreba naših kupaca. Uvidom u njihove kupovne navike, u mogućnosti smo dodatno unaprijediti ponudu asortimana u našim prodavnicama i na online shopu i prilagoditi ju sukladno pojedinačnim potrebama kupaca. To će nam nadalje omogućiti da u narednom periodu kupcima ponudimo još bolju personaliziranu ponudu kupona, pomoću kojih će u konačnici ostvariti dodatne uštede kupujući upravo proizvode, koje najviše preferiraju. Nastavljamo kontinuirano raditi na unapređenju ponude i usluge dm active beauty programa, koji već sada broji više od 330.000 aktivnih članova.

Već smo „zagazili“ u drugu polovinu 2023. godine. Kakvi su planovi u dm-u za naredni period?

I u narednom periodu nastavit ćemo ulagati u sve segmente našega poslovanja, imajući u vidu prethodno tematizirana načela održivoga razvoja. Jedan od fokusa bit će dalje ulaganje u digitalizaciju poslovanja, kako bismo našim kupcima ponudili dodatne kanale za informiranje o novitetima iz svijeta dm-a. Širenjem naše prodajne mreže i uređenjem postojećih dm prodavnica našim kupcima želimo omogućiti još bolji i prijatniji ugođaj kupovine. Nastavljamo ulagati u razvoj samih zaposlenika, ali i u radne uvjete koje im želimo ponuditi te ćemo u poslovnoj godini koja je pred nama proširiti zgradu našeg dm dialogicuma. Sve to podrazumijeva značajne investicije koje rastu iz godine u godinu, ali i dodatno ulaganje u našu poslovnu filozofiju koja u središte stavlja čovjeka.