Tema u fokusu

Adnan Bujak: Sarajevski Anker izvezao u EU prve količine robe napravljene 100% u BiH


Za deset mjeseci tekuće godine firma Anker iz Sarajeva udvostručila je poslovni rast u odnosu na prošlu godinu, što ih je svrstalo u kategoriju brzorastućih kompanija. Osim toga, mogu pohvaliti još jednim poslovnim uspjehom, a to je da su uspjeli izvesti  u Evropsku uniju prve količine robe napravljene 100% u Bosni i Hercegovini.

Bave se trgovinom na veliko u oblasti instalacionih građevinskih materijala, vijčane robe, boja i lakova, opreme za pakovanje i kancelarijskog materijala. Prema riječima Adnana Bujaka, direktora kompanije iako su osnovani prije samo tri godine, uspjeli su postići zavidne poslovne rezultate.

“Za deset mjeseci tekuće godine ostvarili smo prihod u iznosu od oko 450.000 KM, uz značajnu dobit u odnosu na prethodne godine. To je u skladu sa planiranim, jer smo zbog povećanja asortimana, planirali znatniji poslovni ras. Stoga možemo reći da je poslovni rast u 2023. godini skoro pa udvostručen, što je za nas izuzetan rezultat”, istaknuo je Bujak.

Kada ste osnovani u startu ste se morali suočiti sa izazovima zbog pandemije Covid-19. Kako ste prebrodili taj period?

“Da, Anker d.o.o. je osnovan u oktobru 2020. godine. Prvobitna ideja bila je proizvodnja u oblasti metalskog sektora. Međutim, zbog pandemije bili smo primorani proizvodnju zamijeniti prodajom, uglavnom zbog stalnog rasta cijena repromaterijala i sirovina za proizvodnju, čime bi naši proizvodi bili cjenovno nekonkurentni istim uvoznim. S obzirom na to da je kompanija “živi” sistem, morali smo obezbijediti redovna sredstva za izmirenje tekućih obaveza. Uz naše 20-godišnje iskustvo u branši, nije bilo teško preorjentisati se. Danas se bavimo trgovinom na veliko u oblasti instalacionih građevinskih materijala, vijčane robe, boja i lakova, opreme za pakovanje i kancelarijskog materijala. Nadamo da ćemo u 2024. godinu ući sa novim upošljavanjem radnika. Do danas smo ostvarili uspješnu saradnju sa oko 120 klijenata širom BiH, što nas čini posebno zadovoljnim.”

Osim sa finansijskim rezultatima, s kojim još uspjehom se možete pohvaliti u 2023. godini?

“Ove godine smo ostvarili i prvi izvoz u Evropsku uniju, što nam je bio veliki izazov i velika nagrada za  uloženi rad i trud. To je ujedno bila moja  i privatna i poslovna želja, još od studentskih dana. Na svu sreću, uspjeli smo izvesti prve količine robe napravljene 100% u Bosni i Hercegovini. Riječ je o izvozu  drvnih sortimenata i proizvoda napravljenih od reciklirane plastike u Evropsku uniju. Naravno, dio strategije budućeg poslovanja se odnosi na obezbjeđenje kontinuiteta izvoza.”

Na rang-listi ste “Brzorastuće kompanije u BiH” i bilježite Složenu stopu godišnjeg rasta – CAGR 621%. Kako ste postigli taj uspjeh?

“Zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu u branši, naša misija je pružiti što kvalitetniju ponudu, servis i podršku našim dugogodišnjim partnerima, zasnovanu na fer osnovi. Iza našeg poslovnog uspjeha je predan rad i kontinuirana saradnja sa našim dobavljačima i klijentima, uz fokus na segment prodaje. Naš dosadašnji uspjeh direktno je vezan za svakog od naših klijenata, bilo da je riječ o dobavljaču ili kupcu, a u vremenu koje je ispred nas, nastojat ćemo te uzajamne poslovne odnose učiniti još uspješnijim.”

Po čemu se izdvajate od konkurencije i koja su Vaša ciljna tržišta?

“Izdvajamo se širinom ponude, direktnom pristupu i direktnom informacijom klijentu, brzom isporukom, te ostalim uslugama i informacijama kojima možemo i indirektno pomoći klijentu. Dosta klijenata nas doživljava kao one-stop partnera, jer nemamo problem našeg stalnog klijenta preporučiti konkurenciji, ukoliko mi nismo u stanju isporučiti proizvod ili uslugu iz nekog razloga.

Kada govorimo o ciljnim grupama, one se razlikuju u odnosu na vrste proizvoda, odnosno divizije. Dominantna ciljna grupa su nam maloprodaje i tržni centri/ lanci, koji će naše proizvode dalje prodavati.”

Kako rješavate problem nedostatka kadrova?

“Svjesni smo promjene kadrovskih politika i prilika u državi, te ćemo se u skladu s istim truditi da pridobijemo najbolje, što tržište kadrova nudi. Pokušat ćemo uspostaviti sistem, kako bi naši budući kadrovi/kolege bili prije svega sretni i zadovoljni u našem okruženju i u skladu s tim napravili željene poslovne rezultate.”

Kakvi su poslovni planovi u narednom periodu?

“Do kraja godine planiramo privesti poslovanje u skladu sa prva tri kvartala. A što se tiče 2024. godine, poslovanje ćemo prilagoditi pulsu tržišta. Zbog situacija na mikro i makro tržištu, kao i zbog samih kadrova, mislim da male kompanije ne moraju detaljnije planirati baš zbog svoje polivalentnosti. To je velika olakšica u odnosu na srednja, a posebno velika preduzeća, koja se detaljnije moraju pozabaviti planiranjem, kao i cijelim marketing mixom generalno.”