Tema u fokusu

Nermin Mahmutović, direktor: Institut za standarde i sigurnost planira širenje na tržištu Evropske unije


Institut za standarde i sigurnost d.o.o. u septembru ove godine našao se u društvu brzorastućih kompanija iz Kantona Sarajevo kojima su na konferenciji „Green revolution – 100 najvećih u BiH i regionu“ uručena priznanja za posvećenost inovacijama i tehnološkom napretku. Kako ostvariti impresivnu listu certifkata i klijenata, među kojima se nalaze renomirana imena, na koji način zadržati povjerenje klijenata i postići brzi rast, pitanja su na koja odgovor zna Nermin Mahmutović, direktor Instituta za standarde i sigurnost d.o.o., koji u razgovoru za Poslovne novine kaže: „Uspjeh koji smo postigli možemo zahvaliti predanosti našeg tima prema kvalitetu usluga i kontinuiranom nastojanju da unapređujemo naše poslovne procese. Godinama smo gradili dobre i profesionalne poslovne odnose i to je ključ našeg uspjeha.“

Međunarodno priznati certifikati su dokaz kvaliteta, a koliko je svijest o značaju ovih certifikata razvijena u bosanskohercegovačkoj privredi, s akcentom na mala i srednja preduzeća, Mahmutović ističe: „Svijest o značaju međunarodno priznatih certifikata je sve veća, naročito u malim i srednjim preduzećima.  Za preduzeća koja pronalaze svoju tržišnu nišu i orijentaciju za njihove proizvode, od velikog značaja su procedure i pravila međunarodno priznatih normi iz razloga što pružaju dovoljno dobre smjernice za njihov proizvod, odnosno usluge. Također, prepoznata je važnost ovih standarda za konkurentno poslovanje na globalnom tržištu. Sve više firmi koje se bave izvozom u Evropsku uniju se javlja kako bi certificirale svoje proizvode prema EU direktivama i kako bi njihovi proizvodi nosili CE oznaku, koja je trgovinski pasoš za proizvode koji se žele naći na policama Evropske unije.“

Izdavanje certifikata je jedan korak, dok je upravljanje i održavanje istog naknadi proces koji zahtijeva stalni nadzor i pravovremene korektivne mjere, te prema riječima Mahmutovića, iako se rijetko dešava, do gubitka certifikata može doći ukoliko se ne održava usklađenost prema zahtjevima standarda. „Pojam certifikacija podrazumijeva potvrđivanje koje provodi treća strana, a koje se odnosi na proizvode, procese, sisteme ili osoblje. Drugim riječima, certifikacija je postupak u kojem neovisna organizacija na temelju provedenog ocjenjivanja usklađenosti, utvrđuje zadovoljava li proizvod, proces, sistem  upravljanja ili osoba, kriterije sadržane u određenom normativnom dokumentu“, riječi su Mahmutovića.

Kada je riječ o tome koliko su korisnicima usluga važni certifikati kompanija čije robe i usluge uzimaju, te da li bi potrošači trebali biti više informisani o standardima i certifikatima Mahmutović je mišljenja da su potrošači vrlo svjesni važnosti certifikata, te ističe: „Dodatna edukacija potrošača o značaju i odnosu sigurnosti, odnosno kvaliteta proizvoda i certifikacije, uveliko dovode do podizanja svijesti i podstiče kompanije na održavanje visokih standarda kvaliteta i usklađenosti, kao i sigurnosti proizvoda.“

A kako se Institut za standarde i sigurnost d.o.o. priprema za sljedeću godinu?

„S obzirom na to da naše usluge već pružamo u zemljama Zapadnog Balkana, planiramo širenje na tržištu Evropske unije kroz razvoj partnerskih odnosa. Trenutno smo posvećeni unapređenju naših usluga, uz kontinuirano praćenje globalnih ekonomskih trendova i zahtjeva tržišta. Radimo na poboljšanju naše digitalne infrastrukture  kako bismo osigurali bržu i efikasniju komunikaciju sa našim klijentima. Naravno, kao i uvijek ulažemo u obuku našeg osoblja, jer ipak smatramo da je to naš najvrjedniji alat.“