Za deset mjeseci tekuće godine firma Anker iz Sarajeva udvostručila je poslovni rast u odnosu na prošlu godinu, što ih je svrstalo u kategoriju brzorastućih kompanija. Osim toga, mogu pohvaliti još jednim poslovnim uspjehom, a to je da su uspjeli izvesti u Evropsku uniju prve količine robe napravljene 100% u Bosni i Hercegovini.
Bave se trgovinom na veliko u oblasti instalacionih građevinskih materijala, vijčane robe, boja i lakova, opreme za pakovanje i kancelarijskog materijala. Prema riječima Adnana Bujaka, direktora kompanije iako su osnovani prije samo tri godine, uspjeli su postići zavidne poslovne rezultate.
“Za deset mjeseci tekuće godine ostvarili smo prihod u iznosu od oko 450.000 KM, uz značajnu dobit u odnosu na prethodne godine. To je u skladu sa planiranim, jer smo zbog povećanja asortimana, planirali znatniji poslovni ras. Stoga možemo reći da je poslovni rast u 2023. godini skoro pa udvostručen, što je za nas izuzetan rezultat”, istaknuo je Bujak.
Kada ste osnovani u startu ste se morali suočiti sa izazovima zbog pandemije Covid-19. Kako ste prebrodili taj period?
Osim sa finansijskim rezultatima, s kojim još uspjehom se možete pohvaliti u 2023. godini?
“Ove godine smo ostvarili i prvi izvoz u Evropsku uniju, što nam je bio veliki izazov i velika nagrada za uloženi rad i trud. To je ujedno bila moja i privatna i poslovna želja, još od studentskih dana. Na svu sreću, uspjeli smo izvesti prve količine robe napravljene 100% u Bosni i Hercegovini. Riječ je o izvozu drvnih sortimenata i proizvoda napravljenih od reciklirane plastike u Evropsku uniju. Naravno, dio strategije budućeg poslovanja se odnosi na obezbjeđenje kontinuiteta izvoza.”
Na rang-listi ste “Brzorastuće kompanije u BiH” i bilježite Složenu stopu godišnjeg rasta – CAGR 621%. Kako ste postigli taj uspjeh?
“Zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu u branši, naša misija je pružiti što kvalitetniju ponudu, servis i podršku našim dugogodišnjim partnerima, zasnovanu na fer osnovi. Iza našeg poslovnog uspjeha je predan rad i kontinuirana saradnja sa našim dobavljačima i klijentima, uz fokus na segment prodaje. Naš dosadašnji uspjeh direktno je vezan za svakog od naših klijenata, bilo da je riječ o dobavljaču ili kupcu, a u vremenu koje je ispred nas, nastojat ćemo te uzajamne poslovne odnose učiniti još uspješnijim.”
Po čemu se izdvajate od konkurencije i koja su Vaša ciljna tržišta?
“Izdvajamo se širinom ponude, direktnom pristupu i direktnom informacijom klijentu, brzom isporukom, te ostalim uslugama i informacijama kojima možemo i indirektno pomoći klijentu. Dosta klijenata nas doživljava kao one-stop partnera, jer nemamo problem našeg stalnog klijenta preporučiti konkurenciji, ukoliko mi nismo u stanju isporučiti proizvod ili uslugu iz nekog razloga.
Kada govorimo o ciljnim grupama, one se razlikuju u odnosu na vrste proizvoda, odnosno divizije. Dominantna ciljna grupa su nam maloprodaje i tržni centri/ lanci, koji će naše proizvode dalje prodavati.”
Kako rješavate problem nedostatka kadrova?
“Svjesni smo promjene kadrovskih politika i prilika u državi, te ćemo se u skladu s istim truditi da pridobijemo najbolje, što tržište kadrova nudi. Pokušat ćemo uspostaviti sistem, kako bi naši budući kadrovi/kolege bili prije svega sretni i zadovoljni u našem okruženju i u skladu s tim napravili željene poslovne rezultate.”
Kakvi su poslovni planovi u narednom periodu?
“Do kraja godine planiramo privesti poslovanje u skladu sa prva tri kvartala. A što se tiče 2024. godine, poslovanje ćemo prilagoditi pulsu tržišta. Zbog situacija na mikro i makro tržištu, kao i zbog samih kadrova, mislim da male kompanije ne moraju detaljnije planirati baš zbog svoje polivalentnosti. To je velika olakšica u odnosu na srednja, a posebno velika preduzeća, koja se detaljnije moraju pozabaviti planiranjem, kao i cijelim marketing mixom generalno.”