Tema u fokusu

City Šped fokusiran na uštedu energije i ekološke standarde prilikom transporta


Brzorastuće kompanije od enormnog su značaja za investicionu klimu u Bosni i Hercegovini, s obzirom na to da njihovi uspjeh i poduzetništvo vrlo često nadilaze očekivanja. Pored toga, poslovni procesi takvih kompanija mogu poslužiti kao primjer poslovnoj zajednici jednog društva i donosiocima odluka na svim nivoima.

Jedna od nekoliko stotina brzorastućih kompanija u našoj državi je City Šped, koja se izdvaja stalnim rastom prihoda i zaposlenih. Riječ je o porodičnoj i stopostotno domaćoj kompaniji, osnovanoj 2006. godine, a koja se bavi sveobuhvatnom uslugom špedicije, transporta i skladištenja robe.

Sarajevska kompanija bilježi trogodišnji rast prihoda i broja zaposlenih, te složenu godišnju stopu rasta (CAGR) od 47 posto, a itekako vrijedan spomena je podatak da je City Šped članica Međunarodnog saveza špediterskih udruženja (FIATA) i Međunarodnog udruženja cestovnih prevoznika (IRU).

FIATA broji preko 200 članica u svijetu. City Šped je postao član nakon što su naši zaposlenici kompletirali kurs koji traje preko pola godine. To je praktično škola špedicije. U svijetu je to najjača organizacija u ovom sektoru, a naša zemlja jedina ima ovlaštene instruktore za predavanja i izdavanje svjedodžbi. Iz Srbije i Hrvatske dolaze ljudi da ovdje polažu testove. Posjedujemo i licence IRU menadžera, što je za nas iznimno važno. IRU kao udruženje broji preko 190 članica u svijetu. Posjedovanje međunarodnih i priznatih licenci IRU i FIATA rezultiralo je uspješnom saradnjom sa priznatim međunarodnim logističkim komapanijama, što je najbolji pokazatelj naše poslovne vizije i misije koje će u budućnosti podrazumijevati širenje naših poslovnih aktivnosti na tržište zemalja u okruženju kao i zemalja članica EU”, rekao je Mirza Klico, osnivač City Špeda.

Kao u svakoj branši, tako se i čelnici ove kompanije susreću sa brojnim problemima u poslovanju, a pri njihovom rješavanju izostala je podrška države.

Jedan od problema je nelikvidnost ostalih kompanija, a zbog toga koristimo sisteme LRC-a, kako bismo stekli uvid o kompaniji kojoj nudimo uslugu. Tako dobijemo općenitu sliku o njima i njihovom poslovanju. Dodatni problem je što je BiH mala država i nema dovoljno proizvodnje, a puno je robe za trgovinu. Također, puno više novca izlazi vani nego što ulazi zemlju, a taj nam je deficit veliki problem. Ljudi se zarobe u nelikvidnosti i ne mogu da prate našu logističku podršku. Pored toga, i uvozne dadžbine su visoke, a tu je podrška države minimalna. Jednostavno se ne stvara pozitivno poslovno okruženje”, istaknuo je Klico za Poslovne novine.

Iako kompanija iz bh. prijestolnice ne raspolaže vlastitim voznim parkom, njenim čelnicima itekako su važni ušteda energije i ekološki standardi prilikom transporta.

Mi nemamo svoja vozila, ali jedan od naših uslova prilikom odabira transportera jeste poštivanje ekoloških normi njegovih vozila. Mi ne radimo ni sa jednim vozilom koje ne ispunjava određene standarde. Sad je najveći standard Euro 6, a naši prevoznici imaju minimalni standard Euro 5. Ekološki smo osviješteni i za štampanje koristimo isključivo reciklirani papir. Također, društveno smo odgovorna kompanija, pomažemo lokalne projekte i sportske klubove”, zaključio je jedan od najboljih bh. menadžera.